Jump to content

AN-2 Rc


Smekus

Recommended Posts

Witam, chciał bym zaprezentować mój model An-2. Model wykonany będzie z depronu, wzmocnienia sklejka i balsa 1mm, dodatkowo listewki.

Silnik: ???????????? < wyjdzie w trakcie>

Długość kadłubu: 80cm

Długość skrzydeł: 110cm

Waga:?????? orientacyjnie myślę ze waga modelu nie przekroczy 1kg z wyposażeniem.

Zastanawiam sie czy skrzydła pokryć folia modelarska do skrzydeł czy oklejic depronem.

o to zdjecia:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: nie mogę doczekać się latania :)

Link to comment
Share on other sites

Nie za bardzo widzę pokrywanie skrzydeł depronowych folią termokurczliwą....

Jak już tek chcesz robić to lepiej by było zrobić je balsowe, tym bardziej że masz jednakową cięciwę na całym płacie wiec w bloczku według sklejkowych szablonów opiłujesz w kilka minut. było by mocniejsze i sztywniejsze.

Kolejna rzecz to jakość klejenia... nie ciapraj tak klejem, to też sporo waży.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a wiec AN-2 ma naprawde grube skrzydła wiec moze sie okazac ze te skrzydła beda miały odpowiednia grubosc ale tak jak koledzy radza zrob skrzydła na szkielecie nawet nie z balsy ale z sklejki cytrynowki i to pokryj depronem.

EDIT

po za tym konstrukcja kadłuba dla mnie juz jest do bani. Lepiej zrobic to jako konstrukcje przestrzenna bez podziałowej deski depronowej w srodku bo kazda strona kadłuba bedzie pracowac osobno. Ideowo mowiac wez 2 listewki nie sklejone przytwierdz do stołu jeden koniec i na swobodnym koncu wystajacym po za obrys stołu je obciaz. to samo powtorz po sklejeniu tych listewek. proponuje ten kadłub odstawic do galeri jak sie nie robi modeli i zaczac jako konstrukcje przestrzenna - spojrz do działu makiety i przyjrzyj sie jak np. kolega Fokker robi swoje konstrukcje i ty zrob tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Brat bliżniak mojego an2, tylko twój trochę mniejszy:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=23343

 

A na tej stronie jest pionier takich konstrukcji:

http://papykilowatt.free.fr/index.htm

 

Mi akurat taka konstrukcja kadłuba przypadła do gustu.

Podziałowe płyty depronu trzeba przed sklejeniem połówek dobrze wyażurować, gdyż niewiele wnoszą wytrzymałości w stosunku do ich wagi.

 

Jeżeli chodzi o skrzydło, to raczej mi się nie podoba.

Dzwigar za słaby w środku, a za mocny na końcach.

Depron 6mm na poszyciu dolnym i tak nie usztywni płata, dużo lepiej dać 3mm na dół i na górę.

Lepiej zobacz konstrukcję skrzydła w RWD5 by Skazoo- jest lekkie i dosyć sztywne

 

Dziwny ten klej ma kolor, jeszcze takiego do klejenia depronu nie widziałem.

 

Pozdrawiam

 

karol p

Link to comment
Share on other sites

po za tym konstrukcja kadłuba dla mnie juz jest do bani. Lepiej zrobic to jako konstrukcje przestrzenna bez podziałowej deski depronowej w srodku bo kazda strona kadłuba bedzie pracowac osobno. Ideowo mowiac wez 2 listewki nie sklejone przytwierdz do stołu jeden koniec i na swobodnym koncu wystajacym po za obrys stołu je obciaz. to samo powtorz po sklejeniu tych listewek. proponuje ten kadłub odstawic do galeri jak sie nie robi modeli i zaczac jako konstrukcje przestrzenna - spojrz do działu makiety i przyjrzyj sie jak np. kolega Fokker robi swoje konstrukcje i ty zrob tak samo.

Każdy się uczy na swoich błędach, Ja robię model po swojemu, fakt podpatrzyłem trochę od kolegi "Karola" kadłub ale chce go zrobić do końca i nie zmienię nic oprócz skrzydeł.

 

 

 

Właśnie się zastanawiam nad skrzydłami z balsy :) skrzydła to dla mnie najgorsza rzecz do zrobienia :( :? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mały Update, tak wyglądają skrzydła do mojego Antka:)

Oczywiście jest nie są skończone ale już jakoś to wygląda;p

Dołączona grafika

 

Update z dzisiaj, musiałem zaszpachlować łączenia depronu, wiem pewnie będziecie pisać ze dużo będzie warzył itp ale uwierzcie ze jak zacznę szlifować ta szpachle 3/4 jej nie będzie zostanie tylko to żeby zamaskować łączenia :) sprawdzony sposób:), aktualnie bawię się z wykończeniem kabiny pilotów chce żeby było jak w prawdziwym trochę zabawy będzie:)

Kolejne zdjęcia po zakończeniu wykończenia kokpitu i całkowite oklejenie kadłubu.

Oto zdjecie...

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć,to szpachlowanie lepiej robić dopiero po oklejeniu kadłuba np.papierem na wikol.Weszło by mniej szpachli ponieważ papier zniwelował by część łączeń.

Link to comment
Share on other sites

Błędów sporo ale krytyki kolegów nie bierz za bardzo do siebie.

 

Jeżeli ten model będzie miał problemy z lataniem (choć dwupłaty dużo potrafią wybaczyć) to następny będzie lepszy, ważne aby się nie zniechęcać i wyciągać właściwe wnioski.

Czasem dobrze też jest skorzystać z gotowych rozwiązań ... np. opisany na forum zestaw AN2 Marka Rokowskiego.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Dziwny ten klej ma kolor, jeszcze takiego do klejenia depronu nie widziałem.

Zdaje mi sie ze to silkon kanalizacyjny.

 

bAXTER

Zle Ci sie zdaje :);p to vikol:)

 

Druga sprawa tamten antek poszedl na smieci. Poddalem sie bo wiedzialem ze i tak nie poleci:(, ale jest juz nowy i mam nadzieje ze ten wam sie spodoba :)

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.