marcin133 Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Chodzi tu o to ile faktycznie potrzebujesz masy na dziobie by dobrze wyważyć model. Zauważ iż czasami trzeba się sporo namęczyć (przenosić serwa bliżej przodu, zasilanie a nie raz nawet ołów!) Akurat z Extrą faktycznie może nie być problemów takich jak np. z modelami makiet z okresu IWW. Jeśli masz już model możesz już ocenić jakiej wagi potrzebujesz. Bo chyba raczej nierozsądnie jest kupić lżejszy i droższy silnik i później dodawać ołów Jeżeli jedynym parametrem wyboru pomiędzy silnikami stanowić ma jego waga.
motyl Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 EXTRY 330L o gigantycznej rozpietosci skrzydel 142cm :> kup sbie ASP 91 i w zupełności ci wystarczy do zawisu
alchemique Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Tak zgadzam sie z Toba Marcinie. Ja patrzylem ze swojej sytuacji - nie musze sie martwic o dowazanie dziobu - im lzejszy tym lepiej wiec szukalem mozliwie najlzejszego silnika- dlatego tak napisalem. Dobrze ze chiboogie dodal jaki ma model. Tej klasy modele moga rownie dobrze latac na silniku 70, jednak 90 da wiekszy komfort. U nas na lotnisku lataja chyba 3 edki 1,4 - jeden na saito 70 , drugi na os 90 i 3 nie wiem na czym. Wszystkie widzialem w locie i sprawuja sie rownie dobrze.
hubert_tata Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!! To kup legalnie w TH: 288$ model plus 315$ przesyłka = 603$ 603$ plus VAT, który jest należny od całości 0,22x603$=132$, to 735$ (plus około 3% za przelanie kasy ) :shock: Zapytaj tutaj (było po 1650zł): http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=1027 Dolce tanieją może będzie jeszcze taniej. PS A twierdzenie, że gdzieś coś jest ileś tańsze traci sens, gdy zerkniemy na cennik biletów lotniczych (żartowałem) , albo firm kurierskich 8) W końcu wysłnie modelu Pocztą Polską o 50km też nie jest za darmo PS Silniki chyba technicznie niczym sie nie różnią.
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 ale sie rozkrecil watek motyl ---> rozumiem cie z tym ASP, ale czy np maluch nie ma 4 kol tak jak mercedes ? i ten jezdzi i ten... Ja jestem zwolennikiem raz a dobrze wole kupic jeden w roku niz dwa gorsze. Jutro dzwonie do skorpiona i pomecze go troche :> Wracajac do tematu wywazania.... jestem zdania ze wole kupic lzejszy i nawet dokladac olowiu. W innym modelu moze sie zdazyc ze nie trzeba i dzieki temu zaoszczedzi sie na wadze
motyl Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 chiboogi, szkoda mi czasu na takich ja ty. W moim pierwszy poście dostałeś konkretną odpowiedź na konkretne pytanie to pogardzięłś cwaniakując. Więc rób tak dalej. Ale posłuchaj mnie nic nie znającego się na rzeczy że podstawą dla silnika jest jego pojemnośc moment obrotowy i WAGA !! Waga na pierwszym miejscu Który jest lepszy silnik ?? 2KM o masie 1kg, czy 2KM o masie 900g ??
hubert_tata Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 ale sie rozkrecil watek Myślałem, że wcześniej pytałeś ogólnie o modele GP. Konkretnie Seawind (zwłaszcza z chowanym podwoziem), to spory wydatek, ale jako zwolennik wszelkich hydromodeli bardzo go polecam. Nie stać mnie niego, ale mam wrażenie, że powinien sprawdzić się jako duży pokazowy i nietuzinkowy model. Co do silników, to mam wrażenie (sądzę po sobie), że ani Saito, ani drogi OS nie są Ci potrzebne. Kup taniego Chińczyka, sprawdź czego Ci brakuje i dopiero wtedy ruszaj na łowy
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 motyl ----> ja cie nie zmuszam do pisania na moje posty. wiec prosze nie obrazaj mnie.... nie znasz mnie !! hubert_tata ----> obecnie mam os max 46AX i jestem z niego zadowolony. Teraz chcialbym nabyc 4 takta i nie chcialbym kupowac np ASP. Slyszalem ze sa kaprysne jezeli chodzi o 4 takty.... Zreszta chce utrzymac dobra jakosc silnikow. Wole raz a dobrze...
marcin133 Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Nie chce prowadzić wojny ale podładowała mnie wypowiedź motyla. Uważam że żadnej konkretnie odpowiedzi nie udzieliłeś pisząc "głównie kolorem i wagą" - dla mnie osobiście taka odpowiedź nie była jednoznaczna a teraz odnoszę wrażenie że rzeczywiście "strzeliłeś" chodź sam pewny tego nie byłeś. Piszesz też że waga jest najważniejszym kryterium silnika. Dlaczego więc sugerujesz zakup cięższego ASP? Chiboogi wyraźnie napisał jakie marki rozważa i to jest jego osobisty wybór a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 marcin133 ----> dziekuje za wstawienie sie w mojej obronie. Tak samo zrozumialem "pierwszego posta motyla" lekko lekcewazacego moje pytanie. Logiczne ze nie chcialem odpowiedzi ze kolor i waga, bo to oczywiste...
kojot Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 YS i Saito mają opinię najlepszych jakościowo silników 4T. Dla tego też w zeszłym roku włożyłem trochę wysiłku, żeby w miarę tanio kupić Saito .56 (dzięki Ziggi!). I do tej pory leży na półce w pudełeczku i czeka na rozpoczęcie prac nad Pupem. OS-y to też pierwsza liga, a o części łatwiej. Na naszym lotnisku lata kilka ASP 4T i jak do tej pory nikt nie narzekał. Ze względu na łatwość dostępu, cenę i jakość zakup OS'a jest IMO racjonalny. Saito to IMO zakup ciut bardziej sercem niż rozumem. Ale gdzie jest napisane, że nasze hobby jest racjonalne?
modelmaniak Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Saito to IMO zakup ciut bardziej sercem niż rozumem. To nie jest do końca tak.... Masa silnika i jego moc jest dla mnie decydującym czynnikiem ....
chiboogi Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 modelmaniak ---> czyli widze ze bardziej saito wygrywa nad osem ??
Boogie Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Saito!!! Tylko i wylacznie. Genialne silniki. 90% modelarzy którzy kręcą akrobację wybierają Saito przed os maxem (nie wspominam o YSach).Co do cen zobacz tutaj: http://www.3drc.info/3drcdb/viewtopic.php?t=3294&highlight=saito
chiboogi Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Opublikowano 8 Maja 2007 Witam. Tak wiec po rozmowie ze sklepem RCSCORPION podjalem decyzje Musze dodac ze dostalem taki wyklad ze bylem pod wrazeniem... super sklep. Oczywiscie tak jak alchemique biore Saito FA-100 :> Dziekuje.
kojot Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Jak przebolejesz wydatek, to będziesz zachwycony. 10% nitro - podobno mniej to porażka, a więcej nie trzeba. Paliwo z małą domieszką oleju rycynowego.
motyl Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena! Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia chiboogi, wcale nie zamiaruje cie obrażać, lecz nie moją wina est że źle interpretujesz cudze posty WAGA i jeszce raz WAGA to podstawa w silnikach Saito ma moment obrotowy X przy masie np.500g Ale może byc Saito z mocą X przy masie 450g. albo OS z masą 570g. I to podstawowe kryterim. Saito i YS mają duży moment przy stosunkowo małej wadze A wracając do twojej EXTRY z CMPro, osobiście widziałem jak to lata na APS91, i goś powiedział po kilku lotach, że tak zwalonego modelu to jeszcze niemiał. TO latająca cegła
Peter Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Wysłany: Dzisiaj 0:05 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Saito!!! Tylko i wylacznie. Genialne silniki. 90% modelarzy którzy kręcą akrobację wybierają Saito przed os maxem (nie wspominam o YSach).Co do cen zobacz tutaj: http://www.3drc.info/3drc...highlight=saito Wybieraja Saito bo konkurencyjnie tani w Inwood Models.... Mily gosc (wlasciciel) ma ceny naprawde konkurencyjne,zawsze po wyplacie wizytuje jego market.Tez mnie namawia od dwoch miesiecy na Saito.Po tej lektorze chyba sie skusze na niego.
alchemique Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia Dlatego latasz na asp i polecasz koledze asp zamiast saito do akrobata... :/
motyl Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 zamiast saito do akrobata... Kolega szuka silnika do tej Extra-Cegły więc szkoda zachodu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.