Skocz do zawartości

śrubka mocująca śmigło w cox'sie


SosQ

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanie, czy wie ktoś jaki jest rozmiar śrubki mocującej śmigło w silniczku cox 0,8 ccm, weim ze gwint raczej nie jest metryczny, więc jest w calach no i czy jest zwykły czy drobno zwojowy jeżeli ktoś wie to bardzo bede wdzięczny :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Wiesz kolego mnie "się wydaje" ze jestem niezłą laską.

Spójrz na datę poprzedniego postu i pomyśl nad Twoim zdaniem .

Tak na marginesie Cox to silnik zza oceanu a oni tam uzywają cali a co za tym idzie również gwintów calowych.

W tym Coxie akurat jest gwint 4-40

Podejrzewam że nawet nie wiesz z czym to się je .Wyjaśniam -Gwint nr 4 i 40 zwojów na cal

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Z calym szacunkiem kolego Instrutorze,ale srubka mocujaca smiglo w Coxie 0.8cm3 ma rozmiar 5/40.Pozdrawiam.

 

Witam! Witam kolegę na naszym forum!

 

podpowiem ze chcialbym zeby kazdy silnik odpala sie jak Cox :)

Opublikowano

Na a ja z całym szacunkiem swoje

Gwint 4-40 śruba ma srednicę 2.845

Gwint 5-40 śruba ma średnicę 3.175 i niestety nie wchodzi w wał silnika

Dorabiałem kiedyś nakrętkę do silnika i gwintowałem właśnie 4-40

Pozdrawiam

Opublikowano

Przesylam zdjecie srubki 5/40 w suwmiarce i ma rzeczywiscie 3,13 (blad pomiaru,lub wykonania)dscn0253gs6.jpg

A na drugim zdjeciu ta sama srubka wkrecona w wal Coxa 0,8cm3.Pierwszego z brzegu jakiego mialem ale moge wkrecic do roznych jakie posiadam i pasuje.Poza tym nie dalej jak miesiac temu zamowilem w Stanach te srubki ,wlasnie 5/40.dscn0254tr0.jpg

A moze ten Cox byl jakis nietypowy,takie moje przypuszczenia,bo nawet srubka do 0.33cm3 ma srednice 2,44mm.Pozdrawiam.

Opublikowano

Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby

Znając tamta nację jest to możliwe że stosują różne śruby

pozdrawiam

Opublikowano
Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby

Napisz cos wiecej na temat tego silnika, albo zrob fotki. Nigdy sie nie spotkalem z Coxem 0,8 z gwintem 4-40. Jesli rzeczywiscie tak jest, to jest to egzemplarz kolekcjonerski.

Opublikowano

lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką :)

Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy.

Opublikowano
lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką :)

Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy.

Choć nie jestem kłótliwy z natury to z tym stwierdzeniem pozwolę sobie nie zgodzić się :wink: . Kiedy uczyłem się swego fachu to na zajęciach praktycznych można było solidnie oberwać po łapach od instruktora jeśli przyłapał delikwenta na używaniu ostrzy szczęk do mierzenia w innych miejscach niż wąskie rowki - o szerokości mniejszej od grubości szczęk suwmiarki lub we wcięciach zarysu gwintu. We wszystkich innych przypadkach obowiązywało używanie szczęk na odcinku o pełnej grubości. Używanie wyłącznie ostrzy prowadzi do szybkiego ich zużycia w wyniku czego suwmiarka traci nieodwracalnie dokładność pomiaru.

Dla upewnienia się czy aby przypadkiem nie wypisuję bzdur sprawdziłem w Poradniku Tokarza autorstwa Karola Dudika wydanym przez Wydawnictwa Naukowo- Techniczne w 1987 roku - na stronie 576 jest dosyć dokładnie opisane jak należy obchodzić się z suwmiarkami. Wychodzi na to, że instruktorzy niczego od siebie nie wymyślali tylko właśnie przez łapy wbijali ważne wiadomości do głów :devil:.

Opublikowano

To nie byl profesjonalny pomiar tylko tak troche na "kolenie" i ewidentnie brakowalo "trzeciej reki".O wiele wazniejsze jest drugie zdjecie gdzie wyraznie widac ze w wal Coxa 0.8cm3 pasuje sruba 5/40 .I chyba to jest najwazniesze w tym watku.Pozdrawiam.

Opublikowano

Rob Mc Fly to co napisałeś jest prawdą i jest to prawidłowy sposób pomiaru. Do dziś sądziłem że jest inaczej a to samo mi się nie wzięło - zapamiętałem to ze szkoły. Jak widać człowiek całe życie się uczy a czasem musi prostować to co wcześniej się nauczył :)

 

Przykład

 

Wracajcie już do tematu :)

Opublikowano

Przecież wcale nie twierdzę, ze sam to wymyśliłeś :devil: :wink: . Różni bywają nauczyciele :evil: . Na szczęście tych lepszych jest zdecydowanie więcej :jupi: . Miałem w swojej zawodówce starcie z panią od maszynoznawstwa, która pod groźbą gały na półrocze zmusiła mnie do zgodzenia się z jej tezą, że w silnikach dolnozaworowych gniazda zaworów mieszczą się w głowicy :crazy: . Nie pozostało mi wtedy nic innego jak opuścić ręce i oddalić się od ściany :devil: .

Edit:

End OT. :wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.