Jump to content

Czym różnią się te silniki ????


chiboogi

Recommended Posts

Dlatego latasz na asp

 

Druga sprawa widzisz kolego, pierwszym zamysłem silnika do mojej EXTRY był OS 91 Surpass z pompą, ale wysłuchawszy opinii ludzi latających tym modelem stwierdziłem ze jest duże ryzyko dla silnika więc szkoda wywalać 1300zł:D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply
Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik :D Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia :D

 

Przyznam szczerze że nie zniosę więcej... albo naprawdę ktoś z kogoś próbuje wariata zrobić albo faktycznie nie potrafi czytać!! ... więcej tego nie komentuje.... dla mnie brak słów.

 

dla sprostowania... ten tekst...

 

a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!

 

...tyczy się Ciebie Motyl!! To ty proponowałeś zakup silnika tańszego absolutnie pomijając aspekt wagi!

 

Co do Extry to nie miałem okazji latać akurat tym modelem. Nie wiem jak ciężko wychodzi ten model w zestawieniu z silnikiem czterosuwowym. Jednakże waga w granicach 2,8kg to na pewno nie latająca cegła! Chyba że ktoś ten model myli z FunFly.

Link to comment
Share on other sites

Posiadam Saito 100

i musze powiedzieć żę do świetny silnik nie mam do niego żadnych nawet najmniejszych zastrzeżeń :) kręci w moim funfly śmigłem 16x4W. Latam na paliwie 20/20/60 na oleju EDL. Spróbowałem na paliwie z rycynką tez pięknie pracował nitro było około 12%. Wkręca sie na obrot identyko jak na syntetyku + zapach spalonej rycyny :D Jedyna wada żę w tedy osadza sie nagar i po prostu szkoda silnika :) i zaworów... Dlatego tylko i wyłącznie syntetyk. Chociaz niektóry stosują mieszanki z 3-4% rycyny :)

Link to comment
Share on other sites

ja niewiem o co wy bijecie piane, wiadomo SAITO to 1 liga i jak kogos stac na taka zabawke napewno warto, OS jest nastepny w kolejce i dopiero dalej chinczyki w stylu MAGNUM i ASP (ktore jak widac tez dziarsko pracuja co poswiadczy wielu włascicieli)

ale trzeba tez rozwazyc co warto kupic bo jesli ktos uczy sie latac i liczy sie z kretem to mniejsza szkoda gdy ucierpi chinol, ale jesli kieszen wytrzymuje i zastosowanie warte swieczki to ja bym brał SAITO

Link to comment
Share on other sites

witam... :)

 

Nie wazylem jeszcze tej extry wiec nie powiem ile do lotu wazy... zreszta ten model to tylko przejsciowy, docelowe miejsce tego silnika to SEAWIND firmy GREAT PLANES :)

Pozatym dla mnie kazda extra to nie samolot tylko 'cegla' w koncu to akrobat a nie trenerek.

Link to comment
Share on other sites

. Dlatego tylko i wyłącznie syntetyk. Chociaz niektóry stosują mieszanki z 3-4% rycyny

 

Ten dodatek rycyny zabezpiecza przed korozją łożysk. Bez tych kilku procent rycynki trzeba się zwykle nastawić na wymiany łożysk po zimowej przerwie.

Link to comment
Share on other sites

Pozatym dla mnie kazda extra to nie samolot tylko 'cegla' w koncu to akrobat a nie trenerek.

 

I tu się grubo mylisz, ta Extra to naprawdę cegła - po prostu, błedy konstrukcyjne, technologiczne itd. Czym lżejszy akrobat tym lepiej, oczywiście do granic latającej gazety.

Link to comment
Share on other sites

olej syntetyczny klotz ma w swoim składzie kilka% rycyny
Jesteś pewien Artur? Też kiedyś o tym czytałem (podawano 1%) ale ktoś pisał na forum, że tam nie ma rycyny. Ja dolewam do syntetyków 2% rycynki.
Link to comment
Share on other sites

I tu się grubo mylisz, ta Extra to naprawdę cegła - po prostu, błedy konstrukcyjne, technologiczne itd. Czym lżejszy akrobat tym lepiej, oczywiście do granic latającej gazety.

 

Nie wnikam w szczegóły dokładnie tego modelu bo go nie znam - jedyne co to obciążenia powierzchni jakie podaje producent są dość wysokie jak na model tych gabarytów. Dopiszę jedynie iż waga przy każdym modelu także tym akrobacyjnym ma bardzo kluczowe znaczenie na sposób w jaki ów model lata. I nie jest tak a przynajmniej być nie powinno że przy projektowaniu czy budowie modelu temat wagi zostawia się na sam koniec - (czym lżej tym lepiej) - prawidłowa waga a tym samym obciążenie powierzchni to jedne z pierwszych założeń projektowanego modelu! Oczywiście zgodzę się iż znakomita część modelarzy (amatorów) postępuje inaczej - można powiedzieć "od dupy strony" :)

 

Chiboogi prawidłowe obciążenie powierzchni modelu o gabarytach i zastosowaniu jak Twoja extra powinno się mieścić w granicach 60-80g/dm2.

Link to comment
Share on other sites

Jesteś pewien Artur? Też kiedyś o tym czytałem (podawano 1%) ale ktoś pisał na forum, że tam nie ma rycyny. Ja dolewam do syntetyków 2% rycynki.

 

cytuje ze strony rc.skorpion

 

Paliwa serii Formula Irvine produkowane są na bazie wspomnianego wyżej metanolu najwyższej jakości, oraz doskonałego oleju Klotz Super Techniplate (olej produkcji USA syntetyczny z zawartością 20% oleju rycynowego).

gdzies jeszcze o tym czytałem ale nie moge teraz znalesc gdzie

 

czyli jesli mamy 18% oleju w paliwie to 14,4% syntetyk i 3,6% rycyna

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.