Skocz do zawartości

Czym różnią się te silniki ????


chiboogi

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.

 

Saito%2091%20GK.jpg

 

pojemność 15.0 ccm

waga510 G

najlepsze śmigło: 14 x 6 @ 9,100

dopuszczalne śmigła: 12x8 - 15x6

obroty: 2,000 - 11,000

paliwo: 10% - 30% Synthetic

wymiry: 116 x 60 x 117 mm

moc 1.7 Ps

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

SAITO%20FA%2091%20Special%20AAC.jpg

 

Pojemność skokowa: 15.00cm3 (0.91 inch3),

Średnica cylindra: 28.2 mm,

Skok tłoka: 24.00 mm,

Powierzchnia wewnętrzna cylindra: chromowana,

Waga silnika bez tłumika: 555.65g

Gwint na wale: M7 x 1mm

Śmigło pomiarowe: 14x6 Zinger @ 9,100

Zakres śmigieł: 12x8 - 15x6

Zakres obrotów użytecznych: 2,000 - 11,000 RPM,

Paliwo: 10%-30% nitrometanu, olej syntetyczny,

Wymiary montażowe: 116 x 60 x 117 mm

Moc maksymalna: 1.7HP

Typ cylindra: AAC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Producent ma duże znaczenie. Pewnie dążysz do tego że nie różnią sie na ogół parametrami a różnica w cenie jest pewnie duża. Jeżeli tak, to może to być spowodowane chociażby jakością materiałów z jakich zostały wykonane a także jakośc wykonania (dokładność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm fakt. czarny kosztuje 1430 zl a srebrny 1149zl. Pewnie ten czarny ma pozlacane cylindry ;)

 

tak to prawda... silniki w wersji GK maja pozłacane pokrywy zaworów! Podobno 24 karatowym złotem...

 

jeżeli chodzi o ceny to w polsce sprzedawcy oszaleli!!!!

 

zobacz ceny w USA... $264.99*2,76=731,37PLN

 

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAIE091S

http://www.horizonhobby.com/Stores/Products.aspx?StoreCatId=E&CatId=EA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modelmaniak ----------> wiem cos o tym ;/ niestety zyjemy w chorym kraju i jak sie okazuje nawet odbija sie to w modelarstwie.... chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!! Poniewaz nigdy nie kupowalem zagranica wiec musze przeplacac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz przepłacać - kupuj za granicą.

Świat wygląda różowo, ale za oceanem. Sam dzięki uprzejmości kolegi modelarza z Kanady, kupiłem dosyć tanio Saito w Kanadzie. Ale wejdź na www.ebay.de i sprawdź ceny Saito w Niemczech - już nie takie atrakcyjne. Sprawdź ceny modeli Great Planes czy TopFlite w Wielkiej Brytanii. I wyjdzie ci, że w dużej mierze mamy ceny po prostu europejskie.

 

W dobie internetu i kart płatniczych lamentowanie nad cenami w naszych sklepach jest smutnym pitoleniem - nie podoba się, cały świat stoi otworem. (BTW horizonhobby nie przyjmuje europejskich kart płatniczych :devil: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w przypadku większości przesyłek +22% VAT.

Są AFAIK kanały wysyłania paczek, które powodują, że rzadziej trafiają one na cło. ale nie zapominajmy o tym "drobiazgu".

 

BTW - ja śmigła APC do elektryków kupuję regularnie w TH. 17 śmigieł + przesyłka to 45$, czyli wychodzi mniej więcej jak u nas, a zawsze mają wszystkie rozmiary :-).

Koperta ze śmigłami przychodzi w tydzień, a przy tej wartości nie podpada pod VAT i zainteresowanie UC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chiboogi -Silniki na pewno roznia sie nie tylko kolorem ! Sprawdz dokladnie w opisie(jezeli takowy masz ) jakie sa tloki i cylindry w obu silnikach -w tym srebrnym pisze AAC -a wiec Alu tlok ,Alu cylinder-chromowany ...moze ten czarny ma ABC ? - Alu tlok,Braz-cylinder chromowany ... ja bym wolal taki silnik tradycyjny Stalowy cylinder i Alu tlok z pierscieniami - nie wiem dlaczego moze sie myle ale te AAC i ABC to dzialaja na mnie negatywnie -takie jednorazowki :wink: - z tym ze na pewno sa to silniki lzejsze od tradycyjnych -(ktorych jest zreszta coraz mniej :( )...

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Sam juz nie wiem. Dzisiaj bylem w sklepie modelarskim i mi odradzali saito a kazali brac: OS MAX FS 91S II-P z pompka paliwa... Czy ktos mial stycznosc z firmami saito i os max 4 takty ???? no i ktory lepiej ;/ bylaby jedna firma i silnik to czlowiek niemialby zadnych problemow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, sam mialem ostatnio dylemat ktory z tych dokladnie silnikow wybrac.:) Zatem moge cos napisac bo troche wiedzy nabylem na ten temat.

Niektorzy doradzali OS z pompa - podobno nigdy nie gasnie w co jestem godzien uwierzyc. Widzialem dzialanie , latalem na tym silniku i rzeczywiscie jest swietny. Po przerwie zimowej zapalil za pierwszym razem.

Jednak waga mnie dobila :/

Weight-Without Muffler: 22.9oz (649g)

Weight With Muffler: 24.6oz (697g)

Dla porownania - saito 91s to 520g - czyli ponad 100 g roznicy.

Porownaj ceny i WAGE osa i saito.

Obie marki to najwyzsza klasa saito charakteryzuja sie nizsza waga.

Pod tym linkiem jest tabelka pokazujac skrotowo specyfikacje silnikow saito.

 

Ja z tych 2 silnikow wybralem jeszcze cos innego (dzieki podpowiedzi boogiego) - Saito FA-100 - roznica w wadze w porownaniu do Saito 90 to tylko 30 g (waga 550g) a zawsze masz te ,2 hp wiecej :D

Osa odrzucilem ze wzgledu na wage.

Niestety jeszcze silnika nie dostalem i nie odpalalem wiec nie wypowiem sie na temat dzialania, ale przed wyborem duzo cztalem na zagranicznych forach i ludzie nie mieli z tymi silnikami problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.