Jump to content

Pytanie o dobór silnika do modelu.


Bartek2220

Recommended Posts

Witam.Mam pytanie dotyczące silników spalinowych ( żarowych ).Za niedługo będe posiadaczem modelu Spitfira.Chciałbym tam zamontować silnik żarowy.Zaczynam dopiero przygodę z silnikami spalinowymi ( jak dotąd latałem na elektrykach).I tu moje pytanie jaki silnik wybrać ??2 taktowe czy lepiej 4 taktowe ( czy to jakimiś kryteriami należy sie kierować ??).Przejrzałem kilkanaście sklepów i znalazłem takie marki jak MVVS , o.S Max .ASP ,Super Tigre.Który byłby najlepszy lub który jest dobry i warto w niego zainwestować??Waga modelu będzie wynosić ok 2,5kg- 3 kg.Jeżeli jest taka możliwość i ktoś posiada taką wiedzę to bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Bartek

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie do modelu makiety Spitfire'a najlepszy był by czterosuw o pojemności około 15ccm(12ccm nie dość że cięzszy to jeszcze słabszy :wink: ).Jeśli nie masz jakiś większych ograniczeń budżetowych to poleciłbym Ci Os Max FS 91 Surpass.Jeśli chcesz taniej to ASP FS 91 AR(ASP są dobre tylko w 4T)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jak będziesz miał model to w instrukcji znajdziesz zakres pojemności np. 2 takt .46 lub 4 takt .60. W półmakiecie świetnie spisują się 4 takty (zresztą jak posłuchasz w powietrzu to nie będziesz chciał nic innego), z marek w przypadku 4 takta w zupełności wystarczy ASP (w zasadzie wierna kopia Os-Max'a) a cena porównywalna z 2 taktem Os-Max. Z 2 taktów mogę polecić silniki GMS i Os-Max, MVVS też jest niezły ale wycofał się z produkcji silników żarowych to co zostało to resztki zapasów.

Pozdrawiam Radek

Link to comment
Share on other sites

Tak zapomniałem o Saito :oops: .To dobre silniki i trochę lżejsze od OS . Yamada to silnik wyczynowy.Wymaga troche doświadczenia w obsłudze a Bartek2220 przyznaje ,że go nie posiada. YS wymaga też drogiego paliwa . Moi koledzy użytkujący ASP mają czasem różne kłopoty i z tego powodu nie polecam tych silników . Oczywiście ASP jest wiele tańszy ,ale to Bartek2220 zadecyduje czy nabyć Mercedesa czy F126p.Ze względu na niezawodność i prostotę obsługi wybrałbym jednak OS .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

50-70 4t, albo 40-46 st. Do spitfire'a fajny byłby 4t, ale ze względu na to, ze jesteś początkującym spaliniarzem proponuje Ci jednak 2t, a na czterotakty przyjdzie jeszcze czas. Podobnie z wyborem marki koledzy mają rację; OSy to świetne motorki dla początkujących modelarzy. Myślę, że OS 46AX byłby dobry na początek.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dziękuje wszystkim za odpowiedzi.Za radą Bartosz Mesjasz będę się teraz zagłębiał w lekturę :)

 

Jak bym miał jeszcze jakieś pytanie ( a na pewno będą takie ) to się odezwie :wink:

 

Pozdrawiam Bartek

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dokonałem zakupu silnika O.S Max 65 LA.Wszystko pięknie tylko jest jedna sprawa.Połączenie silnika z tłumikiem jest trochę za krótkie.Oglądałem w polskich sklepach takie coś jak kolektor.Znalazłem tylko w modele.sklep.pl.Zajrzałem na stronę www.towerhobbies.com. Tam niby są te przedłużki pod nazwą adapter.Chciałbym się dowiedzieć (może ktoś będzie wiedział ) jaki adapter/kolektor dobrać do tego silnika.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie o to mi chodzi.Wczoraj cały dzień szukałem dłuższych adapterów/przedłużek/kolektorów ( :shock: :roll: ) i nic...czy ktoś orientuje się czy są takie rzeczy w Polskich sklepach ??Jest mi to bardzo potrzebne a te 15 mm to trochę za mało :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam taką sprawę.Kupiłem silnik OS MAX 65 LA i w instrukcji pisze że należy zastosować bak o pojemności 400cm3.Czy jak założę mniejszy bak wpłynie to jakoś na silnik ?? (poza tym że krócej polatam).Wiem , pytanie może kuriozalne ale chciałbym się bardzo tego dowiedzieć gdyż posiadam bak o pojemności 280cm3.Pozdrawiam

Prędzej rozbijesz model bo:

 

mniejszy bak -> krótszy lot -> czasu na latanie tyle samo -> więcej lotów -> częstsze lądowanie -> większe prawdopodobieństwo bo zazwyczaj krety są podczas lądowania ( bez względu jakie to lądowanie )

 

A na serio -> :faja: :lol2:

Link to comment
Share on other sites

Do 65LA producent zleca zbiornik 350 ccm, ale spokojnie mozesz wstawic ten ktory masz. Wiecej problemow mozesz sie spodziewac ze zbiornikiem zbyt duzym niz małym.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.