Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Dziś wziąłem sie za budowe modelu . Model bedzie wykonnany w większości z depronu. Przeznaczony będzie do rekreacyjnego latania w wolnych chwilach oraz do nauki holowania samolotem. Wyposazenie jakie mam zamiar zastosować to: 3x Serwa TG9e serwo 9g ananologowe (kierunek,wysokość , wyczep holu) Pakiet : 4,8V AAA 1100mah Odbiornik : HITEC HFD-08RO Pierwszy dzień to prace biurowe. Komputer, drukarka i wydruk planów (otrzymanych tutaj na forum) do skali 1:1. Plany wydrukowane szablony wycięte Więc czas brać sie do roboty. Zacząłem od skrzydeł. Tutaj widać połówke skrzydła Dźwigary jakie są to 2x balsa 2,5x 4mm oraz pręt węglowy 4mm Zeberko boczne będzie z balsy 5mm aby wyszlifować aby nadać odpowiedni kąt wzniosu uszów. W ciągu następnych dni postaram się uzupełniać nowości C.D.N
Gość horn3t Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Fajnie ale co z poprzednim depronowcem?
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ten pręt węglowy trzeba było dać w miejscu dźwigarów, a te balsowe "cosie" trzeba było przenieść gdzieś na tył skrzydła. Rurka w tym położeniu niewiele daje.
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 horn3t Tamten model czeka aż śnieg ztopnieje. strejla_u Szkoda ze wcześniej o tym nie pomyślalem, ale już za późno .
kr3cik Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 szablony wycięte A profil i tak wyszedł CRD
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 hm... może pan wyjaśnić co to znaczy CRD ?
blackriver Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 hm... może pan wyjaśnić co to znaczy CRD ? CRD = "co ręka dała", drugie rozwinięcie skrótu już nie jest takie ładne :devil: .
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 może teraz to tylko wyglada ale jak sie pokryje to depronem 3mm to nie bedzie to miało znaczenia Update statecznik pionowy 2x płyta deponowa 6mm, pośrodku miejsce na bowden oraz wklejona dioda super jasna wraz z kablami.dałem 2 warstwy aby było mocniejsze. Statecznik poziomy Nawiasy z dyskietki. centropłat + uszy skrzydło pokryje depronem 3mm, i okleje tasmą pakowa
mucha93 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 może teraz to tylko wyglada ale jak sie pokryje to depronem 3mm to nie bedzie to miało znaczenia O_O nie no bo przecież w szybowcu profil nie ma znaczenia ...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 w takim razie nie wiem co ma na myśli kr3cik te szablony sa z papieru, wzorniki do zeber wykonałem lekko mniejsze no i ze sklejki.
Michau Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Powinieneś wyciąć te szablony z uwzględnieniem tych 3mm z góry i z dołu. A kr3cik-owi chodzi pewnie o to, że tu powinien być z przodu keson oryginalnie i wyciąłeś szablony z uwzględnieniem tego kesonu, tylko, że wyrównałeś to z częścią bez kesonu za dźwigarem (chodzi o to że w przedniej części od dźwigara do natarcia profil jest obniżony o grubość kesonu z góry i z dołu)
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 aha, no cóż trudno , zrobiłem jak zrobiłem. Statecznik poziomy oklejony czerwoną taśmą pakową.: Mam dylemat: czy zastoswać śrubę czy gumę? Nastawiony byłem na śrubę ale chce jeszcze Waz zapytać o zdanie.
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dlaczego nie okleiłeś krawędzi natarcia statecznika poziomego? Mogłeś go też zaokrąglić, coby nie był taki toporny. Jeśli chodzi natomiast o sam ster wysokości, to mogłeś to wyszlifować w trójkąt (uniknąłbyś wtedy szpary między sterem a statecznikiem), i zawiasy zrobić z taśmy klejącej, na pewno byłoby to znacznie bardziej solidne i wytrzymałe rozwiązanie niż zawias z dyskietki. A w przypadku statecznika pionowego, to z jego grubością przeholowałeś co najmniej dwukrotnie. Nie wiem jaką grubość miał w oryginale, ale 12 mm to jak dla mnie o 2 razy za dużo. Poza tym mogłeś wyszlifować na trójkąt ster wysokości. Kwestia guma czy śruba zależy od tego jak dobrze latasz. Jeśli krecik to u Ciebie rzadkość, to śmiało możesz śrubę, jeśli natomiast zdarza się niefortunnie wylądować, to gumy, tylko pamiętaj żeby jakoś wzmocnić natarcie i spływ w miejscach przez które idą gumy.
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 A w czym przeszkadza że nie jest oklejony? Statecznik pionowy postaram się zeszlifować do grubości około 9mm. Zastosuje raczej śrubę, w taki sposób że z przodu zrobię wkładany na kołek a z tyłu płata dam śrube.
mucha93 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Brzydko wygląda i krawędź foli też stawia opory powietrza, zaokrąglij natarcie i naklej pasek foli i na zakładkę przyklej. A co do mocowania to nie baw się z kołkami tylko zrób na 2 śruby tylko wklej w skrzydle prowadzenie i wzmocnienie pod śrubę co by skrzydło nie odleciało. A co do skrzydeł to wyjdzie Ci bardzo gruby profil i na pewno nie będzie się zachowywał w powietrzu tak jak oryginał.
kr3cik Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 A kr3cik-owi chodzi pewnie o to, że tu powinien być z przodu keson oryginalnie i wyciąłeś szablony z uwzględnieniem tego kesonu, tylko, że wyrównałeś to z częścią bez kesonu za dźwigarem (chodzi o to że w przedniej części od dźwigara do natarcia profil jest obniżony o grubość kesonu z góry i z dołu) Dokładnie dokładnie A w przypadku statecznika pionowego, to z jego grubością przeholowałeś co najmniej dwukrotnie. Nie wiem jaką grubość miał w oryginale, ale 12 mm to jak dla mnie o 2 razy za dużo. Równo 2 razy Edit: Spójrz na ten rysunek i zobacz gdzie zmieniłeś profil Rysunek zaczerpnięty z http://www.saumodelarnia.fora.pl/dzial-techniczny,20/jaki-profil,419.html Jeżeli jeszcze pokryjesz obustronnie żeberka depronem 3mm to znacznie zwiększysz grubość profilu.
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Rozumiem , w takim razie dokończe te skrzydła no i zrobie jeszcze drugie , tak jak mi mówicie. Nowe zdjecia: kadłub sklejony , jeszcze przed obróbką. Tutaj już po "lekkiej" obróbce, teraz czeka na szlifowanie drobnym papierem ściernym. Stateczniki sklejone już razem, troche zmniejszyłem grubość statecznika pionowego, Zastanawiam sie czy nie dać takiego małego wspornika(trójkat) pomiedzy te dwa statczniki aby usztywnić troche łączenie.
Marcin K. Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Koniecznie wzmocnienie. weź balse 5x5x(długość łączenia stateczników) i to zeszlifuj na trójkąt. tak z obu stron.
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tak też myślałem zrobić, da to duże wzmocnienie,
kr3cik Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tak też myślałem zrobić, da to duże wzmocnienie, Dlatego autor projektu takie wzmocnienie + sklejkowa podkładka umieścił na planach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.