Locke Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam, mam pytanie: Który silnik, emax 2812 czy 2822 będzie lepszy do 350 gramowego akrobata 3d?. Jedyny problem jest w tym, że mam pakiety 2s. Ktory da mi większy ciąg na takim pakiecie?
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 elo bierz silnik Emax CF 2822 będzie on dobry, jedynie czym sie róznią te silniki to rodzajem uzwojenia (według parametrów producenta)
jary14 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Wiesz co, ja w diablo użyłem cf2822 i miał straszliwy i za razem niepotrzebny nadmiar mocy - teraz bym wybrał ten mniejszy model silnika I tak też bym Ci radził.
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jary14 Ale przecież nie musi latać na max mocy, a jak mu sie model ten zniszczy to moze dać ten silnik e-max cf2822 do czegoś większego 8)
jary14 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Hehe, ten CF2822 jak już zauważyłem jest tak bardzo uniwersalny, że szok xD No ja wyszedłem z tego samego założenia co Ty i powiem Ci, że to nie jest do końca dobre założenie... Pytanie dotyczyło konkretnego modelu, więc uważam, że ten CF2812 będzie po prostu lepszy :wink:
Locke Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Wiesz co, ja w diablo użyłem cf2822 i miał straszliwy i za razem niepotrzebny nadmiar mocy - teraz bym wybrał ten mniejszy model silnika I tak też bym Ci radził. Tylko że ty latałeś na pakiecie 3s, a ja mam 2s. A to dużo zmienia. :wink:
jary14 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dasz większe smigło No ja praktycznie w ogóle nie patrzyłem na wagę.. Jak zrobisz model lekko, to i na pakiecie 2S to będzie wystarczająco (tylko pakiet musi mieć dużo C).
Locke Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 A zna ktoś może osiągi emaxa 2822 na smigle 10" i 11" ? Na pakiecie 2s. Szukałem jakby co, ale nie znalazłem.
jary14 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dokładnie nie wiem... ale poleci, da radę
Leda_g Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 A zna ktoś może osiągi emaxa 2822 na smigle 10" i 11" ? Na pakiecie 2s. Szukałem jakby co, ale nie znalazłem. Great little motor, really smooth amd packs a punch for its size. I have used it on a small 40inch green models high wing model weighing 440grams with a 8x5 and get great thrust with 2s a 2s800mah pack and get a easy 20 minutes with grunt to spare. I found with 3 cells it really tries to go vertical with this weight on a 10x5. Great little motor at the best price- excellent for park flyers on 2 or 3 cells. Prop size: 10x5 APC RPM: 6100 Max Curr: 12.3a Thrust: 440g Voltage: 2s 8.2v Prop size: 8x5 APC RPM: 9100 Max Curr: 12A Thrust: 470g Voltage: 12.15v 3S
Locke Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dziękuje Panu, już wiem którego kupie. A jeszcze pytanie, jaki orientacyjnie ciąg może mieć na smigle 11'', i czy za bardzo nie przeciąży ono tego silnika?
Andrzej44 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam Czy Koledzy próbowali założyć do 2812 śmigło 9 czy 10 calowe przy pakiecie 2s? Pozdrawiam AK
Marcin K. Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 450g na pewno pociągnie. kup chociaż 3s1200mAh 3E-model, chyba 80zł. Ja mam ten silnik w moim Ultronie 3d 400g żywej wagi i bałem sie latać na więcej jak pół gaz. Jak napisałjary14, mega dużo mocy.
gregoorr Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Wiesz co, ja w diablo użyłem cf2822 i miał straszliwy i za razem niepotrzebny nadmiar mocy - teraz bym wybrał ten mniejszy model silnika I tak też bym Ci radził. Mam jeden i drugi silnik. Są to praktycznie takie same silniki jeśli chodzi o moc, wagę itp. Jedyna różnica to kV. 2822 - 1200Rpm/V 2812 - 1500Rpm/V U mnie w 480g polarisie mam 2812, bo maksymalnie weszło śmigło 6x4 3-łopatowe, i naprawdę nieźle gwizda. Na pakiecie 3S pobiera 10A, czyli prawie max dla tego silnika. Na pół gazu bez problemu można sobie polatać. Jeśli zależy ci na większym śmigle, powinienieś wybrać silnik z mniejszym kV, czyli 2822. Przy wydajnym pakiecie uzyskasz 400 parę gramów ciągu. Max z tego silniczka to coś około 500 gram. W niektórych opisach jest że może dać ponad 700, ale nie wydaje mi się aby mógł wytrzymać takie prądy.
kakis_cro Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zakupiłem silniczek EMAX CF2822 do ASW-28 Pelikana, Producent zaleca śmigla 10x5 i 10x4,7 na 3Lipo, Myśle że na 2 Lipo powinien pociągnąc 10x6
Andrzej44 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Pytanie jest tylko takie czy dla 2812 nie będzie w efekcie przy 10 calowym śmigle i pakiecie 3s zbyt duży prąd? Liczyłem przy pomocy Drive Calculator: dla śmigła 10x4,7 i napięcia 6,6V: max prąd 17,1 A i ciąg 654 g dla śmigła 9x6 i napięcia 6,6V: max prąd 15,4 i ciąg 528 g dla pakietu 3s wyskakiwał komunikat, żeby zmniejszyć średnicę śmigła. Po próbach do 7x3,5 lub 4 cale. Pozdrawiam AK
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 bedzie i to wiele za duzy. Możesz spalić uzwojenia. No i trzeba będzie silnik przewinąć od nowa.
Locke Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 dla śmigła 10x4,7 i napięcia 6,6V: max prąd 17,1 A i ciąg 654 g dla śmigła 9x6 i napięcia 6,6V: max prąd 15,4 i ciąg 528 g Coś nie tak, napięcie przy pakiecie 3s wynosi max ok 12,6 V. A nie 6,6.
Andrzej44 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Obliczałem dla pakietu 2s, bo taki mam i takie śmigła. Tylko miałem wątpliwości czy nie lepiej do tego silnika dobrać pakiet 3s - tak jak zaleca producent. Ale wtedy będą mi potrzebne nowe śmigła i nowy pakiet. A właśnie czy do obliczeń brać nominalne 7,2 V czy 6,6V dla pakietu 2s i 12,2V czy 9,9V dla 3s? Pozdrawiam AK
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.