Skocz do zawartości

TOTO-5 czyli smierć depronom :)


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

Stosujesz szpachle Novol 2 składnikową??

 

Jak znam Twoja technike malowania, to teraz prysniesz kadlub podkladem MOTIP, wyszlifujesz

i tak do uzyskania gladkiej powierzchni. Pozniej pojdzie kolor i na koniec lakier 2 składnikowy. Taką technike zastosujesz, czy moze jakies inne plany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Po przerwie udało mi się coś porobić przy modelu. W międzyczasie byłem na zlocie w Prusicach, przerobiłem płat w ToTo-2 ( wreszcie oblatany ).

Stan na dzień dzisiejszy :

Kadłub praktycznie skończony, pozostało zrobić mocowania do serw, nawiercić otwory do mocowania silnika i zrobić mocowanie płata i wsadzić bowden. Na samym końcu malnąć bezbarwnym.

 

toto5021.jpg

 

toto5022.jpg

 

Mocowanie statecznika.

 

toto5023.jpg

 

Zdjęcie rodzinne :)

 

toto5024.jpg

 

W końcu mogę się zabrać za skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po małej przerwie wznowiłem pracę przy modelu. W tej chwili czekam na serwa, cos tam porobiłem przy skrzydle. Zastanawiam się nad sterowaniem modelu, co prawda w założeniach napisałem wysokość + lotki, ale chyba jest to dobra okazja by wstawić i kierunek, wszak to tylko jedno serwo więcej i odpowiednie zmiksowanie. Czy ma ktoś dokładne info odnośnie regulacji ( usatwienia wychyleń w trybie kierunku etc. ) usterzenia motylkowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Kadłubika co Ci normalnie zazdroszcze bo sam musiałem wystrugać balsiaka. Gdyby w Twej szufladzie czasem leżał podobny nie używany to chętnie bym przyjął ;-)

 

Warto robić mixa V-ki z lotkami. Bo na samych lotach traci się wysokość na zakrętach. Jeśli kolega dysponuje dobrym nadjnikiem właśnie tam już po oblocie zaczął bym zabawe. Szukając optimum dla swojego modelu.

 

Ja w falconie miałem w dół koło 5- 10stopni w górę jakieś 15-20stopni. Czyli bardzo mało ale to był szybki model. Proponuje po oblocie tym się pobawić.

 

Na moje to klasyczy ster pracuje lepiej niż v z lotkami ale to w końcu model Motylastego i motylkowe usterzenie jak najbardziej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg o V-Tailach - jeśli używane są do sterowania kierunkiem, to ogon pracuje mocno na skręcanie. Więc pomyśl, Tomku, czy mocowania tej wędki z obu stron są przewidziane na takie coś. Bo jak Ci się np. belka w kadłubie obróci te może być różnie.

e tam dobry

Jak do tej pory trzymają cenę na poziomie nowego MX-16. A funkcjonalnie niewiele można więcej wstawić do nadajnika. Kawał dobrego sprzętu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki drobiazg o V-Tailach - jeśli używane są do sterowania kierunkiem, to ogon pracuje mocno na skręcanie. Więc pomyśl, Tomku, czy mocowania tej wędki z obu stron są przewidziane na takie coś. Bo jak Ci się np. belka w kadłubie obróci te może być różnie.

 

Bez przesady :wink: owszem są siły skręcające ... ale nie wyrwą wklejoną rurki z wędki. Latałem motoszybowcem 1,6m z V-ką, usterzenie było demontowalne do transportu - jako czynik trzymajacy była zstosowana śrubka plastikowa M3 oraz dwa kołeczki ustalajace z pręta węglowego 1,5mm - ZERO problemów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wreszcie znalazłem trochę czasu by pogrzebać przy modelu.

Wracając do tematu mocowanie statecznika wyglada następująco.

 

W belkę kadłuba wkleiłem od spodu śrubke M3 i wywierciłem otwór.

Otwór został zalany CA ( dla wzmocnienia )

toto5025.jpg

W stateczniku wywierciłem otwór pod śrubę i wkleiłem kołek bambusowy.

Kołek też został "namoczony" w CA.

toto5026.jpg

Od góry nakliłem kawałeczek sklejki 1mm ( namoczonej )

toto5027.jpg

 

Zabrałem się za budowę skrzydła.

Po wycięciu kompletu żeberek i obrobieniu ich powklejałem je pomiędzy dzwigary nośne zrobione z sosny 6X3.

Dla usztywnienia wkleiłem natarcie z balsy 3X2 TWARDEJ

toto5028.jpg

 

Przygotowałem dolne poszycie spływu z balsy 1,5, spływ został zeszlifowany na całej długości, szerokość szlifu 16 mm.

Spływ kleiłem na CA i przyspieszacz. Reszta klejeń do tej pory na Wikolu.

toto5029.jpg

 

 

toto5030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znów coś udało mi się pogrzebać w balsie.

Wkleiłem pomiędzy dzwigary i żeberka wzmocnienia balsowe zamykając w ten sposób dzwigar główny.

toto5031.jpg

Jako że płat będzie mocowany na śruby poliamidowe, wkleiłem pomiędzy żeberka klocki balsy, przez które te śruby będa przechodzić.

toto5032.jpg

Wkleiłem dolny keson płata i przestrzeń pomiędzy spływem i natarcie.

toto5033.jpg

Tak wygłada centropłat od spodu.

toto5034.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrzydło zostało zamknięte.

Krawędź spływu została wzmocniona poprzez wlaminowanie pasa tkaniny pomiędzy spływy balsowe.

toto5035.jpg

 

Żerberka zostały od dołu i góry oklejone balsą

toto5036.jpg

 

Całość narazie wygląda tak :

toto5037.jpg

 

Waga obecna kadłuba, płata , stateczników - 330 g.

Piszę sam do siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po przerwie parutygodniowej.

 

Jak mówiłem w poprzednim poście z kilku godzin zrobiło się kilka tygodni a końca nie widać.

Cóż ale mimo wszystko udało mi się coś postrugać.

Z pomocą "potwornej piły spalinowej" marki OLFA wycięciu poddałem lotki, wkleiłem dodatkowy dzwigar z balsy 2 mm średniotwardej w miejscu wycięcia. Na fotce widać go przymocowanego "cwingami".

toto5038.jpg

 

Teraz dopasowywanie samej lotki.

toto5039.jpg

 

Końcówki płatów zrobiłem z balsy szlifując klocki na odpowiedni kształt.

toto5040.jpg

 

Z kawałów sklejki 1,5 mm, kawałów listewki sosnowej 6x3 zrobiłem "uchwyty do serw".

Zostały one pomalowane MOTIPEM na żółty, jak widać kolor.

toto5041.jpg

 

W kadłubie zamocowałem wzmocnienia, nawierciłem w nich otwory i nagwintowałem zalewając gwint CA. W ten sposób będzie mocowany płat, wkleiłem wyciętą ze sklejki 1,5 mm półkę pod serwa kierunku.

toto5042.jpg

 

Zamocowałem owiewkę silnika przy pomocy trzech małych blachowkrętó wyjętych z jakiegoś napędu CD.

toto5043.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.