chiboogi Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Tak jak w temacie. pojemność 15.0 ccm waga510 G najlepsze śmigło: 14 x 6 @ 9,100 dopuszczalne śmigła: 12x8 - 15x6 obroty: 2,000 - 11,000 paliwo: 10% - 30% Synthetic wymiry: 116 x 60 x 117 mm moc 1.7 Ps -------------------------------------------------------------------------------- Pojemność skokowa: 15.00cm3 (0.91 inch3), Średnica cylindra: 28.2 mm, Skok tłoka: 24.00 mm, Powierzchnia wewnętrzna cylindra: chromowana, Waga silnika bez tłumika: 555.65g Gwint na wale: M7 x 1mm Śmigło pomiarowe: 14x6 Zinger @ 9,100 Zakres śmigieł: 12x8 - 15x6 Zakres obrotów użytecznych: 2,000 - 11,000 RPM, Paliwo: 10%-30% nitrometanu, olej syntetyczny, Wymiary montażowe: 116 x 60 x 117 mm Moc maksymalna: 1.7HP Typ cylindra: AAC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 głównie kolorem i wagą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 bardzo dziekuje za spostrzegawczosc... nigdy bym nie wpadl na to zwlaszcza ze nie jestem daltonista KTOS MOZE WIE CZYM SIE ROZNIA ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanek0910 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Producent ma duże znaczenie. Pewnie dążysz do tego że nie różnią sie na ogół parametrami a różnica w cenie jest pewnie duża. Jeżeli tak, to może to być spowodowane chociażby jakością materiałów z jakich zostały wykonane a także jakośc wykonania (dokładność). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Producent ma duże znaczenie. tylko, że i jeden i drugi to Saito;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 KTOS MOZE WIE CZYM SIE ROZNIA ?? motyl ma rację! Te silniki różnią się tylko kolorem i ceną!!! Pozostałe parametry są identyczne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 To sa dwaj rozni producenci? Przeciez oba silniki pochodza od SAITO, ta czarana wersja to wersja Golden Knight po prostu inaczej pomalowana. To co je rozni to kolor i cena. Jesli zatem nie zalezy Ci na kolorze proponowalbym zakup tego srebrego ktory jest tanszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 hmmm fakt. czarny kosztuje 1430 zl a srebrny 1149zl. Pewnie ten czarny ma pozlacane cylindry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 hmmm fakt. czarny kosztuje 1430 zl a srebrny 1149zl. Pewnie ten czarny ma pozlacane cylindry tak to prawda... silniki w wersji GK maja pozłacane pokrywy zaworów! Podobno 24 karatowym złotem... jeżeli chodzi o ceny to w polsce sprzedawcy oszaleli!!!! zobacz ceny w USA... $264.99*2,76=731,37PLN http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAIE091S http://www.horizonhobby.com/Stores/Products.aspx?StoreCatId=E&CatId=EA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 modelmaniak ----------> wiem cos o tym ;/ niestety zyjemy w chorym kraju i jak sie okazuje nawet odbija sie to w modelarstwie.... chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!! Poniewaz nigdy nie kupowalem zagranica wiec musze przeplacac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Nie musisz przepłacać - kupuj za granicą. Świat wygląda różowo, ale za oceanem. Sam dzięki uprzejmości kolegi modelarza z Kanady, kupiłem dosyć tanio Saito w Kanadzie. Ale wejdź na www.ebay.de i sprawdź ceny Saito w Niemczech - już nie takie atrakcyjne. Sprawdź ceny modeli Great Planes czy TopFlite w Wielkiej Brytanii. I wyjdzie ci, że w dużej mierze mamy ceny po prostu europejskie. W dobie internetu i kart płatniczych lamentowanie nad cenami w naszych sklepach jest smutnym pitoleniem - nie podoba się, cały świat stoi otworem. (BTW horizonhobby nie przyjmuje europejskich kart płatniczych :devil: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 pozostaje tylko stwierdzic: jaka szkoda ze nie ma sie rodziny w USA zamiast za model dawac 1800 daloby sie ok 900 + przesylka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 I w przypadku większości przesyłek +22% VAT. Są AFAIK kanały wysyłania paczek, które powodują, że rzadziej trafiają one na cło. ale nie zapominajmy o tym "drobiazgu". BTW - ja śmigła APC do elektryków kupuję regularnie w TH. 17 śmigieł + przesyłka to 45$, czyli wychodzi mniej więcej jak u nas, a zawsze mają wszystkie rozmiary :-). Koperta ze śmigłami przychodzi w tydzień, a przy tej wartości nie podpada pod VAT i zainteresowanie UC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Chiboogi -Silniki na pewno roznia sie nie tylko kolorem ! Sprawdz dokladnie w opisie(jezeli takowy masz ) jakie sa tloki i cylindry w obu silnikach -w tym srebrnym pisze AAC -a wiec Alu tlok ,Alu cylinder-chromowany ...moze ten czarny ma ABC ? - Alu tlok,Braz-cylinder chromowany ... ja bym wolal taki silnik tradycyjny Stalowy cylinder i Alu tlok z pierscieniami - nie wiem dlaczego moze sie myle ale te AAC i ABC to dzialaja na mnie negatywnie -takie jednorazowki :wink: - z tym ze na pewno sa to silniki lzejsze od tradycyjnych -(ktorych jest zreszta coraz mniej )... Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Oba silniki są AAC. Różnią się kolorem i wykończeniem korpusu. Różnica w cenie 25$ za wielką wodą (dla .91) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Witam. Sam juz nie wiem. Dzisiaj bylem w sklepie modelarskim i mi odradzali saito a kazali brac: OS MAX FS 91S II-P z pompka paliwa... Czy ktos mial stycznosc z firmami saito i os max 4 takty ???? no i ktory lepiej ;/ bylaby jedna firma i silnik to czlowiek niemialby zadnych problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Dziwne, sam mialem ostatnio dylemat ktory z tych dokladnie silnikow wybrac. Zatem moge cos napisac bo troche wiedzy nabylem na ten temat. Niektorzy doradzali OS z pompa - podobno nigdy nie gasnie w co jestem godzien uwierzyc. Widzialem dzialanie , latalem na tym silniku i rzeczywiscie jest swietny. Po przerwie zimowej zapalil za pierwszym razem. Jednak waga mnie dobila :/ Weight-Without Muffler: 22.9oz (649g) Weight With Muffler: 24.6oz (697g) Dla porownania - saito 91s to 520g - czyli ponad 100 g roznicy. Porownaj ceny i WAGE osa i saito. Obie marki to najwyzsza klasa saito charakteryzuja sie nizsza waga. Pod tym linkiem jest tabelka pokazujac skrotowo specyfikacje silnikow saito. Ja z tych 2 silnikow wybralem jeszcze cos innego (dzieki podpowiedzi boogiego) - Saito FA-100 - roznica w wadze w porownaniu do Saito 90 to tylko 30 g (waga 550g) a zawsze masz te ,2 hp wiecej Osa odrzucilem ze wzgledu na wage. Niestety jeszcze silnika nie dostalem i nie odpalalem wiec nie wypowiem sie na temat dzialania, ale przed wyborem duzo cztalem na zagranicznych forach i ludzie nie mieli z tymi silnikami problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 a gdzie zamawiales swojego i za ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Od kiedy masa silnika stanowić może jego wadę dyskwalifikując go na samym starcie? Nikt tu nie piszę do jakiego modelu ów silnik ma być wykorzystany więc waga to wada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 no to dodam ze owego silnika potrzebuje do EXTRY 330L o gigantycznej rozpietosci skrzydel 142cm :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.