Motylasty Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Wiem wiem, zaraz mnie śmiechem zabijecie. Jest tak, latam obecnie Totem-1 i Totem-4, ToTo-2 czeka na nowe skrzydło ( już jest oklejone, czeka na lotki i malowanie ), zapowiedziałem w dziale elektro Tota-3 ( bardzo powoli sie buduje ), a tu nagle wyskakuje jak Filip z konopii z następnym modelem. Co mnie skłoniło ?. Ano wypadła mi z szuflady fajna rura weglowa z wędki, w drugiej szufladce znalazłem całą masę balsy i listew, do tego juz powoli patrząc na depron dostaje "drgawicy", a że elektroszybowce naprawdę mi sie podobają postanowiłem coś tym faktem zrobić. Rozrysowałem sobie nowy model, założenia : Rozpiętośc 150 cm, profil SD-7037, napęd BM2408-21 lub KEDA, tradycyjnie lotki + wyskokość. Kadłub alminatowy, na traconym styropianie. jeśli wyjdzie ok zrobię formę, tył kadłuba - rura wędkowa. Skrzydło dzielone do transportu konstrukcyjne. Zakładana waga - ok 550g. Zastanawiam się nad skrzydłami ze styro+balsa, ale konstrukcyjne chyba szybciej zrobię. Wstępny projekt wygląda tak : Jakieś sugestie ?, uwagi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Patrząc po tym, jak wyglądają Twoje redukcje to spodziewałem się , że TOTO -5 będzie jakąś makietą. Nie przepadam za szybowcami i nie mogę patrzeć jak się taki talent marnuje. Ale jest i dobra strona medalu. Zabrałeś się za balsę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Idzie sezon polowania na Kaczki więc muszę coś na szybko wystrugać. Patrzę cały czas na tego Twojego Łosia i nie powiem korci mnie diabelnie jakowąś redukcję latającą zrobić. Ale ten temat pozostawiam na okres jesienno-zimowy, a nie powiem faworyta już mam . Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nie przepadam za szybowcami Podpadasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Miał być wznios a nie widzę ;-( Znów ten sam profil ;-( 3 model z tym samym , może coś ambitniejszego ? hn 1033 czy inny? Balsa mi się podoba ;-) , rurka ogona też ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Ja stawiam na to ze nie zrazajac sie komentarzami,Motylasty podejmie sie projektu platformy.Motylasty,czekamy.Taki szybowiec-transportowy TOTO 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Malinn, najwyższe zbocze w mojej okolicy to 30 m, jest to hałda górnicza, latałem tam ostatnio i utrzymać się bez napędu na naprawdę wąskim kawałku nieba jest dość trudno. Marko25 latał małym szybowczykiem - 120 cm rozpiętości i szło mu super. Dlatego wybrałem ponownie Seliga na profil, co do wzniosu, jak powiedziałem czekam na sugestię , może takowy mały wzniosik zrobię ku Twej rodości , ale naprawdę taki malutki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Ja ostsnio latałem na nasypie kolejowym 4m i jakoś szło mi. 30m toć to bajka zbocze. Co do profilu to się upierać niebęde ale wzniosik tylko by pilotaż ułatwił jak na moje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Czy ja dobrze rozumiem Motylasty, że chcesz zrobić moto-szybowiec którym będziesz mogł pobujać się na zboczu? A więc to i ja wtrące swoje trzy grosze i zaproponuje żebyś użył znanego profilu zboczowego jakim jest RG-15(mój ulubiony :wink: ) chyba o jego właściwościach nie muszę pisać bo pewnie wiekszość "zboczonych" kolegów się już z nim spotkało. Co do wzniosu to minimalny napewno by sie przydał(napewno nie zaszkodzi chyba, że chcesz kręcić akro ) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Wiem że na zbocze RG jest idealny , ale ja głownie latam "nizinnie". (napewno nie zaszkodzi chyba, że chcesz kręcić akro ) I tu jest pies pogrzebany , wożenie sie po niebie jest fajne, ale w pewnym momencie staje sie nudne, szybowcowe akro to sama poezja i temu ma służyc ten model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal B. Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Rg 15 na model konstrukcyjny się nie nadaje. On potrzebuje dokładnego odwzorowania powierzchni a konstrukcja klasyczna go nie zapewnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nie wiem Rafał czy zauważyłeś, że Motylasty oprócz klasycznej konstrukcji skrzydła przewiduje równiesz styro kryte balsą a ta metoda przy dobrze wycietych rdzeniach powinna dobrze odwzorować profil. No ale jeśli model ma być przeważnie na tereny nizinne to ja nie jestm w stanie nic podpowiedzieć... jesli chodzi o szybowce to jestem tylko "zboczeńcem" :wink: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarekJ Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 To dlaczego wybierasz profil typowo termiczny. Na zboczu i przy akrobacji, wspomniany RG15 będzie zdecydowanie lepszy. Co do wzniosu, sugeruję zrobić nie dzielony centropłat bez wzniosu i nieco dłuższe końcówki ze wzniosem ok. 2 stopni. No i jak ma być pełny luz w lataniu to nie zaszkodzi wykonać klapy. Wtedy będzie prawdziwie "motylasty" modelik . On potrzebuje dokładnego odwzorowania powierzchni a konstrukcja klasyczna go nie zapewnia.Istotne jest odwzorowanie dokładne do dźwigara. A to przy pomocy szablonów można spokojnie na kesonie zrobić. Zresztą SD 7037 też musi być bardzo precyzyjnie zrobiony aby miał swoje właściwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Wtedy będzie prawdziwie "motylasty" modelik No to jeszcze motylkowe usterzenie i będzie git :mrgreen: co do odwzorowania profilu pozwole sobie zamiescic obrazek z forum SAU P.Mariusza pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Popieram kolegów. Wypadało by coś pozmieniać w kolejnej wersji tota. Po co robić kolejny niemal taki sam model? Mój każdy model wygląda inaczej i ninaczej lata, więc namawiam aby toto 5 był znacznie inny niż toto 1 i toto 2 ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jeżeli będzie znacznie inny to nie będzie mógł nazywać się TOTO {któryś tam} Motylasty musiałby wymyślić nową nazwę może COTO ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Oki, oki widzę że dyskusja się całkiem fajnie rozwija. To dlaczego wybierasz profil typowo termiczny Jak wspomniałem latam głownie nizinnie ( czyli termocznie ) z elementami akrobacji, ale cóz sugestię biorę mocno pod uwagę i może faktycznie spróbuje RG, macie racje po co tworzyć trzeci taki sam ( ale z całkiem innych materiałów ) model. Klapy ?, no niezła myś, co prawda następne dwa serwa i większy ciężar, można by nieźle "pobaterflajować " na mikserach - biorę sugestię BARDZO MOCNO pod uwagę, tym bardziej że jeszcze takowego modela nie miałem. Motylowe usterzenie ?, jak sie Motyl zgodzi to czemu nie. Faktycznie po tych wszystkich dywagacjach model nabiera zuoełnie innego charakteru, może w tym jest metoda ?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jak widać w bardzo małym czasie projekt zaczął szybko ewoluować i bardzo dobrze . Już wyobrażam sobie tę maszynkę z pełno mechanizacją płata Jak to mówia wraz z jedzeniem rośnie apetyt Ciesze sie że moja propozycja odnośnie profilu została wstępnie zaakceptowana, dodam jeszcze ze doczytalem sie ze ten profil jest stosowany z powodzeniem w moto-szybowcach akrobacyjnych(tych latających po nizinach :wink: ) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Urban Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 dodam jeszcze ze doczytalem sie ze ten profil jest stosowany z powodzeniem w moto-szybowcach akrobacyjnych(tych latających po nizinach ) Czyli hotlinerach Model bardzo mi się podoba. Musze się kiedyś zabrać za robienie laminatów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 Motylowe usterzenie ?, jak sie Motyl zgodzi to czemu nie. Motyl się godzi pod warunkiem pełniej mechaniki płata i rozpiętości tak 2 -2,5m minimum. Przecież Tomku wyrosłeś z zabawek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.