SosQ Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 witam mam pytanie, czy wie ktoś jaki jest rozmiar śrubki mocującej śmigło w silniczku cox 0,8 ccm, weim ze gwint raczej nie jest metryczny, więc jest w calach no i czy jest zwykły czy drobno zwojowy jeżeli ktoś wie to bardzo bede wdzięczny
modelarz1992 Opublikowano 11 Listopada 2007 Opublikowano 11 Listopada 2007 Wydaje mi się ze to m5 z drobnym gwintem ale nie jestem pewien
instruktor Opublikowano 11 Listopada 2007 Opublikowano 11 Listopada 2007 Wiesz kolego mnie "się wydaje" ze jestem niezłą laską. Spójrz na datę poprzedniego postu i pomyśl nad Twoim zdaniem . Tak na marginesie Cox to silnik zza oceanu a oni tam uzywają cali a co za tym idzie również gwintów calowych. W tym Coxie akurat jest gwint 4-40 Podejrzewam że nawet nie wiesz z czym to się je .Wyjaśniam -Gwint nr 4 i 40 zwojów na cal
lemonka2 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Z calym szacunkiem kolego Instrutorze,ale srubka mocujaca smiglo w Coxie 0.8cm3 ma rozmiar 5/40.Pozdrawiam.
Ghandi Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Z calym szacunkiem kolego Instrutorze,ale srubka mocujaca smiglo w Coxie 0.8cm3 ma rozmiar 5/40.Pozdrawiam. Witam! Witam kolegę na naszym forum! podpowiem ze chcialbym zeby kazdy silnik odpala sie jak Cox
lemonka2 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 A dziekuje za mile przywitanie!Tez witam.
instruktor Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Na a ja z całym szacunkiem swoje Gwint 4-40 śruba ma srednicę 2.845 Gwint 5-40 śruba ma średnicę 3.175 i niestety nie wchodzi w wał silnika Dorabiałem kiedyś nakrętkę do silnika i gwintowałem właśnie 4-40 Pozdrawiam
lemonka2 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Przesylam zdjecie srubki 5/40 w suwmiarce i ma rzeczywiscie 3,13 (blad pomiaru,lub wykonania) A na drugim zdjeciu ta sama srubka wkrecona w wal Coxa 0,8cm3.Pierwszego z brzegu jakiego mialem ale moge wkrecic do roznych jakie posiadam i pasuje.Poza tym nie dalej jak miesiac temu zamowilem w Stanach te srubki ,wlasnie 5/40. A moze ten Cox byl jakis nietypowy,takie moje przypuszczenia,bo nawet srubka do 0.33cm3 ma srednice 2,44mm.Pozdrawiam.
instruktor Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby Znając tamta nację jest to możliwe że stosują różne śruby pozdrawiam
MASK Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby Napisz cos wiecej na temat tego silnika, albo zrob fotki. Nigdy sie nie spotkalem z Coxem 0,8 z gwintem 4-40. Jesli rzeczywiscie tak jest, to jest to egzemplarz kolekcjonerski.
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy.
MASK Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy. Praca domowa: http://www.mechanizator.pl/suwmiarki-narzedzia-suwmiarkowe/suwmiarki-noniuszowe-2.html
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 No widzisz. 5 lat szkoły mogę sobie o kant :ass: rozbić.
Rob Mc Fly Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy. Choć nie jestem kłótliwy z natury to z tym stwierdzeniem pozwolę sobie nie zgodzić się :wink: . Kiedy uczyłem się swego fachu to na zajęciach praktycznych można było solidnie oberwać po łapach od instruktora jeśli przyłapał delikwenta na używaniu ostrzy szczęk do mierzenia w innych miejscach niż wąskie rowki - o szerokości mniejszej od grubości szczęk suwmiarki lub we wcięciach zarysu gwintu. We wszystkich innych przypadkach obowiązywało używanie szczęk na odcinku o pełnej grubości. Używanie wyłącznie ostrzy prowadzi do szybkiego ich zużycia w wyniku czego suwmiarka traci nieodwracalnie dokładność pomiaru. Dla upewnienia się czy aby przypadkiem nie wypisuję bzdur sprawdziłem w Poradniku Tokarza autorstwa Karola Dudika wydanym przez Wydawnictwa Naukowo- Techniczne w 1987 roku - na stronie 576 jest dosyć dokładnie opisane jak należy obchodzić się z suwmiarkami. Wychodzi na to, że instruktorzy niczego od siebie nie wymyślali tylko właśnie przez łapy wbijali ważne wiadomości do głów :devil:.
lemonka2 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 To nie byl profesjonalny pomiar tylko tak troche na "kolenie" i ewidentnie brakowalo "trzeciej reki".O wiele wazniejsze jest drugie zdjecie gdzie wyraznie widac ze w wal Coxa 0.8cm3 pasuje sruba 5/40 .I chyba to jest najwazniesze w tym watku.Pozdrawiam.
marcin133 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Rob Mc Fly to co napisałeś jest prawdą i jest to prawidłowy sposób pomiaru. Do dziś sądziłem że jest inaczej a to samo mi się nie wzięło - zapamiętałem to ze szkoły. Jak widać człowiek całe życie się uczy a czasem musi prostować to co wcześniej się nauczył Przykład Wracajcie już do tematu
Rob Mc Fly Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Przecież wcale nie twierdzę, ze sam to wymyśliłeś :devil: :wink: . Różni bywają nauczyciele :evil: . Na szczęście tych lepszych jest zdecydowanie więcej :jupi: . Miałem w swojej zawodówce starcie z panią od maszynoznawstwa, która pod groźbą gały na półrocze zmusiła mnie do zgodzenia się z jej tezą, że w silnikach dolnozaworowych gniazda zaworów mieszczą się w głowicy :crazy: . Nie pozostało mi wtedy nic innego jak opuścić ręce i oddalić się od ściany :devil: . Edit: End OT. :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.