leszek-bart Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam . Niedawno otrzymałem od sklepu "abc-rc.pl" do Testów silnik TURBOJET C3530/10 KV 1400 . Link: http://abc-rc.pl/p/9/531/c3530;10_kv1400-silniki_elektryczne.html Zdjęcie silnika i osprzętu : Jakość wykonania mile mnie zaskoczyła . Zero luzów i bicia osi , czy rotora . Waga 74 gram , a z krzyżakiem do montażu 76 gram . Jest to odpowiednik silnika Axi 2808/20 . Do sterowania silnikiem w zupełności wystarcza regulator 25 Amper , u mnie też z firmy " abc-rc.pl " Sprawdziłem jakość drutu uzwojenia poprzez kilkudziesięciokrotne załamanie . Test przeszedł silnik pomyślnie , druty nie popękały . Do silnika dołączona jest piasta śmigła do tylnego mocowania , a brak samocentrującej na oś silnika . Osobiście w tej wielkości silnikach , bojąc się o szybkie zużycie łożysk stosuję tylko piasty mocowane na oś silnika . Plus za dołączone goldy do połączenia z regulatorem . Specjalnie do testów , zbudowałem hamownię do pomiaru ciągu . Na zasilaniu 3S LiPo na śmigle APC E 10/5 uzyskałem 950 gram , a na APC 9/6 SF 860 gram , APC E 8/4 650 gram . Na śmigle GWS 9/5 850 gram , GWS 10/6 980 gram . APC E 11/5,5 1200 gram , GWS 11/7 1200 gram .Silnik zawsze tylko ciepły , nigdy gorący . Składane 8/6 ciąg 630 gram . Przy okazji oblotu motoszybowca założyłem stałe śmigło GWS 10/6 i z nim ważący 780 gram szybowiec wisiał sobie niczym akrobat 3D . Dzisiaj silnik przeszedł test w locie z pakietem 3S LiPo 1500 mAh . Model to motoszybowiec o rozpiętości 150 cm i wadze 780 gram . Śmiglo składane 8/6 . Wynik testu jak najbardziej udany . Motoszybowiec pod stromym kątem wzbijał się ochoczo do góry . ciąg wystarczający . Po zastosowaniu śmigła 9/6 będzie z powodzeniem napędzał motoszybowiec rekreacyjny do 200 cm rozpiętości i wadze do 1300 g . np. niedrogiego i po pewnych poprawkach fajnie latającego Omeja . (miałem go kiedyś i latał właśnie z silnikiem Axi 2808 . ) Motoszybowiec odbył testy na śmigle składanym 10/6 , nareszcie z włączonym hamulcem w regulatorze . Prędkość wznszenia jest naprawdę duża , zadowoli każdego . Wkrótce testy w akrobacie 3D . Ale już dziś mogę powiedzieć , że wybór tego silnika do modelu akrobata o wadze od 700 do 900 gram , będzie doskonałym wyborem . Podsumowując silnik wart swojej ceny , jakość wykonania oceniam , że nawet lepsza niż silników Turnigy (wersji podstawowej , bo nie miałem do czynienia z silnikami serii SK ) Dzisiaj silnik i regulator przeszedł test w locie w modelu akrobata o wadze 870 gram i rozpiętości 106 cm , na śmigle APC E 10/5 i pakiecie 3S LiPo 2200 mAh . Loty potwierdziły tylko , ze w/w silnik jest tym czego taki model potrzebuje . Start dosłownie po 2 metrach i pionowo w górę . Mróz nie pozwolił na długie loty . A oto model : Jako ,że się ociepliło to silnik przeszedł końcowe testy w modelu trenerka o wadze 1040 gram i rozpiętości 120 cm . Śmigło APC E 9/6 . Jako ,że z 5 lat nie latałem trenerkiem zaskoczyła mnie jego duża prędkość , zarówno w locie jak i przy lądowaniu oraz duża skuteczność lotek , beczki kręci naprawdę szybko . I w trenerku silnik sprawuje się rewelacyjnie , mocy wystarcza nawet na dynamiczne loty . Starty odbywały się z ręki , ze względu na miękki śnieg . A oto trenerek : Edit: Poprawienie linka na bezpośredni. Rob Mc Fly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kami644 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam. jestem początkujący modelarzem. jestem w trakcie budowy mojego pierwszego samolotu P11c. Zakupiłem silnik C2836/12 KV750 z abc-rc. Podczas sprawdzania ciągu (śmigło 11x8) silnik, a w zasadzie to cały samolot osiągnął 500g. Nie wiem , czy to nie za mało jak na samolot, ważący 1100 gram przy rozpiętości skrzydeł 105 cm. Ciąg był sprawdzony poprzez przywiązanie modelu do ręcznej wagi a drugi koniec wagi do ściany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Po pierwsze kupiłeś silnik do zasilania 4 ogniwami LiPo . Zwiększ zasilanie i powinno być ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Leszek - testy OK ale przydałoby się podać przy jakich wartościach natężenia i pracy te wyniki uzyskane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kami644 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Akumulator 11,1V 1800mAh 25C - Energy Power, regulator ESC HW25A, wydawało mi się, że wystarczy. Nie regulowałem regulatora obrotów, po prostu podłączyłem go i to wszystko. Być może tępy przód samolotu też ma swoje znaczenie ? http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5935 http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5934 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Wystarczył by gdyby silnik miał 1100 obrotów na Volt , a nie 750 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.