Jump to content

Emax 2822 czy 2812 ?


Locke

Recommended Posts

Guest Anonymous

elo

 

bierz silnik Emax CF 2822

będzie on dobry, jedynie czym sie róznią te silniki to rodzajem uzwojenia (według parametrów producenta)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jary14

 

Ale przecież nie musi latać na max mocy, a jak mu sie model ten zniszczy to moze dać ten silnik e-max cf2822 do czegoś większego 8)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ten CF2822 jak już zauważyłem jest tak bardzo uniwersalny, że szok xD

 

No ja wyszedłem z tego samego założenia co Ty i powiem Ci, że to nie jest do końca dobre założenie... Pytanie dotyczyło konkretnego modelu, więc uważam, że ten CF2812 będzie po prostu lepszy :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co, ja w diablo użyłem cf2822 i miał straszliwy i za razem niepotrzebny nadmiar mocy - teraz bym wybrał ten mniejszy model silnika :) I tak też bym Ci radził.

 

Tylko że ty latałeś na pakiecie 3s, a ja mam 2s. A to dużo zmienia. :wink:

Link to comment
Share on other sites

A zna ktoś może osiągi emaxa 2822 na smigle 10" i 11" ? Na pakiecie 2s. Szukałem jakby co, ale nie znalazłem.

Great little motor, really smooth amd packs a punch for its size.

I have used it on a small 40inch green models high wing model weighing 440grams with a 8x5 and get great thrust with 2s a 2s800mah pack and get a easy 20 minutes with grunt to spare.

I found with 3 cells it really tries to go vertical with this weight on a 10x5.

 

Great little motor at the best price- excellent for park flyers on 2 or 3 cells.

 

Prop size: 10x5 APC

RPM: 6100

Max Curr: 12.3a

Thrust: 440g

Voltage: 2s 8.2v

 

Prop size: 8x5 APC

RPM: 9100

Max Curr: 12A

Thrust: 470g

Voltage: 12.15v 3S

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co, ja w diablo użyłem cf2822 i miał straszliwy i za razem niepotrzebny nadmiar mocy - teraz bym wybrał ten mniejszy model silnika :) I tak też bym Ci radził.

Mam jeden i drugi silnik. Są to praktycznie takie same silniki jeśli chodzi o moc, wagę itp.

Jedyna różnica to kV.

2822 - 1200Rpm/V

2812 - 1500Rpm/V

 

U mnie w 480g polarisie mam 2812, bo maksymalnie weszło śmigło 6x4 3-łopatowe, i naprawdę nieźle gwizda. Na pakiecie 3S pobiera 10A, czyli prawie max dla tego silnika. Na pół gazu bez problemu można sobie polatać. Jeśli zależy ci na większym śmigle, powinienieś wybrać silnik z mniejszym kV, czyli 2822. Przy wydajnym pakiecie uzyskasz 400 parę gramów ciągu. Max z tego silniczka to coś około 500 gram. W niektórych opisach jest że może dać ponad 700, ale nie wydaje mi się aby mógł wytrzymać takie prądy.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jest tylko takie czy dla 2812 nie będzie w efekcie przy 10 calowym śmigle i pakiecie 3s zbyt duży prąd?

Liczyłem przy pomocy Drive Calculator:

dla śmigła 10x4,7 i napięcia 6,6V: max prąd 17,1 A i ciąg 654 g

dla śmigła 9x6 i napięcia 6,6V: max prąd 15,4 i ciąg 528 g

dla pakietu 3s wyskakiwał komunikat, żeby zmniejszyć średnicę śmigła. Po próbach do 7x3,5 lub 4 cale.

Pozdrawiam AK

Link to comment
Share on other sites

Obliczałem dla pakietu 2s, bo taki mam i takie śmigła. Tylko miałem wątpliwości czy nie lepiej do tego silnika dobrać pakiet 3s - tak jak zaleca producent. Ale wtedy będą mi potrzebne nowe śmigła i nowy pakiet.

A właśnie czy do obliczeń brać nominalne 7,2 V czy 6,6V dla pakietu 2s i 12,2V czy 9,9V dla 3s?

Pozdrawiam AK

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.