Skocz do zawartości

Czym różnią się te silniki ????


chiboogi

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi tu o to ile faktycznie potrzebujesz masy na dziobie by dobrze wyważyć model. Zauważ iż czasami trzeba się sporo namęczyć (przenosić serwa bliżej przodu, zasilanie a nie raz nawet ołów!) Akurat z Extrą faktycznie może nie być problemów takich jak np. z modelami makiet z okresu IWW. Jeśli masz już model możesz już ocenić jakiej wagi potrzebujesz. Bo chyba raczej nierozsądnie jest kupić lżejszy i droższy silnik i później dodawać ołów :) Jeżeli jedynym parametrem wyboru pomiędzy silnikami stanowić ma jego waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak zgadzam sie z Toba Marcinie.

Ja patrzylem ze swojej sytuacji - nie musze sie martwic o dowazanie dziobu - im lzejszy tym lepiej wiec szukalem mozliwie najlzejszego silnika- dlatego tak napisalem. Dobrze ze chiboogie dodal jaki ma model.

 

Tej klasy modele moga rownie dobrze latac na silniku 70, jednak 90 da wiekszy komfort.

U nas na lotnisku lataja chyba 3 edki 1,4 - jeden na saito 70 , drugi na os 90 i 3 nie wiem na czym.

Wszystkie widzialem w locie i sprawuja sie rownie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce nabyc model SEAWIND firmy Great Planes... w USA koszt takiego modelu to 280$. U nas za jedyne 1800 zł ;/ PARANOJA !!!!

To kup legalnie w TH: 288$ model plus 315$ przesyłka = 603$

603$ plus VAT, który jest należny od całości 0,22x603$=132$, to 735$ (plus około 3% za przelanie kasy ) :shock:

 

Zapytaj tutaj (było po 1650zł): http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=170_234&products_id=1027

Dolce tanieją może będzie jeszcze taniej.

 

PS A twierdzenie, że gdzieś coś jest ileś tańsze traci sens, gdy zerkniemy na cennik biletów lotniczych :lol: (żartowałem) , albo firm kurierskich 8)

W końcu wysłnie modelu Pocztą Polską o 50km też nie jest za darmo :D

 

PS Silniki chyba technicznie niczym sie nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie rozkrecil watek ;)

 

motyl ---> rozumiem cie z tym ASP, ale czy np maluch nie ma 4 kol tak jak mercedes ? :) i ten jezdzi i ten... Ja jestem zwolennikiem raz a dobrze :) wole kupic jeden w roku niz dwa gorsze. Jutro dzwonie do skorpiona i pomecze go troche :>

 

 

 

Wracajac do tematu wywazania.... jestem zdania ze wole kupic lzejszy i nawet dokladac olowiu. W innym modelu moze sie zdazyc ze nie trzeba i dzieki temu zaoszczedzi sie na wadze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chiboogi, szkoda mi czasu na takich ja ty.

 

W moim pierwszy poście dostałeś konkretną odpowiedź na konkretne pytanie to pogardzięłś cwaniakując. Więc rób tak dalej. Ale posłuchaj mnie nic nie znającego się na rzeczy że podstawą dla silnika jest jego pojemnośc moment obrotowy i WAGA !! Waga na pierwszym miejscu :D

 

Który jest lepszy silnik ?? 2KM o masie 1kg, czy 2KM o masie 900g ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie rozkrecil watek

Myślałem, że wcześniej pytałeś ogólnie o modele GP.

Konkretnie Seawind (zwłaszcza z chowanym podwoziem), to spory wydatek, ale jako zwolennik wszelkich hydromodeli bardzo go polecam.

Nie stać mnie niego, ale mam wrażenie, że powinien sprawdzić się jako duży pokazowy i nietuzinkowy model.

 

Co do silników, to mam wrażenie (sądzę po sobie), że ani Saito, ani drogi OS nie są Ci potrzebne.

Kup taniego Chińczyka, sprawdź czego Ci brakuje i dopiero wtedy ruszaj na łowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motyl ----> ja cie nie zmuszam do pisania na moje posty. wiec prosze nie obrazaj mnie.... nie znasz mnie !!

 

 

hubert_tata ----> obecnie mam os max 46AX i jestem z niego zadowolony. Teraz chcialbym nabyc 4 takta i nie chcialbym kupowac np ASP. Slyszalem ze sa kaprysne jezeli chodzi o 4 takty.... Zreszta chce utrzymac dobra jakosc silnikow. Wole raz a dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce prowadzić wojny ale podładowała mnie wypowiedź motyla. Uważam że żadnej konkretnie odpowiedzi nie udzieliłeś pisząc "głównie kolorem i wagą" - dla mnie osobiście taka odpowiedź nie była jednoznaczna a teraz odnoszę wrażenie że rzeczywiście "strzeliłeś" chodź sam pewny tego nie byłeś. Piszesz też że waga jest najważniejszym kryterium silnika. Dlaczego więc sugerujesz zakup cięższego ASP? Chiboogi wyraźnie napisał jakie marki rozważa i to jest jego osobisty wybór a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YS i Saito mają opinię najlepszych jakościowo silników 4T. Dla tego też w zeszłym roku włożyłem trochę wysiłku, żeby w miarę tanio kupić Saito .56 (dzięki Ziggi!). I do tej pory leży na półce w pudełeczku i czeka na rozpoczęcie prac nad Pupem.

OS-y to też pierwsza liga, a o części łatwiej.

Na naszym lotnisku lata kilka ASP 4T i jak do tej pory nikt nie narzekał.

Ze względu na łatwość dostępu, cenę i jakość zakup OS'a jest IMO racjonalny. Saito to IMO zakup ciut bardziej sercem niż rozumem. Ale gdzie jest napisane, że nasze hobby jest racjonalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena!

 

Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik :D Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia :D

 

chiboogi, wcale nie zamiaruje cie obrażać, lecz nie moją wina est że źle interpretujesz cudze posty :D WAGA i jeszce raz WAGA to podstawa w silnikach :D

 

Saito ma moment obrotowy X przy masie np.500g Ale może byc Saito z mocą X przy masie 450g. albo OS z masą 570g. I to podstawowe kryterim. Saito i YS mają duży moment przy stosunkowo małej wadze :D

 

A wracając do twojej EXTRY z CMPro, osobiście widziałem jak to lata na APS91, i goś powiedział po kilku lotach, że tak zwalonego modelu to jeszcze niemiał. TO latająca cegła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Dzisiaj 0:05 Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Saito!!! Tylko i wylacznie. Genialne silniki. 90% modelarzy którzy kręcą akrobację wybierają Saito przed os maxem (nie wspominam o YSach).Co do cen zobacz tutaj:

http://www.3drc.info/3drc...highlight=saito

 

 

Wybieraja Saito bo konkurencyjnie tani w Inwood Models....

Mily gosc (wlasciciel) ma ceny naprawde konkurencyjne,zawsze po wyplacie wizytuje jego market.Tez mnie namawia od dwoch miesiecy na Saito.Po tej lektorze chyba sie skusze na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.