Skocz do zawartości

Hamulec aerodynamiczny


Janusz P.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szybowników i nie tylko. Jestem w potrzebie więc zwracam się o pomoc jak podłączyć serwa od hamulców aerodynamicznych w dwóch osobnych płatach. O odwróceniu serwa w jednym z płatów nie ma mowy ze względu na brak miejsca, tak że mogę jedynie wykorzystać jakiś mix(jeżeli jest) w moim nadajniku bo instrukcji nie mam do niego. Jest to Futaba T9CAP. Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to chętnie skorzystam.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Aby to ustawić możesz wykorzystać jeden z programowalnych mix-ów.

 

W menu Advance wybierasz *Prog.Mix1 w menu 2/2 zmieniasz INH(nie aktywny) na ON(załączony) niżej podajesz kanał do którego podpinasz jedno serwo od hamulca np.AUX1(MAS), a jako SLV podajesz dowolny kanał np.AUX2 i pod niego podpinasz drugie serwo. Niżej (SW) wybierasz przełącznik którym aktywujesz mixer, jeśli chcesz aby mix działał cały czas, to przy POIS wybierz NULL.

Teraz w menu 1/2 w linijce RATR podajesz L-100% i H- 100% (każde serwo będzie wychylać się tak samo)

Teraz w menu BASIC wystarczy ustawić END POINT, SOB-TRIM i REVERS dla kanałów AUX 1 i 2 tak aby hamulce działały dobrze.

W AUX-CH wybierasz który przełącznik uruchamia hamulce.

 

Może wygląda na trudne, ale w rzeczywistości jest to łatwe do ustawienia.

 

Pozdrawiam Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam sposób podany przez Mirka, sam tak zrobiłem i uniknąłem zbędnego grzebania w programie nadajnika. Wyobraź sobie że musisz nagle zaprogramowac wszystko na lotnisku od zera ... Ja to przerabiałem.

 

Co do reversu serwa no to jest jakaś opcja ale nadal przelutowanie kilku kabelków uważam za najprostsze i najskuteczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ertman, większość hamulców nie otwiera się jednocześnie i równo. Hamulce raz ustawisz i masz, nie wiem co tam jest do programowania od zera na lotnisku. Dlatego sposób podany przez Damiana jest jak najbardziej prawidłowy, bo masz możliwość takiej regulacji jaka jest potrzebna. Podpięcie na kablu Y to ostateczność, jeśli brakuje kanałów. Można też podpiąć pod kanały klap i dać na drążek gazu, co umożliwi Ci częściowe otwieranie hamulców, a nie tylko na full wykorzystując jednocześnie mix z wysokością.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wolnych kanałów to są tyle że nie miałem pomysłu jak je wykorzystać, teraz po przeczytaniu postów z podpowiedziami trochę mi się "rozjaśniło". Na pewno spróbuję sposobu podanym przez Damian-str a także Tomek_W, gdzie sposób z kanałami od klap jest też ciekawy. Póki co dziękuję za wszystkie podpowiedzi a w nadchodzący weekend będę robił próby z podłączeniami i napiszę jak mi poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.