Jump to content

Guppy Depron


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Witam

Dziś wziąłem sie za budowe modelu . Model bedzie wykonnany w większości z depronu. Przeznaczony będzie do rekreacyjnego latania w wolnych chwilach oraz do nauki holowania samolotem.

 

 

Wyposazenie jakie mam zamiar zastosować to:

3x Serwa TG9e serwo 9g ananologowe (kierunek,wysokość , wyczep holu)

Pakiet : 4,8V AAA 1100mah

Odbiornik : HITEC HFD-08RO

Pierwszy dzień to prace biurowe. Komputer, drukarka i wydruk planów (otrzymanych tutaj na forum) do skali 1:1.

 

 

 

Dołączona grafika

Plany wydrukowane

 

Dołączona grafika

szablony wycięte

 

Więc czas brać sie do roboty.

 

Zacząłem od skrzydeł.

 

 

Dołączona grafika

Tutaj widać połówke skrzydła

 

Dźwigary jakie są to 2x balsa 2,5x 4mm oraz pręt węglowy 4mm

Zeberko boczne będzie z balsy 5mm aby wyszlifować aby nadać odpowiedni kąt wzniosu uszów.

 

W ciągu następnych dni postaram się uzupełniać nowości

 

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Ten pręt węglowy trzeba było dać w miejscu dźwigarów, a te balsowe "cosie" trzeba było przenieść gdzieś na tył skrzydła.

Rurka w tym położeniu niewiele daje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

horn3t

Tamten model czeka aż śnieg ztopnieje.

strejla_u

Szkoda ze wcześniej o tym nie pomyślalem, ale już za późno .

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

może teraz to tylko wyglada ale jak sie pokryje to depronem 3mm to nie bedzie to miało znaczenia

 

Update

 

 

 

Dołączona grafika

statecznik pionowy

2x płyta deponowa 6mm, pośrodku miejsce na bowden oraz wklejona dioda super jasna wraz z kablami.dałem 2 warstwy aby było mocniejsze.

 

Dołączona grafika

Statecznik poziomy

Nawiasy z dyskietki.

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

centropłat + uszy

 

skrzydło pokryje depronem 3mm, i okleje tasmą pakowa

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

w takim razie nie wiem co ma na myśli kr3cik

 

te szablony sa z papieru, wzorniki do zeber wykonałem lekko mniejsze no i ze sklejki.

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś wyciąć te szablony z uwzględnieniem tych 3mm z góry i z dołu. A kr3cik-owi chodzi pewnie o to, że tu powinien być z przodu keson oryginalnie i wyciąłeś szablony z uwzględnieniem tego kesonu, tylko, że wyrównałeś to z częścią bez kesonu za dźwigarem (chodzi o to że w przedniej części od dźwigara do natarcia profil jest obniżony o grubość kesonu z góry i z dołu)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

aha, no cóż trudno , zrobiłem jak zrobiłem.

Statecznik poziomy oklejony czerwoną taśmą pakową.:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Mam dylemat:

czy zastoswać śrubę czy gumę?

Nastawiony byłem na śrubę ale chce jeszcze Waz zapytać o zdanie. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Dlaczego nie okleiłeś krawędzi natarcia statecznika poziomego? Mogłeś go też zaokrąglić, coby nie był taki toporny. Jeśli chodzi natomiast o sam ster wysokości, to mogłeś to wyszlifować w trójkąt (uniknąłbyś wtedy szpary między sterem a statecznikiem), i zawiasy zrobić z taśmy klejącej, na pewno byłoby to znacznie bardziej solidne i wytrzymałe rozwiązanie niż zawias z dyskietki.

 

A w przypadku statecznika pionowego, to z jego grubością przeholowałeś co najmniej dwukrotnie. Nie wiem jaką grubość miał w oryginale, ale 12 mm to jak dla mnie o 2 razy za dużo. Poza tym mogłeś wyszlifować na trójkąt ster wysokości.

 

Kwestia guma czy śruba zależy od tego jak dobrze latasz. Jeśli krecik to u Ciebie rzadkość, to śmiało możesz śrubę, jeśli natomiast zdarza się niefortunnie wylądować, to gumy, tylko pamiętaj żeby jakoś wzmocnić natarcie i spływ w miejscach przez które idą gumy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

A w czym przeszkadza że nie jest oklejony?

Statecznik pionowy postaram się zeszlifować do grubości około 9mm.

Zastosuje raczej śrubę, w taki sposób że z przodu zrobię wkładany na kołek a z tyłu płata dam śrube.

Link to comment
Share on other sites

Brzydko wygląda i krawędź foli też stawia opory powietrza, zaokrąglij natarcie i naklej pasek foli i na zakładkę przyklej. A co do mocowania to nie baw się z kołkami tylko zrób na 2 śruby tylko wklej w skrzydle prowadzenie i wzmocnienie pod śrubę co by skrzydło nie odleciało. A co do skrzydeł to wyjdzie Ci bardzo gruby profil i na pewno nie będzie się zachowywał w powietrzu tak jak oryginał.

Link to comment
Share on other sites

A kr3cik-owi chodzi pewnie o to, że tu powinien być z przodu keson oryginalnie i wyciąłeś szablony z uwzględnieniem tego kesonu, tylko, że wyrównałeś to z częścią bez kesonu za dźwigarem (chodzi o to że w przedniej części od dźwigara do natarcia profil jest obniżony o grubość kesonu z góry i z dołu)

Dokładnie dokładnie

 

A w przypadku statecznika pionowego, to z jego grubością przeholowałeś co najmniej dwukrotnie. Nie wiem jaką grubość miał w oryginale, ale 12 mm to jak dla mnie o 2 razy za dużo.

Równo 2 razy

 

Edit:

 

Spójrz na ten rysunek i zobacz gdzie zmieniłeś profil

Dołączona grafika

Rysunek zaczerpnięty z http://www.saumodelarnia.fora.pl/dzial-techniczny,20/jaki-profil,419.html

 

Jeżeli jeszcze pokryjesz obustronnie żeberka depronem 3mm to znacznie zwiększysz grubość profilu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Rozumiem , w takim razie dokończe te skrzydła no i zrobie jeszcze drugie , tak jak mi mówicie.

 

Nowe zdjecia:

 

Dołączona grafika

kadłub sklejony , jeszcze przed obróbką.

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tutaj już po "lekkiej" obróbce, teraz czeka na szlifowanie drobnym papierem ściernym.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Stateczniki sklejone już razem, troche zmniejszyłem grubość statecznika pionowego,

Zastanawiam sie czy nie dać takiego małego wspornika(trójkat) pomiedzy te dwa statczniki aby usztywnić troche łączenie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.