Skocz do zawartości

Pytanie o dobór silnika do modelu.


Bartek2220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie dotyczące silników spalinowych ( żarowych ).Za niedługo będe posiadaczem modelu Spitfira.Chciałbym tam zamontować silnik żarowy.Zaczynam dopiero przygodę z silnikami spalinowymi ( jak dotąd latałem na elektrykach).I tu moje pytanie jaki silnik wybrać ??2 taktowe czy lepiej 4 taktowe ( czy to jakimiś kryteriami należy sie kierować ??).Przejrzałem kilkanaście sklepów i znalazłem takie marki jak MVVS , o.S Max .ASP ,Super Tigre.Który byłby najlepszy lub który jest dobry i warto w niego zainwestować??Waga modelu będzie wynosić ok 2,5kg- 3 kg.Jeżeli jest taka możliwość i ktoś posiada taką wiedzę to bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie do modelu makiety Spitfire'a najlepszy był by czterosuw o pojemności około 15ccm(12ccm nie dość że cięzszy to jeszcze słabszy :wink: ).Jeśli nie masz jakiś większych ograniczeń budżetowych to poleciłbym Ci Os Max FS 91 Surpass.Jeśli chcesz taniej to ASP FS 91 AR(ASP są dobre tylko w 4T)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak będziesz miał model to w instrukcji znajdziesz zakres pojemności np. 2 takt .46 lub 4 takt .60. W półmakiecie świetnie spisują się 4 takty (zresztą jak posłuchasz w powietrzu to nie będziesz chciał nic innego), z marek w przypadku 4 takta w zupełności wystarczy ASP (w zasadzie wierna kopia Os-Max'a) a cena porównywalna z 2 taktem Os-Max. Z 2 taktów mogę polecić silniki GMS i Os-Max, MVVS też jest niezły ale wycofał się z produkcji silników żarowych to co zostało to resztki zapasów.

Pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapomniałem o Saito :oops: .To dobre silniki i trochę lżejsze od OS . Yamada to silnik wyczynowy.Wymaga troche doświadczenia w obsłudze a Bartek2220 przyznaje ,że go nie posiada. YS wymaga też drogiego paliwa . Moi koledzy użytkujący ASP mają czasem różne kłopoty i z tego powodu nie polecam tych silników . Oczywiście ASP jest wiele tańszy ,ale to Bartek2220 zadecyduje czy nabyć Mercedesa czy F126p.Ze względu na niezawodność i prostotę obsługi wybrałbym jednak OS .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50-70 4t, albo 40-46 st. Do spitfire'a fajny byłby 4t, ale ze względu na to, ze jesteś początkującym spaliniarzem proponuje Ci jednak 2t, a na czterotakty przyjdzie jeszcze czas. Podobnie z wyborem marki koledzy mają rację; OSy to świetne motorki dla początkujących modelarzy. Myślę, że OS 46AX byłby dobry na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokonałem zakupu silnika O.S Max 65 LA.Wszystko pięknie tylko jest jedna sprawa.Połączenie silnika z tłumikiem jest trochę za krótkie.Oglądałem w polskich sklepach takie coś jak kolektor.Znalazłem tylko w modele.sklep.pl.Zajrzałem na stronę www.towerhobbies.com. Tam niby są te przedłużki pod nazwą adapter.Chciałbym się dowiedzieć (może ktoś będzie wiedział ) jaki adapter/kolektor dobrać do tego silnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie o to mi chodzi.Wczoraj cały dzień szukałem dłuższych adapterów/przedłużek/kolektorów ( :shock: :roll: ) i nic...czy ktoś orientuje się czy są takie rzeczy w Polskich sklepach ??Jest mi to bardzo potrzebne a te 15 mm to trochę za mało :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam

Prędzej rozbijesz model bo:

 

mniejszy bak -> krótszy lot -> czasu na latanie tyle samo -> więcej lotów -> częstsze lądowanie -> większe prawdopodobieństwo bo zazwyczaj krety są podczas lądowania ( bez względu jakie to lądowanie )

 

A na serio -> :faja: :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.