Bartek2220 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam.Mam pytanie dotyczące silników spalinowych ( żarowych ).Za niedługo będe posiadaczem modelu Spitfira.Chciałbym tam zamontować silnik żarowy.Zaczynam dopiero przygodę z silnikami spalinowymi ( jak dotąd latałem na elektrykach).I tu moje pytanie jaki silnik wybrać ??2 taktowe czy lepiej 4 taktowe ( czy to jakimiś kryteriami należy sie kierować ??).Przejrzałem kilkanaście sklepów i znalazłem takie marki jak MVVS , o.S Max .ASP ,Super Tigre.Który byłby najlepszy lub który jest dobry i warto w niego zainwestować??Waga modelu będzie wynosić ok 2,5kg- 3 kg.Jeżeli jest taka możliwość i ktoś posiada taką wiedzę to bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Bartek
Konrad Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zdecydowanie do modelu makiety Spitfire'a najlepszy był by czterosuw o pojemności około 15ccm(12ccm nie dość że cięzszy to jeszcze słabszy :wink: ).Jeśli nie masz jakiś większych ograniczeń budżetowych to poleciłbym Ci Os Max FS 91 Surpass.Jeśli chcesz taniej to ASP FS 91 AR(ASP są dobre tylko w 4T)
Bartek2220 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Model ma mieć rozpiętość skrzydeł 1,43 m i długość kadłuba 1,15 m.Czy 15cm to nie za wiele ??
radga Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam Jak będziesz miał model to w instrukcji znajdziesz zakres pojemności np. 2 takt .46 lub 4 takt .60. W półmakiecie świetnie spisują się 4 takty (zresztą jak posłuchasz w powietrzu to nie będziesz chciał nic innego), z marek w przypadku 4 takta w zupełności wystarczy ASP (w zasadzie wierna kopia Os-Max'a) a cena porównywalna z 2 taktem Os-Max. Z 2 taktów mogę polecić silniki GMS i Os-Max, MVVS też jest niezły ale wycofał się z produkcji silników żarowych to co zostało to resztki zapasów. Pozdrawiam Radek
esceta Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam Do makiety tylko czterotakt i to OS gdyż pracuja one długo i bezproblemowo. Z innymi firmami wcześniej czy później są kłopoty.( Zwykle wsześniej.)
Bartosz Mesjasz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Z innymi firmami wcześniej czy później są kłopoty. kwestia funduszy jest jeszcze Saito, YS, choć i do 4t ASP nie ma się czego czepiać.
Konrad Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zaproponowałem 15ccm ponieważ karter dokładnie ten sam co w 10ccm,wymiary i waga niewiele większe a mocy juz sporo więcej,ja do Katany X-lite 1,4m pakuję Os Maxa Fs 91 Surpass
esceta Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Tak zapomniałem o Saito :oops: .To dobre silniki i trochę lżejsze od OS . Yamada to silnik wyczynowy.Wymaga troche doświadczenia w obsłudze a Bartek2220 przyznaje ,że go nie posiada. YS wymaga też drogiego paliwa . Moi koledzy użytkujący ASP mają czasem różne kłopoty i z tego powodu nie polecam tych silników . Oczywiście ASP jest wiele tańszy ,ale to Bartek2220 zadecyduje czy nabyć Mercedesa czy F126p.Ze względu na niezawodność i prostotę obsługi wybrałbym jednak OS . Pozdrawiam
MASK Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 50-70 4t, albo 40-46 st. Do spitfire'a fajny byłby 4t, ale ze względu na to, ze jesteś początkującym spaliniarzem proponuje Ci jednak 2t, a na czterotakty przyjdzie jeszcze czas. Podobnie z wyborem marki koledzy mają rację; OSy to świetne motorki dla początkujących modelarzy. Myślę, że OS 46AX byłby dobry na początek.
Bartek2220 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dziękuję za porady.Widzę że O.S jest dość polecany :wink: A jak stoi sprawa z paliwem ??Powiecmy że wybiorę tego O.S Max 46 AX , jakie paliwo do niego dobrać żeby było optymalne do niego ??
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Najpierw 80/20 czyli 80% metanolu 20% rycyny . O docieraniu znajdziesz sporo na forum, miłej lektury . :wink:
Bartek2220 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Jeszcze raz dziękuje wszystkim za odpowiedzi.Za radą Bartosz Mesjasz będę się teraz zagłębiał w lekturę Jak bym miał jeszcze jakieś pytanie ( a na pewno będą takie ) to się odezwie :wink: Pozdrawiam Bartek
Bartek2220 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Dokonałem zakupu silnika O.S Max 65 LA.Wszystko pięknie tylko jest jedna sprawa.Połączenie silnika z tłumikiem jest trochę za krótkie.Oglądałem w polskich sklepach takie coś jak kolektor.Znalazłem tylko w modele.sklep.pl.Zajrzałem na stronę www.towerhobbies.com. Tam niby są te przedłużki pod nazwą adapter.Chciałbym się dowiedzieć (może ktoś będzie wiedział ) jaki adapter/kolektor dobrać do tego silnika. Pozdrawiam.
Callab Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 jaki adapter/kolektor dobrać do tego silnika. Chodzi Ci o wstawkę tłumika. Np takie coś: http://www.modelarski.com/produkt-Wstawka_t%C5%82umika_15mm_do_61FX_65LA_91FX,2187.html
Bartek2220 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 Tak dokładnie o to mi chodzi.Wczoraj cały dzień szukałem dłuższych adapterów/przedłużek/kolektorów ( :shock: :roll: ) i nic...czy ktoś orientuje się czy są takie rzeczy w Polskich sklepach ??Jest mi to bardzo potrzebne a te 15 mm to trochę za mało
Bartek2220 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam
buwi777 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam Prędzej rozbijesz model bo: mniejszy bak -> krótszy lot -> czasu na latanie tyle samo -> więcej lotów -> częstsze lądowanie -> większe prawdopodobieństwo bo zazwyczaj krety są podczas lądowania ( bez względu jakie to lądowanie ) A na serio -> :faja: :lol2:
MASK Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Do 65LA producent zleca zbiornik 350 ccm, ale spokojnie mozesz wstawic ten ktory masz. Wiecej problemow mozesz sie spodziewac ze zbiornikiem zbyt duzym niz małym.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.