darek.3333 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Jak oni robią na tych filmach... że się nie trzęście :wink: Może trzeba trochę ograniczyć trunki :lol2:
Callab Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 My byliśmy między 12 a 13:30. Ciekawym zdarzeniem był atak śmigłowca. Nie wiem co to był za śmigłowiec, bo akurat patrzyłem na mój model, który był też w powietrzu, ale było to coś wielkości Sokoła. A było tak: Latam sobie nad pasem, gdy nagle spostrzegliśmy, że od wschodu nadlatuje śmigłowiec. No fajnie, niech sobie leci. Tylko po chwili ze zgrozą spostrzegliśmy, że obniżył lot i zaczął atak na mój model, lecąc jakieś pięć metrów nad pasem z dość dużą prędkością. Usunąłem mu się z toru lotu, o mało nie rozbijając modelu - musiałem wlecieć pod słońce, a akurat nie ubrałem okularów przeciwsłonecznych. Śmigłowiec wykonał "kosiaka" przed nami i nad jeżdżącymi po pasie samochodami i odleciał w siną dal. Wrażenie było dosyć niefajne. Pilota poniosła fantazja. Ewidentnie widział model i chciał nas "postraszyć". Nie wiem co o tym myśleć, ale trochę się zdenerwowałem. Wolno im tam tak latać?
mirolek Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Pilota poniosła fantazja. Ewidentnie widział model i chciał nas "postraszyć". Nie wiem co o tym myśleć, ale trochę się zdenerwowałem. Wolno im tam tak latać? Na pewno nie wolno i pewnie są na to jakieś przepisy ale najpierw trzeba go złapać :? Szkoda, że nikt nie zrobił mu zdjęcia. Wczoraj była dość przyjemna pogoda na loty i jak widzę skorzystali "Ci" którzy mają urlopy i nudzą się w domu Weekend niestety zapowiada się już mniej ciekawie - jeżeli tylko da się latać to wybieram się jutro rano. ms
darek.3333 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Na pewno nie wolno i pewnie są na to jakieś przepisy ale najpierw trzeba go złapać :? Szkoda, że nikt nie zrobił mu zdjęcia. Zapisać znaki i czas zdarzenia i podać do ULC. Każdy lot musi być odnotowany - czas startu, lądowania , zadanie i załoga...
Mellon-68 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 A może za sterami śmigłowca siedział pilot extreme'r taki jak ten: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=h0sKNTaSZGM&feature=related POZDR.>
darek.3333 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Nie podejrzewam , aby pilot świadomie tak obniżył końcówkę skrzydła. Po prostu miał farta , że nie zahaczył. Jest to dość częsty błąd , skoro kabina jest wyżej to nie wyczuwa się , że w zakręcie końcówka skrzydła gwałtownie opada.
f-150 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Śmiglak był Policyjny,ten który stacjonuje na ML.Trochę przegiął z tym kosiakiem bo przed blokami brakło mu miejsca i ostro zaciągał aby wyhamować.
MareX Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 No i chyba już wiecie skąd się biorą wypadki i katastrofy lotnicze. Najczęstsza przyczyna - "czynnik ludzki"...
Qbatus Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Nie podejrzewam , aby pilot świadomie tak obniżył końcówkę skrzydła. Po prostu miał farta , że nie zahaczył. Jest to dość częsty błąd , skoro kabina jest wyżej to nie wyczuwa się , że w zakręcie końcówka skrzydła gwałtownie opada. Nie wydaje mi się, żeby doświadczony pilot nie był świadomy takiego zachowania maszyny i zdawał się na fart. Zobaczcie TEN film i manewr rozpoczynający się w 2:10
Mellon-68 Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Sorry, że wprowadziłem zamieszanie z tym kosiakiem "pasażera". Przelot ten pochodzi z AirShow w Portugali. Pilot wiedział co robi. Choć czasem "parcie na szkło" jest większe niż warto. POZDR.>
mirolek Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Widzę, że temat o lataniu w Krakowie nadal sie rozszerza i taraz obejmuje dorosłe śmigłowce. Widać, że pogoda kiepska i koledzy sie nudzą .... może zahaczymy w dyskusji o Balice tam tez lata troche "dużych modeli" :rotfl: :rotfl: ms
Qbatus Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Widzę, że temat o lataniu w Krakowie nadal sie rozszerza i taraz obejmuje dorosłe śmigłowce. ...i odrzutowe szybowce, nota bene z silnikami produkowanymi w Polsce
Callab Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Wojciech, A wam wolno? No pewnie. Nam wszystko wolno!
Qbatus Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Jeśli jutro nie będzie padać (a nie powinno) to eskadra zbiera się o godz. 10:00 na lotnisku w Czyżynach.
razor_kr Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Mam nadzieję, że mnie za tego posta nikt nie zestrzeli ale nie mogłem się oprzeć Moja eskadra :
Callab Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Jutro może nie ma padać, ale ma mocno wiać. Za to w niedzielę powinno być dobrze. Ja się nastawiam na niedzielę. Pewnie między 12 a 13 w niedzielę pojawię się na Czyżynach.
Qbatus Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Miałem nadzieję, że jednak będzie na tyle spokojnie, że uda się polatać. Niestety nie, więc trening przeniesiony na niedzielę.
darek.3333 Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 A moja pociecha mimo wiatru trenowała loty żaglowe na zboczu lasu. Potem jeszcze były loty nocne przy których złamało się nam śmigło :cry: A wracając do śmigłowców byłem dziś na spotkaniu osób kierujących lotami na Babicach i przedstawiciel LPR ze smutkiem w głosie oznajmił nam , że w eurocopterach mają rejestratory rejestrujące wszystkie parametry lotu. Zakończył swą wypowiedź , że to już koniec prawdziwego lotnictwa... nawet popiracić już nie można. Może policjanci w Sokole korzystają z ostatniej szansy iż w Sokołach takich rejestratorów jeszcze nie ma.
yay Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 W końcu pogoda dopisała. ESiArze mieli okazje sie wyżyć - klej lał się strumieniami. Ahh...5 samolotów w powietrzu - walka w takim kociołku to jest to. Sporo było też innych modeli, ale nawet nie miałem okazji się przyjrzeć - nic tylko kleiłem swojego KI61 Z mojej strony wrzucam jeszcze filmik z pokładu Funjeta: [vimeo]http://vimeo.com/19890431[/vimeo]
Rekomendowane odpowiedzi