Guest Anonymous Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Witam zamieszczam link filmu: prosze o jakies porady itp. model miał złe zaklinowanie skrzydła lub statecznika przez co skręcały cały czas w lewo(mozna spostrzec na filmie ostre ruchy w lewo) oraz troche pozniejsze loty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest horn3t Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Myślę, że to nie problem w zaklinowaniu szkrzydeł tylko brak wykłonu silnika w prawo o kilka stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 wykłon jest i to duży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojcio69 Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Witam Możliwe powody skręcania: zły wykłon silnika w prawo źle ustawiony ster kierunku źle ustawione lotki zwichrowane skrzydło zwichrowany statecznik poziomy zwichrowany statecznik pionowy Na filmie (pewnie to złudzenie)ale wydaje się jakby statecznik poziomy nie był w jednej lini ze skrzydłem (jakby przecylony w lewą stronę patrząc od tyłu modelu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kr3cik Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Na filmie (pewnie to złudzenie)ale wydaje się jakby statecznik poziomy nie był w jednej lini ze skrzydłem (jakby przecylony w lewą stronę patrząc od tyłu modelu) Jeżeli to złudzenie to bardzo realistyczne A wyważenie nie jest zbyt przednie? Miałem wrażenie jakbyś co chwile pociągał go wysokością. A może skłon silnika za duży. Pomierz go dokładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 wojcio69 Chodzi po początek filmu jeszcze przed startem? jeżeli tak to jest to spopodowane raczej tym że kółko nie jest równo pod statecznikiem pionowym zamocowane. kr3cik Wykłon silnika zbyt mały w dól musiałem wytrymerować statecznikiem wiec musiałem pare razy zaciagnac mocniej bo od razu wytrymerowac sie nie da.[/b] Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Sorki za brutalną szczerość, ale to nie jest kwestia kółka. Zatrzymaj sobie pierwszy filmik tuż po starcie. Zobaczysz położenie statecznika względem skrzydła. W widoku od tyłu jest pochylony na lewo. Na ziemi jest to samo. Sprawdź sobie wszystko według tego rysunku: http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/przedszkole-rc/jak-zaczac-latac-modelami-rc-cz-8/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
baxter12 Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Mam wrażenie jakby lewe skrzydło było "zwajchowane" w góre. Baxter Link to comment Share on other sites More sharing options...
piejar Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 To szaleństwo w powietrzu może też wynikać ze zbyt dużych wychyleń sterów. Mam wrażenie, że kiedy startujesz po raz ostatni w pierwszym filmiku to samolot wyrywa pionowo w górę a potem próbujesz go opanować. Zmniejsz wychylenia przez wybór innych "dziurek" na orczykach serw i sterów. Nadajnik to chyba E-Sky a one raczej nie mają nieliniowej charakterystyki (exp). A czy kadłub jest dość sztywny tzn czy przy zakrętach nie skręca się cały ogon względem skrzydeł? Poza tym ja też widzę, że statecznik poziomy nie jest idealnie "równy" w stosunku do skrzydeł. Miałem depronowego Edge-a, który skręcał się o dobre 45 stopni przy gwałtownych manewrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 pomierze kąty i odpisze, postaram poprawic się błedy. Kupiłem nową aparature komputerową gdzie już bedzie EXPO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 zrobiłem dorobne korekty skrzydło jest w kącie 0 względem statecznika poziomego.(zielone kreski) pomiędzy statecznikami kąt 90 stopni Oblot jak tylko śnieg stopnieje . Zmieniłem wychylenia sterów na 50%. Jedynie co teraz to może być jeszcze zle ustawiony wykłon silnika ale to wyjdzie podczas lotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kuba.K Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Albo mi się wydaje ale te skrzydła tak "opadają" i masz (moim zdaniem) za duży wykłon silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 tak skrzydła opadają bo nie są zamocowane całkowicie , dałem tylko jedna gume naciagajaca a maja byc 3(tak aby niepotrzebnie gumy sie nie rozciagały) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MałyRC Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 To jescze lata !@@ ? fajny nawet model buduję RWD 5 i nie wiem czy poleci bo gdzie niegdzie nie dopracowany w 100% ale widze ze u ciebie tez wiec sie mniej martwie ;P a co do tych skrzydel to przyczep je jak sie nalezy bo moze w powietrzy opadaja w gore i w dol i z tad ta zla sterownosc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruchu124 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 MałyRC, Pamiętaj : Drzwi od stodoły polecą byle by miały mocny silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazur Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Witam Możliwe powody skręcania: zły wykłon silnika w prawo źle ustawiony ster kierunku źle ustawione lotki zwichrowane skrzydło zwichrowany statecznik poziomy zwichrowany statecznik pionowy Co z wyważeniem poprzecznym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.