Jump to content

Czym różnią się te silniki ????


chiboogi

Recommended Posts

Chodzi tu o to ile faktycznie potrzebujesz masy na dziobie by dobrze wyważyć model. Zauważ iż czasami trzeba się sporo namęczyć (przenosić serwa bliżej przodu, zasilanie a nie raz nawet ołów!) Akurat z Extrą faktycznie może nie być problemów takich jak np. z modelami makiet z okresu IWW. Jeśli masz już model możesz już ocenić jakiej wagi potrzebujesz. Bo chyba raczej nierozsądnie jest kupić lżejszy i droższy silnik i później dodawać ołów :) Jeżeli jedynym parametrem wyboru pomiędzy silnikami stanowić ma jego waga.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Tak zgadzam sie z Toba Marcinie.

Ja patrzylem ze swojej sytuacji - nie musze sie martwic o dowazanie dziobu - im lzejszy tym lepiej wiec szukalem mozliwie najlzejszego silnika- dlatego tak napisalem. Dobrze ze chiboogie dodal jaki ma model.

 

Tej klasy modele moga rownie dobrze latac na silniku 70, jednak 90 da wiekszy komfort.

U nas na lotnisku lataja chyba 3 edki 1,4 - jeden na saito 70 , drugi na os 90 i 3 nie wiem na czym.

Wszystkie widzialem w locie i sprawuja sie rownie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!!

To kup legalnie w TH: 288$ model plus 315$ przesyłka = 603$

603$ plus VAT, który jest należny od całości 0,22x603$=132$, to 735$ (plus około 3% za przelanie kasy ) :shock:

 

Zapytaj tutaj (było po 1650zł): http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=1027

Dolce tanieją może będzie jeszcze taniej.

 

PS A twierdzenie, że gdzieś coś jest ileś tańsze traci sens, gdy zerkniemy na cennik biletów lotniczych :lol: (żartowałem) , albo firm kurierskich 8)

W końcu wysłnie modelu Pocztą Polską o 50km też nie jest za darmo :D

 

PS Silniki chyba technicznie niczym sie nie różnią.

Link to comment
Share on other sites

ale sie rozkrecil watek ;)

 

motyl ---> rozumiem cie z tym ASP, ale czy np maluch nie ma 4 kol tak jak mercedes ? :) i ten jezdzi i ten... Ja jestem zwolennikiem raz a dobrze :) wole kupic jeden w roku niz dwa gorsze. Jutro dzwonie do skorpiona i pomecze go troche :>

 

 

 

Wracajac do tematu wywazania.... jestem zdania ze wole kupic lzejszy i nawet dokladac olowiu. W innym modelu moze sie zdazyc ze nie trzeba i dzieki temu zaoszczedzi sie na wadze :)

Link to comment
Share on other sites

chiboogi, szkoda mi czasu na takich ja ty.

 

W moim pierwszy poście dostałeś konkretną odpowiedź na konkretne pytanie to pogardzięłś cwaniakując. Więc rób tak dalej. Ale posłuchaj mnie nic nie znającego się na rzeczy że podstawą dla silnika jest jego pojemnośc moment obrotowy i WAGA !! Waga na pierwszym miejscu :D

 

Który jest lepszy silnik ?? 2KM o masie 1kg, czy 2KM o masie 900g ??

Link to comment
Share on other sites

ale sie rozkrecil watek

Myślałem, że wcześniej pytałeś ogólnie o modele GP.

Konkretnie Seawind (zwłaszcza z chowanym podwoziem), to spory wydatek, ale jako zwolennik wszelkich hydromodeli bardzo go polecam.

Nie stać mnie niego, ale mam wrażenie, że powinien sprawdzić się jako duży pokazowy i nietuzinkowy model.

 

Co do silników, to mam wrażenie (sądzę po sobie), że ani Saito, ani drogi OS nie są Ci potrzebne.

Kup taniego Chińczyka, sprawdź czego Ci brakuje i dopiero wtedy ruszaj na łowy :D

Link to comment
Share on other sites

motyl ----> ja cie nie zmuszam do pisania na moje posty. wiec prosze nie obrazaj mnie.... nie znasz mnie !!

 

 

hubert_tata ----> obecnie mam os max 46AX i jestem z niego zadowolony. Teraz chcialbym nabyc 4 takta i nie chcialbym kupowac np ASP. Slyszalem ze sa kaprysne jezeli chodzi o 4 takty.... Zreszta chce utrzymac dobra jakosc silnikow. Wole raz a dobrze...

Link to comment
Share on other sites

Nie chce prowadzić wojny ale podładowała mnie wypowiedź motyla. Uważam że żadnej konkretnie odpowiedzi nie udzieliłeś pisząc "głównie kolorem i wagą" - dla mnie osobiście taka odpowiedź nie była jednoznaczna a teraz odnoszę wrażenie że rzeczywiście "strzeliłeś" chodź sam pewny tego nie byłeś. Piszesz też że waga jest najważniejszym kryterium silnika. Dlaczego więc sugerujesz zakup cięższego ASP? Chiboogi wyraźnie napisał jakie marki rozważa i to jest jego osobisty wybór a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!

Link to comment
Share on other sites

marcin133 ----> dziekuje za wstawienie sie w mojej obronie. Tak samo zrozumialem "pierwszego posta motyla" lekko lekcewazacego moje pytanie. Logiczne ze nie chcialem odpowiedzi ze kolor i waga, bo to oczywiste...

Link to comment
Share on other sites

YS i Saito mają opinię najlepszych jakościowo silników 4T. Dla tego też w zeszłym roku włożyłem trochę wysiłku, żeby w miarę tanio kupić Saito .56 (dzięki Ziggi!). I do tej pory leży na półce w pudełeczku i czeka na rozpoczęcie prac nad Pupem.

OS-y to też pierwsza liga, a o części łatwiej.

Na naszym lotnisku lata kilka ASP 4T i jak do tej pory nikt nie narzekał.

Ze względu na łatwość dostępu, cenę i jakość zakup OS'a jest IMO racjonalny. Saito to IMO zakup ciut bardziej sercem niż rozumem. Ale gdzie jest napisane, że nasze hobby jest racjonalne?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Tak wiec po rozmowie ze sklepem RCSCORPION podjalem decyzje :)

Musze dodac ze dostalem taki wyklad ze bylem pod wrazeniem... super sklep.

 

Oczywiscie tak jak alchemique biore Saito FA-100 :>

 

Dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Jak przebolejesz wydatek, to będziesz zachwycony.

10% nitro - podobno mniej to porażka, a więcej nie trzeba.

Paliwo z małą domieszką oleju rycynowego.

Link to comment
Share on other sites

a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!

 

Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik :D Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia :D

 

chiboogi, wcale nie zamiaruje cie obrażać, lecz nie moją wina est że źle interpretujesz cudze posty :D WAGA i jeszce raz WAGA to podstawa w silnikach :D

 

Saito ma moment obrotowy X przy masie np.500g Ale może byc Saito z mocą X przy masie 450g. albo OS z masą 570g. I to podstawowe kryterim. Saito i YS mają duży moment przy stosunkowo małej wadze :D

 

A wracając do twojej EXTRY z CMPro, osobiście widziałem jak to lata na APS91, i goś powiedział po kilku lotach, że tak zwalonego modelu to jeszcze niemiał. TO latająca cegła :D

Link to comment
Share on other sites

Wysłany: Dzisiaj 0:05 Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Saito!!! Tylko i wylacznie. Genialne silniki. 90% modelarzy którzy kręcą akrobację wybierają Saito przed os maxem (nie wspominam o YSach).Co do cen zobacz tutaj:

http://www.3drc.info/3drc...highlight=saito

 

 

Wybieraja Saito bo konkurencyjnie tani w Inwood Models....

Mily gosc (wlasciciel) ma ceny naprawde konkurencyjne,zawsze po wyplacie wizytuje jego market.Tez mnie namawia od dwoch miesiecy na Saito.Po tej lektorze chyba sie skusze na niego.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.