leszek-bart Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam . Niedawno otrzymałem od sklepu "abc-rc.pl" do Testów silnik TURBOJET C3530/10 KV 1400 . Link: http://abc-rc.pl/p/9/531/c3530;10_kv1400-silniki_elektryczne.html Zdjęcie silnika i osprzętu : Jakość wykonania mile mnie zaskoczyła . Zero luzów i bicia osi , czy rotora . Waga 74 gram , a z krzyżakiem do montażu 76 gram . Jest to odpowiednik silnika Axi 2808/20 . Do sterowania silnikiem w zupełności wystarcza regulator 25 Amper , u mnie też z firmy " abc-rc.pl " Sprawdziłem jakość drutu uzwojenia poprzez kilkudziesięciokrotne załamanie . Test przeszedł silnik pomyślnie , druty nie popękały . Do silnika dołączona jest piasta śmigła do tylnego mocowania , a brak samocentrującej na oś silnika . Osobiście w tej wielkości silnikach , bojąc się o szybkie zużycie łożysk stosuję tylko piasty mocowane na oś silnika . Plus za dołączone goldy do połączenia z regulatorem . Specjalnie do testów , zbudowałem hamownię do pomiaru ciągu . Na zasilaniu 3S LiPo na śmigle APC E 10/5 uzyskałem 950 gram , a na APC 9/6 SF 860 gram , APC E 8/4 650 gram . Na śmigle GWS 9/5 850 gram , GWS 10/6 980 gram . APC E 11/5,5 1200 gram , GWS 11/7 1200 gram .Silnik zawsze tylko ciepły , nigdy gorący . Składane 8/6 ciąg 630 gram . Przy okazji oblotu motoszybowca założyłem stałe śmigło GWS 10/6 i z nim ważący 780 gram szybowiec wisiał sobie niczym akrobat 3D . Dzisiaj silnik przeszedł test w locie z pakietem 3S LiPo 1500 mAh . Model to motoszybowiec o rozpiętości 150 cm i wadze 780 gram . Śmiglo składane 8/6 . Wynik testu jak najbardziej udany . Motoszybowiec pod stromym kątem wzbijał się ochoczo do góry . ciąg wystarczający . Po zastosowaniu śmigła 9/6 będzie z powodzeniem napędzał motoszybowiec rekreacyjny do 200 cm rozpiętości i wadze do 1300 g . np. niedrogiego i po pewnych poprawkach fajnie latającego Omeja . (miałem go kiedyś i latał właśnie z silnikiem Axi 2808 . ) Motoszybowiec odbył testy na śmigle składanym 10/6 , nareszcie z włączonym hamulcem w regulatorze . Prędkość wznszenia jest naprawdę duża , zadowoli każdego . Wkrótce testy w akrobacie 3D . Ale już dziś mogę powiedzieć , że wybór tego silnika do modelu akrobata o wadze od 700 do 900 gram , będzie doskonałym wyborem . Podsumowując silnik wart swojej ceny , jakość wykonania oceniam , że nawet lepsza niż silników Turnigy (wersji podstawowej , bo nie miałem do czynienia z silnikami serii SK ) Dzisiaj silnik i regulator przeszedł test w locie w modelu akrobata o wadze 870 gram i rozpiętości 106 cm , na śmigle APC E 10/5 i pakiecie 3S LiPo 2200 mAh . Loty potwierdziły tylko , ze w/w silnik jest tym czego taki model potrzebuje . Start dosłownie po 2 metrach i pionowo w górę . Mróz nie pozwolił na długie loty . A oto model : Jako ,że się ociepliło to silnik przeszedł końcowe testy w modelu trenerka o wadze 1040 gram i rozpiętości 120 cm . Śmigło APC E 9/6 . Jako ,że z 5 lat nie latałem trenerkiem zaskoczyła mnie jego duża prędkość , zarówno w locie jak i przy lądowaniu oraz duża skuteczność lotek , beczki kręci naprawdę szybko . I w trenerku silnik sprawuje się rewelacyjnie , mocy wystarcza nawet na dynamiczne loty . Starty odbywały się z ręki , ze względu na miękki śnieg . A oto trenerek : Edit: Poprawienie linka na bezpośredni. Rob Mc Fly
kami644 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam. jestem początkujący modelarzem. jestem w trakcie budowy mojego pierwszego samolotu P11c. Zakupiłem silnik C2836/12 KV750 z abc-rc. Podczas sprawdzania ciągu (śmigło 11x8) silnik, a w zasadzie to cały samolot osiągnął 500g. Nie wiem , czy to nie za mało jak na samolot, ważący 1100 gram przy rozpiętości skrzydeł 105 cm. Ciąg był sprawdzony poprzez przywiązanie modelu do ręcznej wagi a drugi koniec wagi do ściany.
leszek-bart Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 Po pierwsze kupiłeś silnik do zasilania 4 ogniwami LiPo . Zwiększ zasilanie i powinno być ok .
Irek M Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Leszek - testy OK ale przydałoby się podać przy jakich wartościach natężenia i pracy te wyniki uzyskane.
kami644 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Akumulator 11,1V 1800mAh 25C - Energy Power, regulator ESC HW25A, wydawało mi się, że wystarczy. Nie regulowałem regulatora obrotów, po prostu podłączyłem go i to wszystko. Być może tępy przód samolotu też ma swoje znaczenie ? http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5935 http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5934
leszek-bart Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2010 Wystarczył by gdyby silnik miał 1100 obrotów na Volt , a nie 750 .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.