Jump to content

śrubka mocująca śmigło w cox'sie


SosQ

Recommended Posts

witam mam pytanie, czy wie ktoś jaki jest rozmiar śrubki mocującej śmigło w silniczku cox 0,8 ccm, weim ze gwint raczej nie jest metryczny, więc jest w calach no i czy jest zwykły czy drobno zwojowy jeżeli ktoś wie to bardzo bede wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 6 months later...

Wiesz kolego mnie "się wydaje" ze jestem niezłą laską.

Spójrz na datę poprzedniego postu i pomyśl nad Twoim zdaniem .

Tak na marginesie Cox to silnik zza oceanu a oni tam uzywają cali a co za tym idzie również gwintów calowych.

W tym Coxie akurat jest gwint 4-40

Podejrzewam że nawet nie wiesz z czym to się je .Wyjaśniam -Gwint nr 4 i 40 zwojów na cal

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Na a ja z całym szacunkiem swoje

Gwint 4-40 śruba ma srednicę 2.845

Gwint 5-40 śruba ma średnicę 3.175 i niestety nie wchodzi w wał silnika

Dorabiałem kiedyś nakrętkę do silnika i gwintowałem właśnie 4-40

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przesylam zdjecie srubki 5/40 w suwmiarce i ma rzeczywiscie 3,13 (blad pomiaru,lub wykonania)dscn0253gs6.jpg

A na drugim zdjeciu ta sama srubka wkrecona w wal Coxa 0,8cm3.Pierwszego z brzegu jakiego mialem ale moge wkrecic do roznych jakie posiadam i pasuje.Poza tym nie dalej jak miesiac temu zamowilem w Stanach te srubki ,wlasnie 5/40.dscn0254tr0.jpg

A moze ten Cox byl jakis nietypowy,takie moje przypuszczenia,bo nawet srubka do 0.33cm3 ma srednice 2,44mm.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby

Znając tamta nację jest to możliwe że stosują różne śruby

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cox ten "przyleciał "do mnie kilka lat temu prosto z Houston wraz z kolegą.Ponieważ mam dostep do wszelkich calowych gwintowników i sprawdzianów to nie było zadnego problemu dorobic w/w srubkę jak i nakrętkę do orginalnej śruby

Napisz cos wiecej na temat tego silnika, albo zrob fotki. Nigdy sie nie spotkalem z Coxem 0,8 z gwintem 4-40. Jesli rzeczywiscie tak jest, to jest to egzemplarz kolekcjonerski.

Link to comment
Share on other sites

lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką :)

Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy.

Praca domowa:

http://www.mechanizator.pl/suwmiarki-narzedzia-suwmiarkowe/suwmiarki-noniuszowe-2.html

Link to comment
Share on other sites

lemonka2 tak już na przyszłość to tak nie mierzy się suwmiarką :)

Nigdy całą szczęką a jedynie zaostrzonymi końcówkami, tylko one służą do pomiaru. W taki sposób jaki Ty to robisz błąd pomiaru może być znacznie większy.

Choć nie jestem kłótliwy z natury to z tym stwierdzeniem pozwolę sobie nie zgodzić się :wink: . Kiedy uczyłem się swego fachu to na zajęciach praktycznych można było solidnie oberwać po łapach od instruktora jeśli przyłapał delikwenta na używaniu ostrzy szczęk do mierzenia w innych miejscach niż wąskie rowki - o szerokości mniejszej od grubości szczęk suwmiarki lub we wcięciach zarysu gwintu. We wszystkich innych przypadkach obowiązywało używanie szczęk na odcinku o pełnej grubości. Używanie wyłącznie ostrzy prowadzi do szybkiego ich zużycia w wyniku czego suwmiarka traci nieodwracalnie dokładność pomiaru.

Dla upewnienia się czy aby przypadkiem nie wypisuję bzdur sprawdziłem w Poradniku Tokarza autorstwa Karola Dudika wydanym przez Wydawnictwa Naukowo- Techniczne w 1987 roku - na stronie 576 jest dosyć dokładnie opisane jak należy obchodzić się z suwmiarkami. Wychodzi na to, że instruktorzy niczego od siebie nie wymyślali tylko właśnie przez łapy wbijali ważne wiadomości do głów :devil:.

Link to comment
Share on other sites

To nie byl profesjonalny pomiar tylko tak troche na "kolenie" i ewidentnie brakowalo "trzeciej reki".O wiele wazniejsze jest drugie zdjecie gdzie wyraznie widac ze w wal Coxa 0.8cm3 pasuje sruba 5/40 .I chyba to jest najwazniesze w tym watku.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Rob Mc Fly to co napisałeś jest prawdą i jest to prawidłowy sposób pomiaru. Do dziś sądziłem że jest inaczej a to samo mi się nie wzięło - zapamiętałem to ze szkoły. Jak widać człowiek całe życie się uczy a czasem musi prostować to co wcześniej się nauczył :)

 

Przykład

 

Wracajcie już do tematu :)

Link to comment
Share on other sites

Przecież wcale nie twierdzę, ze sam to wymyśliłeś :devil: :wink: . Różni bywają nauczyciele :evil: . Na szczęście tych lepszych jest zdecydowanie więcej :jupi: . Miałem w swojej zawodówce starcie z panią od maszynoznawstwa, która pod groźbą gały na półrocze zmusiła mnie do zgodzenia się z jej tezą, że w silnikach dolnozaworowych gniazda zaworów mieszczą się w głowicy :crazy: . Nie pozostało mi wtedy nic innego jak opuścić ręce i oddalić się od ściany :devil: .

Edit:

End OT. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.