SosQ Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 witam mam pytanie, czy wie ktoś jaki jest rozmiar śrubki mocującej śmigło w silniczku cox 0,8 ccm, weim ze gwint raczej nie jest metryczny, więc jest w calach no i czy jest zwykły czy drobno zwojowy jeżeli ktoś wie to bardzo bede wdzięczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Jutro sprawdzę i dam Ci znać Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelarz1992 Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 Wydaje mi się ze to m5 z drobnym gwintem ale nie jestem pewien Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 Wiesz kolego mnie "się wydaje" ze jestem niezłą laską. Spójrz na datę poprzedniego postu i pomyśl nad Twoim zdaniem . Tak na marginesie Cox to silnik zza oceanu a oni tam uzywają cali a co za tym idzie również gwintów calowych. W tym Coxie akurat jest gwint 4-40 Podejrzewam że nawet nie wiesz z czym to się je .Wyjaśniam -Gwint nr 4 i 40 zwojów na cal Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemonka2 Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Z calym szacunkiem kolego Instrutorze,ale srubka mocujaca smiglo w Coxie 0.8cm3 ma rozmiar 5/40.Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Z calym szacunkiem kolego Instrutorze,ale srubka mocujaca smiglo w Coxie 0.8cm3 ma rozmiar 5/40.Pozdrawiam. Witam! Witam kolegę na naszym forum! podpowiem ze chcialbym zeby kazdy silnik odpala sie jak Cox Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemonka2 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 A dziekuje za mile przywitanie!Tez witam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Na a ja z całym szacunkiem swoje Gwint 4-40 śruba ma srednicę 2.845 Gwint 5-40 śruba ma średnicę 3.175 i niestety nie wchodzi w wał silnika Dorabiałem kiedyś nakrętkę do silnika i gwintowałem właśnie 4-40 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemonka2 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Przesylam zdjecie srubki 5/40 w suwmiarce i ma rzeczywiscie 3,13 (blad pomiaru,lub wykonania) A na drugim zdjeciu ta sama srubka wkrecona w wal Coxa 0,8cm3.Pierwszego z brzegu jakiego mialem ale moge wkrecic do roznych jakie posiadam i pasuje.Poza tym nie dalej jak miesiac temu zamowilem w Stanach te srubki ,wlasnie 5/40. A moze ten Cox byl jakis nietypowy,takie moje przypuszczenia,bo nawet srubka do 0.33cm3 ma srednice 2,44mm.Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby Znając tamta nację jest to możliwe że stosują różne śruby pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby Napisz cos wiecej na temat tego silnika, albo zrob fotki. Nigdy sie nie spotkalem z Coxem 0,8 z gwintem 4-40. Jesli rzeczywiscie tak jest, to jest to egzemplarz kolekcjonerski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy. Praca domowa: http://www.mechanizator.pl/suwmiarki-narzedzia-suwmiarkowe/suwmiarki-noniuszowe-2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 No widzisz. 5 lat szkoły mogę sobie o kant :ass: rozbić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Mc Fly Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy. Choć nie jestem kłótliwy z natury to z tym stwierdzeniem pozwolę sobie nie zgodzić się :wink: . Kiedy uczyłem się swego fachu to na zajęciach praktycznych można było solidnie oberwać po łapach od instruktora jeśli przyłapał delikwenta na używaniu ostrzy szczęk do mierzenia w innych miejscach niż wąskie rowki - o szerokości mniejszej od grubości szczęk suwmiarki lub we wcięciach zarysu gwintu. We wszystkich innych przypadkach obowiązywało używanie szczęk na odcinku o pełnej grubości. Używanie wyłącznie ostrzy prowadzi do szybkiego ich zużycia w wyniku czego suwmiarka traci nieodwracalnie dokładność pomiaru. Dla upewnienia się czy aby przypadkiem nie wypisuję bzdur sprawdziłem w Poradniku Tokarza autorstwa Karola Dudika wydanym przez Wydawnictwa Naukowo- Techniczne w 1987 roku - na stronie 576 jest dosyć dokładnie opisane jak należy obchodzić się z suwmiarkami. Wychodzi na to, że instruktorzy niczego od siebie nie wymyślali tylko właśnie przez łapy wbijali ważne wiadomości do głów :devil:. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemonka2 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 To nie byl profesjonalny pomiar tylko tak troche na "kolenie" i ewidentnie brakowalo "trzeciej reki".O wiele wazniejsze jest drugie zdjecie gdzie wyraznie widac ze w wal Coxa 0.8cm3 pasuje sruba 5/40 .I chyba to jest najwazniesze w tym watku.Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Rob Mc Fly to co napisałeś jest prawdą i jest to prawidłowy sposób pomiaru. Do dziś sądziłem że jest inaczej a to samo mi się nie wzięło - zapamiętałem to ze szkoły. Jak widać człowiek całe życie się uczy a czasem musi prostować to co wcześniej się nauczył Przykład Wracajcie już do tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Mc Fly Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Przecież wcale nie twierdzę, ze sam to wymyśliłeś :devil: :wink: . Różni bywają nauczyciele :evil: . Na szczęście tych lepszych jest zdecydowanie więcej :jupi: . Miałem w swojej zawodówce starcie z panią od maszynoznawstwa, która pod groźbą gały na półrocze zmusiła mnie do zgodzenia się z jej tezą, że w silnikach dolnozaworowych gniazda zaworów mieszczą się w głowicy :crazy: . Nie pozostało mi wtedy nic innego jak opuścić ręce i oddalić się od ściany :devil: . Edit: End OT. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.