motyl Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Dlatego latasz na asp Druga sprawa widzisz kolego, pierwszym zamysłem silnika do mojej EXTRY był OS 91 Surpass z pompą, ale wysłuchawszy opinii ludzi latających tym modelem stwierdziłem ze jest duże ryzyko dla silnika więc szkoda wywalać 1300zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Bo może dla ciebie to najważneijszy czynnik Ja patrze pod względem wagi i przeznaczenia Przyznam szczerze że nie zniosę więcej... albo naprawdę ktoś z kogoś próbuje wariata zrobić albo faktycznie nie potrafi czytać!! ... więcej tego nie komentuje.... dla mnie brak słów. dla sprostowania... ten tekst... a Ty słowem nie wspomniałeś że NAJWAŻNIEJSZYM jednak kryterium silnika jest jego cena! ...tyczy się Ciebie Motyl!! To ty proponowałeś zakup silnika tańszego absolutnie pomijając aspekt wagi! Co do Extry to nie miałem okazji latać akurat tym modelem. Nie wiem jak ciężko wychodzi ten model w zestawieniu z silnikiem czterosuwowym. Jednakże waga w granicach 2,8kg to na pewno nie latająca cegła! Chyba że ktoś ten model myli z FunFly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Posiadam Saito 100 i musze powiedzieć żę do świetny silnik nie mam do niego żadnych nawet najmniejszych zastrzeżeń kręci w moim funfly śmigłem 16x4W. Latam na paliwie 20/20/60 na oleju EDL. Spróbowałem na paliwie z rycynką tez pięknie pracował nitro było około 12%. Wkręca sie na obrot identyko jak na syntetyku + zapach spalonej rycyny Jedyna wada żę w tedy osadza sie nagar i po prostu szkoda silnika i zaworów... Dlatego tylko i wyłącznie syntetyk. Chociaz niektóry stosują mieszanki z 3-4% rycyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 ja niewiem o co wy bijecie piane, wiadomo SAITO to 1 liga i jak kogos stac na taka zabawke napewno warto, OS jest nastepny w kolejce i dopiero dalej chinczyki w stylu MAGNUM i ASP (ktore jak widac tez dziarsko pracuja co poswiadczy wielu włascicieli) ale trzeba tez rozwazyc co warto kupic bo jesli ktos uczy sie latac i liczy sie z kretem to mniejsza szkoda gdy ucierpi chinol, ale jesli kieszen wytrzymuje i zastosowanie warte swieczki to ja bym brał SAITO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 witam... Nie wazylem jeszcze tej extry wiec nie powiem ile do lotu wazy... zreszta ten model to tylko przejsciowy, docelowe miejsce tego silnika to SEAWIND firmy GREAT PLANES Pozatym dla mnie kazda extra to nie samolot tylko 'cegla' w koncu to akrobat a nie trenerek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 . Dlatego tylko i wyłącznie syntetyk. Chociaz niektóry stosują mieszanki z 3-4% rycyny Ten dodatek rycyny zabezpiecza przed korozją łożysk. Bez tych kilku procent rycynki trzeba się zwykle nastawić na wymiany łożysk po zimowej przerwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 A czy zamiast tej rycyny mozna lac afer run oil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 olej syntetyczny klotz ma w swoim składzie kilka% rycyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Pozatym dla mnie kazda extra to nie samolot tylko 'cegla' w koncu to akrobat a nie trenerek. I tu się grubo mylisz, ta Extra to naprawdę cegła - po prostu, błedy konstrukcyjne, technologiczne itd. Czym lżejszy akrobat tym lepiej, oczywiście do granic latającej gazety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 olej syntetyczny klotz ma w swoim składzie kilka% rycynyJesteś pewien Artur? Też kiedyś o tym czytałem (podawano 1%) ale ktoś pisał na forum, że tam nie ma rycyny. Ja dolewam do syntetyków 2% rycynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 To ile powinna wazyc extra przy rozpietosci 143cm ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 I tu się grubo mylisz, ta Extra to naprawdę cegła - po prostu, błedy konstrukcyjne, technologiczne itd. Czym lżejszy akrobat tym lepiej, oczywiście do granic latającej gazety. Nie wnikam w szczegóły dokładnie tego modelu bo go nie znam - jedyne co to obciążenia powierzchni jakie podaje producent są dość wysokie jak na model tych gabarytów. Dopiszę jedynie iż waga przy każdym modelu także tym akrobacyjnym ma bardzo kluczowe znaczenie na sposób w jaki ów model lata. I nie jest tak a przynajmniej być nie powinno że przy projektowaniu czy budowie modelu temat wagi zostawia się na sam koniec - (czym lżej tym lepiej) - prawidłowa waga a tym samym obciążenie powierzchni to jedne z pierwszych założeń projektowanego modelu! Oczywiście zgodzę się iż znakomita część modelarzy (amatorów) postępuje inaczej - można powiedzieć "od dupy strony" Chiboogi prawidłowe obciążenie powierzchni modelu o gabarytach i zastosowaniu jak Twoja extra powinno się mieścić w granicach 60-80g/dm2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 zwazylem swoja extre, gotowa do lotu bez paliwka wazy 2800g..... duzo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Jesteś pewien Artur? Też kiedyś o tym czytałem (podawano 1%) ale ktoś pisał na forum, że tam nie ma rycyny. Ja dolewam do syntetyków 2% rycynki. cytuje ze strony rc.skorpion Paliwa serii Formula Irvine produkowane są na bazie wspomnianego wyżej metanolu najwyższej jakości, oraz doskonałego oleju Klotz Super Techniplate (olej produkcji USA syntetyczny z zawartością 20% oleju rycynowego). gdzies jeszcze o tym czytałem ale nie moge teraz znalesc gdzie czyli jesli mamy 18% oleju w paliwie to 14,4% syntetyk i 3,6% rycyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 No mało to to nie jest. Z paliwem da jakieś 90 g/dm2 - o ile się nie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 i wcale nie jest duzo, toz to nie fun tylko ma byc acro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 No nawet sporo przekroczy te 90g/dm2. Podejrzewać można że będzie to wymagający model. Nie ma ktoś wideo z lotów tym modelem? Ciekawi mnie zachowanie tego modelu w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Ciekawi mnie zachowanie tego modelu w locie. NIc szczególnego. Znajomego ważył 3,4kg do lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 i wcale nie jest duzo, toz to nie fun tylko ma byc acro Tylko jeszcze trzeba tym wylądować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 motyl -----> ty jestes nic szczegolnego..... moj nie wazy 3,4kg tylko z paliwem 3 kg !!! 0,4 kg to jest wielka roznica..... znalazlem taki filmik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.