leszek-bart Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam . Razem z silnikiem TurboJet dostałem do testów regulator 25 Amper o nazwie ESC HW25 A . Link : http://abc-rc.pl/p/6/601/esc_hw25a_-_regulator-regulatory_esc-wyposa%C5%BCenie_rc.html Zdjęcie regulatora : Byłem ciekaw jak będzie się regulator spisywał . Na stronie sklepu podano , że regulator jest nieprogramowalny . O ile programowanie za pomocą karty firmy Pulso ( to samo co Jeti) nie dało efektu , to programowanie za pomocą nadajnika w sposób w jaki programuje się regulatory firmy Dualski już tak . Dokładnie chodziło mi o włączenie hamulca , bo jak wiadomo lot motoszybowca z kręcącym się ciągle śmigłem nie jest widokiem radującym serce modelarza . Regulator przepracował już kilkadziesiąt minut i spokojnie wytrzymuje prąd 25 Amper . Może więc pracować z silnikami wielkości Axi 2808 . Niestety zdarzyła się 1 awaria . Po kilku próbach regulator przestał działać . Po zdjęciu koszulki okazało się , że jeden z przewodów do odbiornika został źle przylutowany i po prostu odpadł . Szybka korekta lutownicą załatwiła problem . I do chwili obecnej regulator działa i był kilka razy w powietrzu z motoszybowcem o rozpiętości 150 cm i akrobatem 3D o wadze 870 gram i rozpiętości 106 cm . Wyciąłem też prostokątny otwór w koszulce , odsłaniający aluminiową płytkę radiatora w celu polepszenia chłodzenia . O taki : Podsumowując , zakup tego regulatora ze względu na niską cenę jest dobrym wyborem . Dostajemy całkiem przyzwoity produkt , który możemy spokojnie używać . Nie zauważyłem żadnych oznak zakłucania przez regulator odbiornika . BEC regulatora spokojnie obsługuje 4 serwa typu HS 81 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buckey Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Właśnie zastanawiam się nad kupnem tego regulatora jako drugiego do mniejszego silnika. Obecnie mam Dualsky 40A V2 i jestem zadowolony (choć za wcześnie odcina napięcie, mimo różnych ustawień, które nic nie zmieniają). A jeśli programowanie ESC HW 25A jest bardzo podobne do dualsky'owego to bardzo mi to pasuje Regulator za 40 zł? Warto zaryzykować, szczególnie po Twojej pozytywnej opinii w teście. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam . Tylko sprawdź przed lotami czy przewody są solidnie przylutowane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Wizualnie bardzo podobny do EMAXowych regulatorów Jak widzę kolorystyka i układ kondensatorów identyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Posiadam, używam, polecam :!: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buckey Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam! Kupiłem ten regulator. Zamówiłem jeszcze we środę wieczorem w http://abcrc.pl/ a już w piątek rano kurier przywiózł mi przesyłkę do pracy Regulator od razu po wyjęciu z woreczka Zgodnie z radą Leszka rozciąłem koszulkę i sprawdziłem luty. Na szczęście wszystko wyglądało dobrze ale do boku kondensatora była przylepiona kuleczka z cyny. Daję głowę, że w czasie lotu i drgań oderwała by się i mogłaby spowodować zwarcie. Więcej "prezentów" nie znalazłem. Obkurczyłem nową koszulkę oraz dorobiłem końcówki i otrzymałem świetny regulator. Tym bardziej, że programuje się faktycznie jak Dualsky, więc jak dla mnie bomba I logicznie daje sygnały dźwiękowe, naprawde fajnie przemyślany Na zdjęciu z silnikiem Keda A22-15M BS Gdyby ktoś potrzebował - strona producenta http://www.dys.hk/ oraz instrukcja do tego konkretnego modelu regulatora wraz z tabelką do programowania funkcji http://www.dys.hk/Download/HW25A30A.pdf Zamontowany w samolocie Mini SuperSportster A dzisiaj sprawdziłem go w locie, akurat w ten jeden wieczór wiatr był słabszy Działa rewelacyjnie Mam MX-16s Jeti Duplex oraz sensor prądowy MUI 50 zamontowany w samolocie i pokazujący chwilowe napięcie i natężenie czerpanego prądu. To też sprawdza się wręcz bajkowo Zapamiętuje min/max wartości, czas pracy, ile mAh zostało wykorzystane z pakietu itp. więc po locie mogę sprawdzić np. ile amper max silnik pociągnął. I okazało się, że 28A! Oczywiście chwilowo ale regulator i silnik wytrzymał. Trochę się przestraszyłem, bo w teorii ten silnik ma 16A ciągłego prądu a 20A przez 15s. Ale mam nadzieję, że takie szczytowe wartości wyskakują tylko na sekundę i nie spowodują awarii. Szczególnie, że jest to na świeżutkim pakiecie 3s, a wiadomo, że w czasie lotu napięcie spada więc pod koniec pewnie prąd nie przekroczy w szczycie 22A więc prawie na granicy Podsumowując, faktycznie bardzo udany regulator i cieszę się, że się na niego zdecydowałem biorąc pod uwagę Wasze pozytywne opinie. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam. Mam pytanie. Czy ten regulator jest dwukierunkowy ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Również polecam regulatory HW. 30 A używałem przez 2 lata bez jakiejkolwiek awarii, gdyby nie mój głupi błąd- używałbym nadal. Teraz mam 30 A, 20 A i 18 A programowalne i jestem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek77 Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Witam posiadam taki regulator oraz taki silnik i bardzo często gdy daje gaz na maksimum to silnik przestaje się kręcić dodam że bez śmigła kręci się bez problemu (śmigło takie jak na stronie z silnikiem 8x4) sprawdziłem amperomierzem pobór prądu na maksymalnych obrotach jest ok 16A więc regulator nie powinien go odciąć.Liczę na waszą pomoc ponieważ dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buckey Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Jeszcze ważne jest z jakiego pakietu zasilasz silnik. Jeśli ze słabego (przy obciążeniu nie daje tyle amper ile ciągnie silnik) to napięcie pakietu może spadać chwilowo poniżej wartości odcięcia jaką masz ustawioną w regulatorze. Wtedy regulator przy pełnym gazie (max obciążeniu) odcina prąd. Jeśli masz możliwość to sprawdź na innym pakiecie albo pobaw się i przestaw graniczne napięcia w regulatorze. Może pakiet jest już padnięty jeśli w teorii ma wystarczające parametry. Aha, możesz też dla testu założyć mniejsze śmigło (silnik będzie ciągnął mniej prądu) i jeśli moje przypuszczenia są słuszne to regulator nie powinien odcinać. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek77 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Jeszcze ważne jest z jakiego pakietu zasilasz silnik. Jeśli ze słabego (przy obciążeniu nie daje tyle amper ile ciągnie silnik) to napięcie pakietu może spadać chwilowo poniżej wartości odcięcia jaką masz ustawioną w regulatorze. Wtedy regulator przy pełnym gazie (max obciążeniu) odcina prąd. Jeśli masz możliwość to sprawdź na innym pakiecie albo pobaw się i przestaw graniczne napięcia w regulatorze. Może pakiet jest już padnięty jeśli w teorii ma wystarczające parametry. Aha, możesz też dla testu założyć mniejsze śmigło (silnik będzie ciągnął mniej prądu) i jeśli moje przypuszczenia są słuszne to regulator nie powinien odcinać. Powodzenia Akumulator mam taki akumulator więc chyba raczej odpada ktoś mi mówił że to może być "timing" tylko że ja dopiero zaczynam zabawę w RC i nie za bardzo wiem o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buckey Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 ktoś mi mówił że to może być "timing" tylko że ja dopiero zaczynam zabawę w RC i nie za bardzo wiem o co chodzi Timing też może być. W tym regulatorze można go ustawić na 3 poziomy: Low, Medium, High. Low jest najbezpieczniejszy ale też nie daje dużej mocy. High jest agresywny ale zapewnia więcej mocy, jednak nie wszystkie silniki dobrze pracują na takim ustawieniu, mogą się bardziej grzać albo świrować... Możesz spróbować przestawić ten Timing, tu masz instrukcje do tego regulatora http://www.dys.hk/Download/HW25A30A.pdf Możesz to zrobić z aparatury, drążkiem gazu. Poczytaj o programowaniu nadajnikiem, to jest proste i intuicyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek77 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Dzięki za rady postaram się poprzestawiać timing a instrukcję już mam ze strony ABC-RC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buckey Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Cześć! Od dłuższego czasu używam regulatora ESC HW 25A i chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami oraz zapytać o jedną rzecz jego użytkowników. Mam w modelu zamontowane 4 miniserwa Tower Pro a odbiornik to 8 kanałowy Jeti Duplex na 2.4 Ghz. Podłączone jest do niego zasilanie z regulatora jako sterowanie silnikiem. Kiedyś odkryłem, że odbiornik się resetuje i na moment tracę łączność. Na szczęście w czasie lotu nigdy to mi się nie zdarzyło a przypadkowo sprawdziłem to w czasie testów w domu. Resetuje się, kiedy wykonam gwałtowne, pełne i szybkie wychylenia jednym drążkiem - taki szybki ruch w koło. Wtedy pracują jednocześnie dwa serwa od lotek i jedno od steru wysokości. W tym momencie odbiornik pika i wraca do domyślnej pozycji a po chwili odzyskuję łączność. Na szczęście sterowność tracę na mniej niż sekundę. Postanowiłem coś z tym zrobić i poczytałem o kondensatorach podłączanych do wolnego kanału w odbiorniku. Kupiłem kondensatorek elektrolityczny 4700 micro F 10v o niskiej impedancji (Low ESR) i dolutowałem wtyczkę serwa. Po podłączeniu go do odbiornika resety ustały. Nie jestem w stanie ich wymusić nawet poprzez ruchy dwoma drążkami. Mam możliwość monitorowania napięcia na odbiorniku na żywo (Jeti Duplex) i po podłączeniu kondensatorka napięcie chwilowo spada do 3.7v ze standardowych 4.9v w spoczynku ale nie następuje resetowanie. Przy moim drugim regulatorze Dualsky 40A v2 takie samo podłączenie 4 serw i szybkie ruchy drążkami nie powodują resetowania się odbiornika. Czy zauważyliście u siebie podobne zachowanie odbiornika zasilanego z tego regulatora? Kolejna sprawa. Używam tego regulatora z pakietem 3s. Ale chciałem też sprawdzić jak będzie się latało na 2s i większym śmigle. Okazuje się, że ESC nie chce za bardzo współpracować z 2s. Niby wszystko włącza się ok, wychylenia działają, ale jak chcę dać gazu to obroty zwiększają się jedynie do połowy skoku drążka i potem zwiększanie wychylenia nic nie daje... Silnik maksymalnie może pracować na ok 30%. Kiedy chcę wrócić do pakietu 3s to po podłączeniu silnik zaczyna mieć ciągłe drgawki i cały czas pika. Muszę wyłączyć i na nowo uruchomić z drążkiem gazu wychylonym w górę dla ustawienia na nowo prawidłowego zakresu gazu... Próbowałem ustawiać ten zakres dla 2s kilka razy... ale bezskutecznie... W instrukcji nie ma nic, że regulator nie działa z 2s... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? U Was działa prawidłowo z 2s? Trzeba coś inaczej zaprogramować? PS. U Was też wyświetla wszystkie posty od końca? A mój najnowszy na samym dole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.