Jump to content

Czym różnią się te silniki ????


chiboogi

Recommended Posts

Tak jak w temacie.

 

Saito%2091%20GK.jpg

 

pojemność 15.0 ccm

waga510 G

najlepsze śmigło: 14 x 6 @ 9,100

dopuszczalne śmigła: 12x8 - 15x6

obroty: 2,000 - 11,000

paliwo: 10% - 30% Synthetic

wymiry: 116 x 60 x 117 mm

moc 1.7 Ps

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

SAITO%20FA%2091%20Special%20AAC.jpg

 

Pojemność skokowa: 15.00cm3 (0.91 inch3),

Średnica cylindra: 28.2 mm,

Skok tłoka: 24.00 mm,

Powierzchnia wewnętrzna cylindra: chromowana,

Waga silnika bez tłumika: 555.65g

Gwint na wale: M7 x 1mm

Śmigło pomiarowe: 14x6 Zinger @ 9,100

Zakres śmigieł: 12x8 - 15x6

Zakres obrotów użytecznych: 2,000 - 11,000 RPM,

Paliwo: 10%-30% nitrometanu, olej syntetyczny,

Wymiary montażowe: 116 x 60 x 117 mm

Moc maksymalna: 1.7HP

Typ cylindra: AAC

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Producent ma duże znaczenie. Pewnie dążysz do tego że nie różnią sie na ogół parametrami a różnica w cenie jest pewnie duża. Jeżeli tak, to może to być spowodowane chociażby jakością materiałów z jakich zostały wykonane a także jakośc wykonania (dokładność).

Link to comment
Share on other sites

To sa dwaj rozni producenci?

Przeciez oba silniki pochodza od SAITO, ta czarana wersja to wersja Golden Knight po prostu inaczej pomalowana.

To co je rozni to kolor i cena.

Jesli zatem nie zalezy Ci na kolorze proponowalbym zakup tego srebrego ktory jest tanszy.

Link to comment
Share on other sites

hmmm fakt. czarny kosztuje 1430 zl a srebrny 1149zl. Pewnie ten czarny ma pozlacane cylindry ;)

 

tak to prawda... silniki w wersji GK maja pozłacane pokrywy zaworów! Podobno 24 karatowym złotem...

 

jeżeli chodzi o ceny to w polsce sprzedawcy oszaleli!!!!

 

zobacz ceny w USA... $264.99*2,76=731,37PLN

 

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAIE091S

http://www.horizonhobby.com/Stores/Products.aspx?StoreCatId=E&CatId=EA

Link to comment
Share on other sites

modelmaniak ----------> wiem cos o tym ;/ niestety zyjemy w chorym kraju i jak sie okazuje nawet odbija sie to w modelarstwie.... chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!! Poniewaz nigdy nie kupowalem zagranica wiec musze przeplacac....

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz przepłacać - kupuj za granicą.

Świat wygląda różowo, ale za oceanem. Sam dzięki uprzejmości kolegi modelarza z Kanady, kupiłem dosyć tanio Saito w Kanadzie. Ale wejdź na www.ebay.de i sprawdź ceny Saito w Niemczech - już nie takie atrakcyjne. Sprawdź ceny modeli Great Planes czy TopFlite w Wielkiej Brytanii. I wyjdzie ci, że w dużej mierze mamy ceny po prostu europejskie.

 

W dobie internetu i kart płatniczych lamentowanie nad cenami w naszych sklepach jest smutnym pitoleniem - nie podoba się, cały świat stoi otworem. (BTW horizonhobby nie przyjmuje europejskich kart płatniczych :devil: )

Link to comment
Share on other sites

I w przypadku większości przesyłek +22% VAT.

Są AFAIK kanały wysyłania paczek, które powodują, że rzadziej trafiają one na cło. ale nie zapominajmy o tym "drobiazgu".

 

BTW - ja śmigła APC do elektryków kupuję regularnie w TH. 17 śmigieł + przesyłka to 45$, czyli wychodzi mniej więcej jak u nas, a zawsze mają wszystkie rozmiary :-).

Koperta ze śmigłami przychodzi w tydzień, a przy tej wartości nie podpada pod VAT i zainteresowanie UC.

Link to comment
Share on other sites

Chiboogi -Silniki na pewno roznia sie nie tylko kolorem ! Sprawdz dokladnie w opisie(jezeli takowy masz ) jakie sa tloki i cylindry w obu silnikach -w tym srebrnym pisze AAC -a wiec Alu tlok ,Alu cylinder-chromowany ...moze ten czarny ma ABC ? - Alu tlok,Braz-cylinder chromowany ... ja bym wolal taki silnik tradycyjny Stalowy cylinder i Alu tlok z pierscieniami - nie wiem dlaczego moze sie myle ale te AAC i ABC to dzialaja na mnie negatywnie -takie jednorazowki :wink: - z tym ze na pewno sa to silniki lzejsze od tradycyjnych -(ktorych jest zreszta coraz mniej :( )...

Jan

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Sam juz nie wiem. Dzisiaj bylem w sklepie modelarskim i mi odradzali saito a kazali brac: OS MAX FS 91S II-P z pompka paliwa... Czy ktos mial stycznosc z firmami saito i os max 4 takty ???? no i ktory lepiej ;/ bylaby jedna firma i silnik to czlowiek niemialby zadnych problemow :)

Link to comment
Share on other sites

Dziwne, sam mialem ostatnio dylemat ktory z tych dokladnie silnikow wybrac.:) Zatem moge cos napisac bo troche wiedzy nabylem na ten temat.

Niektorzy doradzali OS z pompa - podobno nigdy nie gasnie w co jestem godzien uwierzyc. Widzialem dzialanie , latalem na tym silniku i rzeczywiscie jest swietny. Po przerwie zimowej zapalil za pierwszym razem.

Jednak waga mnie dobila :/

Weight-Without Muffler: 22.9oz (649g)

Weight With Muffler: 24.6oz (697g)

Dla porownania - saito 91s to 520g - czyli ponad 100 g roznicy.

Porownaj ceny i WAGE osa i saito.

Obie marki to najwyzsza klasa saito charakteryzuja sie nizsza waga.

Pod tym linkiem jest tabelka pokazujac skrotowo specyfikacje silnikow saito.

 

Ja z tych 2 silnikow wybralem jeszcze cos innego (dzieki podpowiedzi boogiego) - Saito FA-100 - roznica w wadze w porownaniu do Saito 90 to tylko 30 g (waga 550g) a zawsze masz te ,2 hp wiecej :D

Osa odrzucilem ze wzgledu na wage.

Niestety jeszcze silnika nie dostalem i nie odpalalem wiec nie wypowiem sie na temat dzialania, ale przed wyborem duzo cztalem na zagranicznych forach i ludzie nie mieli z tymi silnikami problemu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.