Skocz do zawartości

Test silnika TURBOJET C3530/10 KV 1400 ze sklepu abc-rc.pl


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Niedawno otrzymałem od sklepu "abc-rc.pl" do Testów silnik TURBOJET C3530/10 KV 1400 .

Link: http://abc-rc.pl/p/9/531/c3530;10_kv1400-silniki_elektryczne.html

 

Zdjęcie silnika i osprzętu : Dołączona grafika

 

Jakość wykonania mile mnie zaskoczyła . Zero luzów i bicia osi , czy rotora . Waga 74 gram , a z krzyżakiem do montażu 76 gram .

Jest to odpowiednik silnika Axi 2808/20 .

 

Do sterowania silnikiem w zupełności wystarcza regulator 25 Amper , u mnie też z firmy " abc-rc.pl "

 

Sprawdziłem jakość drutu uzwojenia poprzez kilkudziesięciokrotne załamanie . Test przeszedł silnik pomyślnie , druty nie popękały . Do silnika dołączona jest piasta śmigła do tylnego mocowania , a brak samocentrującej na oś silnika . Osobiście w tej wielkości silnikach , bojąc się o szybkie zużycie łożysk stosuję tylko piasty mocowane na oś silnika . Plus za dołączone goldy do połączenia z regulatorem .

Specjalnie do testów , zbudowałem hamownię do pomiaru ciągu .

Na zasilaniu 3S LiPo na śmigle APC E 10/5 uzyskałem 950 gram , a na APC 9/6 SF 860 gram , APC E 8/4 650 gram . Na śmigle GWS 9/5 850 gram , GWS 10/6 980 gram . APC E 11/5,5 1200 gram , GWS 11/7 1200 gram .Silnik zawsze tylko ciepły , nigdy gorący . Składane 8/6 ciąg 630 gram . Przy okazji oblotu motoszybowca założyłem stałe śmigło GWS 10/6 i z nim ważący 780 gram szybowiec wisiał sobie niczym akrobat 3D .

Dołączona grafika

 

Dzisiaj silnik przeszedł test w locie z pakietem 3S LiPo 1500 mAh . Model to motoszybowiec o rozpiętości 150 cm i wadze 780 gram . Śmiglo składane 8/6 .

Wynik testu jak najbardziej udany . Motoszybowiec pod stromym kątem wzbijał się ochoczo do góry . ciąg wystarczający . Po zastosowaniu śmigła 9/6 będzie z powodzeniem napędzał motoszybowiec rekreacyjny do 200 cm rozpiętości i wadze do 1300 g . np. niedrogiego i po pewnych poprawkach fajnie latającego Omeja . (miałem go kiedyś i latał właśnie z silnikiem Axi 2808 . )

Motoszybowiec odbył testy na śmigle składanym 10/6 , nareszcie z włączonym hamulcem w regulatorze . Prędkość wznszenia jest naprawdę duża , zadowoli każdego .

 

Wkrótce testy w akrobacie 3D . Ale już dziś mogę powiedzieć , że wybór tego silnika do modelu akrobata o wadze od 700 do 900 gram , będzie doskonałym wyborem .

 

Podsumowując silnik wart swojej ceny , jakość wykonania oceniam , że nawet lepsza niż silników Turnigy (wersji podstawowej , bo nie miałem do czynienia z silnikami serii SK )

 

Dzisiaj silnik i regulator przeszedł test w locie w modelu akrobata o wadze 870 gram i rozpiętości 106 cm , na śmigle APC E 10/5 i pakiecie 3S LiPo 2200 mAh . Loty potwierdziły tylko , ze w/w silnik jest tym czego taki model potrzebuje . Start dosłownie po 2 metrach i pionowo w górę . Mróz nie pozwolił na długie loty .

 

A oto model :Dołączona grafika

 

Jako ,że się ociepliło to silnik przeszedł końcowe testy w modelu trenerka o wadze 1040 gram i rozpiętości 120 cm . Śmigło APC E 9/6 . Jako ,że z 5 lat nie latałem trenerkiem zaskoczyła mnie jego duża prędkość , zarówno w locie jak i przy lądowaniu oraz duża skuteczność lotek , beczki kręci naprawdę szybko . I w trenerku silnik sprawuje się rewelacyjnie , mocy wystarcza nawet na dynamiczne loty . Starty odbywały się z ręki , ze względu na miękki śnieg .

 

A oto trenerek :

Dołączona grafika

Edit:

Poprawienie linka na bezpośredni.

Rob Mc Fly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

jestem początkujący modelarzem. jestem w trakcie budowy mojego pierwszego samolotu P11c.

Zakupiłem silnik C2836/12 KV750 z abc-rc.

Podczas sprawdzania ciągu (śmigło 11x8) silnik, a w zasadzie to cały samolot osiągnął 500g. Nie wiem , czy to nie za mało jak na samolot, ważący 1100 gram przy rozpiętości skrzydeł 105 cm. Ciąg był sprawdzony poprzez przywiązanie modelu do ręcznej wagi a drugi koniec wagi do ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator 11,1V 1800mAh 25C - Energy Power, regulator ESC HW25A, wydawało mi się, że wystarczy. Nie regulowałem regulatora obrotów, po prostu podłączyłem go i to wszystko. Być może tępy przód samolotu też ma swoje znaczenie ?

 

http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5935

http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5934

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.