Artur z kołobrzegu Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Witam czaja 18 podarował mi zasilacz atx ( dziękuję ) , zamierzam go przerobić na zasilacz do ładowarki schark 10 v2,0 trochę o tym czytałem , sprawa niby banalnie prosta a ja nie bardzo rozumiem o co chodzi . z tego co przeczytałem wnioskuje że Cała przeróbka polega na połączeniu jakiś kabelków i wstawieniu żarówki Z mojego atx odchodzą 3 wiązki kabli . pierwsza wiązka ma 20 kabli w różnych kolorach druga ma 4 kable i dwie wtyczki trzecia wiązka ma również 4 kable ale ma trzy wtyczki dwie zwykłe i jedną mniejszą Jak to coś przerobić żeby było dobrze ? z której wiązki mam połączyć i które kable ? Aby ta przeróbka działała potrzebuje tylko żarówki czy coś jeszcze ?
qba Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Z głównej wiązki łączysz zielony kabel z obudową to włączy zasilacz (możesz sprawdzić) potem wyprowadzasz 12V i 5 V i to 5 czymś obciążasz i to wszystko. Zaraz wstawię fotki mojego zasilacza.
Artur z kołobrzegu Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Opublikowano 12 Maja 2007 no dobra czyli zielony kabel z wiązki która ma 20 kabli mam przylutować do tej blaszanej obudowy . Czy ma znaczenie w którym miejscu ? a w jaki sposób mam wyprowadzić te 12 V i 5v ( które to kable ? i z której wiązki ?)
malinn Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Mi tam chodzi bez żarówki już ponad rok. Ładowara ma napięcie zasilania 11-14 v więc luz.
Marcin Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 To pewnie zalezy od wydajnosci zasilacza. Ja np moge bez zarowki jechac na jednej ladowarce o ile nie przekraczam 12V napiecia ladowania i 1.5A - potem na wyjsciu zasilacza napiece spada ponizej 11V. Bez zarowki nie mam szans podladowac akumulatora 12V w skrzynce startowej. No i ktos mi mowil, ze zarowka stabilizuje napiecie zasilacza, ktory bez niej moze robic cuda z napieciem wyjsciowym.
motyl Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Artur z kołobrzegu, zielony łączysz z czarnym przewodem możesz sobie założyć wyłącznik na nich do uruchamiania zasilacza. Pomiędzy czerwony a czarny podłączasz żarówkę, a pomiędzy żółty i czarny ładowarkę. Żółty to + zasilania, czarny -. Pozostałe przewodu możesz odlutować, chyba że sprawia to problem to odciąć albo ostatecznie zostawić
qba Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Jak na fotkach widać. Obciążenie to rezystorki cementowe. Kabel zielony łączony z masą poprzez włącznik. Przy 4A napięcie jest nadal powyżej 12V!! Całość Oporniczki Włącznik i wyprowadzenie 12V
Artur z kołobrzegu Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Opublikowano 12 Maja 2007 motyl to co napisałeś dotyczy tylko tej pierwszej wtyczki-wiązki która ma 20 kabli tak ? w reszcie wtyczek mam nic nie "grzebać " ? Mam wątpliwości co do łączenia kabli o których napisałeś z zielonym nie ma problemu bo w tej wiązce jest tylko jeden żółtych tez jest tylko jeden a czarnych kabelków mam aż 7 O_o czerwonych mam 4 jak to łączyć ??? ma znaczenie który kabel z którym czy jest to obojętne aby tylko kolory się zgadzały ??? Moty prosze wytłumacz mi to
qba Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Bierz jeden kabel który idzie do jakiegoś napędu i je zaadoptuj. Cała wiązka która idzie do płyty do wywalenia tylko zielony zostaje. I tyle.
Jacqubes Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 A ja mam pytanie, czy shark ma przetwornice ?
karand Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Bierz jeden kabel który idzie do jakiegoś napędu i je zaadoptuj. Cała wiązka która idzie do płyty do wywalenia tylko zielony zostaje. I tyle. Ja bym radził zlutować przynajmniej po dwa przewody czarne i dwa żółte - większy przekrój.
motyl Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 motyl to co napisałeś dotyczy tylko tej pierwszej wtyczki-wiązki która ma 20 kabli tak ? nie każdej wiązki Obojętnie który żółty i czarny
marcin133 Opublikowano 12 Maja 2007 Opublikowano 12 Maja 2007 A ja mam pytanie do was wszystkich. Ile razy jeszcze raz to wszystko macie zamiar pisać na forum? Wszystko co Artur z Kołobrzegu chce wiedzieć już dawno opisane było wystarczy wpisać słowo "zasilacz" w pole "szukaj". Mnożenie identycznych tematów nie wpływa korzystnie w przypadku jeśli rzeczywiście ktoś zechce skorzystać z opcji "szukaj" Żeby nie było. Nazwa tematu "zasilacz" chyba sama mówi za siebie.... http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=693
Artur z kołobrzegu Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Opublikowano 12 Maja 2007 Udało się !! :jupi: działa
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Sorry że wykopuję temat, ale przerabiam właśnie zas. ATX sobie. Czy konieczne są takie rezystory jak na zdjęciu, czy zamiennie stosuje się żarówkę. Jeśli rezystory to jakie (bo będę jechał do elektronicznego) jeśli żarówkę to jaką ??
marcin133 Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Mogą być żarówki samochodowe - ja ma dwie 12V 21W i bardzo ładnie działa i nic się nie grzeje. Oczywiście na wyjściu +5V
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Mogą być żarówki samochodowe A np. Halogen 12V 40W ?? to byłoby w sumie to samo.
Marcin Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Ja mam 5W 12V samochodową i też daje radę.
Rob Mc Fly Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 W moim przypadku, kiedy walczyłem z przeróbką kompowego zasilacza do modelarskich zastosowań i nie mogłem w żadnym z pobliskich sklepów dostać rezystora drutowego 10Ω 20W kupiłem dla pozyskania drutu oporowego rez. 100Ω 50W, rozwinąłem drut, posługując się omomierzem odmierzyłem odcinek dający w przybliżeniu wymaganą oporność i nawinąłem go na korpusie ceramicznym od innego rezystora drutowego. Obciążenie tym wynalazkiem wyjścia 5V daje pewny start zasilacza i przy obciążeniu wyjścia 12V żarówką halogenową 55/60W (dwa włókna jednocześnie) napięcie nie schodzi poniżej 11,8V. Tym zasilaczem poganiam ładowarkę LN5014, wszystko hula bez zająknięcia.
hubert_tata Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Akurat mam potrzebę przerobić zasilacz do ładowarki. Kupiłem cacko 350W o obciążalności wyjścia 12V prądem 19A (potrzebuję jeszcze więcej, ale na razie i to byłoby ok). Tomek pomógł mi to wczoraj odpalić (bezproblemowo), ale niestety tych 19A nie daje się wyciągnąć :? Obciążałem wyjście 5V różnymi żarówkami samochodowymi i niestety przy kilkunastu amperach (około 12-13) napięcie spada poniżej 10V. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co trzeba zrobić?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.