radek872 Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Yaczek skonczony czeka na poprawe pogody i oblot Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Następnym razem już fotki z lotniska i film z oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 To on jeszcze nie latal? W góre z nim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Mówiąc krótko to pogoda jest gorsza niż do :ass: dodatkowo nie widać lotniska... Jak woda zejdzie trzeba bedzie pozbierać syf który tam zostanie od pampersów, foteli samochodwych po wózki inwalidzkie Może jutro odpalę i doreguluje silnik, a jak nie bedzie padało to w niedziele pojade na sąsiednie lotnisko ulotnie klocka.Boże on ma 7750g z paliwem :x jeszcze nie miałem takiej bomby :lol2: ale dla tej wielkosci podobno to normalna waga. PS jedno jest pewne na tym silniku z rurą bedzie wisiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Boże on ma 7750g z paliwem :x jeszcze nie miałem takiej bomby :lol2: ale dla tej wielkosci podobno to normalna waga.Z rezonansem będzie śmigał aż miło. Mój z paliwem waży ponad 8kg i nie jest tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 No tak tylko poprzednio ten DL był w modelu 6,9kg i tam zapas był cudowny :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Dzis udało sie odpalic motor na rurze ES ma niezłego kopa i piękne przejscie z małych na wysokie obroty. Jest mały problem po ustawieniu max obrotów śrubą H jest niby ok przejscia z wolnych na wysokie tez są super jednak kiedy trzymam silnik na 1/3 średnie obroty to nie pracuje normalnie tylko lekko przerywa może ktoś coś zaradzić ? Benzyne mam 2gi sezon z czego tylko koncówke ostatniego sezonu przelatałem na puszcze A tak to wygląda klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 No i poleciał w diabły Dziś tj niedziela model został ulotniony niestety nie było fun środek ciężkości okazał się tak mocno na tył , że w locie plecowym po 3 sekundach jest z ryjem 45 stopni w górę.Walka trwała 5 razy po 10 minut bo tyle dziś polatałem.Koniecznie trzeba przesunąć akusy do skrzynki silnika.Z moją rurą niestety tak się wyważył na pewno było by idealnie z tłumikiem typu canister wtedy cała waga wydechu jest z przodu.Producent nie bez powodu dał zbiornik 1L .Jeżeli chodzi o serducho DL 50 z śmigłem Xoar 22x10 3D kręci 7800 obr !!! a nadmiar mocy jest ogromny.Serwa lotek HS 5645MG wydają się za słabe przy pełnym gazie beczki są znacznie wolniejsze niż przy małej szybkosci.Ogólnie model lata ok jak na tak ustawiony środek ciężkosci to jest aż cud, że da się nim latać.Jak widać na filmiku silnik się ciągle dociera :rotfl: trzeba będzie poprawić krzywą gazu, przy tym zapasie mocy każdy mm powoduje, że model zaczyna strzelac w górę Z niewypałów to : 1 .Zbiornik wessało niesamowicie blee nie kupujcie tych kanciatych zbiorników karbowanych, które są dostępne w większości sklepów. 2, Raz wyskoczyła rura z łącznika samo korytko na silikonach nie wystarczyło . Na samym końcu wkleiłem poprzeczkę z gumką i rura nie ma teraz możliwosci przesunięcia, a dodatkowo wytłumione zostały drgania. 3. Mocowanie kabinki na 4 śrubki jest masakryczne śrubka wchodzi w tutki głęboko i ciężko je wydobyć koniecznie muzzę zmienić śrubki. Na końcu podziękowania dla użytkownika Darkarll za podpowiedzi to co sugerował poprawiłem i nic sie nie dzieje. Nakręcony został jakiś pseudo filmik pamiątkowy na ju tjube ;D http://www.youtube.com/watch?v=J1_XLLU1DnA Edit 29.06.2010r Model jeszcze żyje wymioenione zostało śmigło na Jakubkowe węglowe PT model 23x8 silnik uzyskał 7450 obr, ale żeby w powietrzu przy pełnym gazie nie brakowało paliwa zbiłem do 7250 i tak silnik dociera sie dalej.Śmigiełko jest dosyć głośne, ale daje oooolbrzymi ciąg w porównaniu do drewniaka 22x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 witam!żeby nie dublować niepotrzebnie tematów postanowiłem tu napisać. jestem na etapie składania takiego modelu,kupiłem go praktycznie jako nowy (poprzedni właściciel zamontował w nim wszystko a następnie rozmontował i pusty model sprzedał) wyposażenie jest już prawie zamontowane,pozostały jakieś pierdoły i regulacje. może kilka słów o wyposażeniu: serwa lotki- 2x Hitec HS-945MG wysokość-2x DYMOND (docelowo SAVOX SC-1258TG) kierunek - FUTABA s9156 25kg gaz - jeszcze nie wiem zapłon - pakiet LI-Fe 2200mAh 6,6V oraz KILL SWITCH zasilanie - 2x lipo 2200mAh 2S i regulator TURNIGY DLUX 10A silnik - DLA 56 niebawem wrzucę kilka zdjęć ale na obecną chwilę mam do was koledzy pytanie w kwestii doboru śmigła. moje dwa typy które biorę pod uwagę aby dobrze dotrzeć na tym śmigle i potem użytkować go to : FIALA 23x8 lub XOAR 23x8 jeśli chodzi o fialę to jest dość popularne i ma dobrą opinię,ale chciałbym poznać wasze zdanie na temat tego XOARa. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Andrzej, nie podpowiem za wiele, w temacie który producent ma lepsze śmigła, ale wytwórca silnika poleca również do pracy śmigła o cal mniejsze (22 x ...). Jeżeli posiadasz taki wymiar, to będzie lepszy do docierania niż wskazane przez Ciebie. Zawsze lepiej docierać silnik na śmigle o mniejszym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogi99 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Zawsze lepiej docierać silnik na śmigle o mniejszym rozmiarze. ???? na pewno ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 ???? na pewno ??? http://www.chiefaircraft.com/pdf/100Manual.pdf punkt - rekomendowane śmigła, podpunkt 2 i 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 witam!dzięki za odzew w temacie. popytałem jeszcze tu i tam i za radą kolegi Roberta i pana Jakuba z ef3m kupiłem olej CASTROL 2T do docierania silnika i śmigło FIALA 23x8. w kwestii doboru śmigła do docierania większość zaleca stosowanie większych śmigieł właśnie po to żeby silnik za bardzo się nie rozkręcał lub takiego na którym będzie się później latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Latam w Yaku i na Fiali 23x8 i na Xoarze 23x8. Oba śmigła są godne polecenia natomiast są różnice i to spore. Fiala dość dobrze się wkręca,latanie na nim pozwala na szybkie przeloty jak i na latanie dość wolne. Xoar to trochę inna bajka-moc od samego dołu,możliwość wolnego ale dynamicznego lotu na 1/2 gazu.Fiala potrzebuje w takich sytuacjach większych obrotów.Xoar to tak jakbyś jechał na 2-ce na całym gazie bez możliwości wrzucenia wyższego biegu -mnie to bardzo pasuje. Na pewno Xoar wyciąga więcej paliwa z baku chociaż to może być tylko wrażenie z powodu dłuższych lotów. Polecam oba, aby odczuć różnicę zakup kiedyś Xoara i gęba Ci się uśmiechnie -choć zależy to od stylu,preferencji latania. Ja docieram silniki na docelowych śmigłach i nie daje się nabierać na zakup mniejszych,większych.. Bardziej liczy się kontrola temp. "przegazówki" ,prawidłowa eksploatacja ,paliwo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 dzięki Rafał! właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem,konkretnej i rzeczowej.dotrę silnik na śmigle i oleju takim jak wyżej napisałem,a XOARa oczywiście też sobie zakupię. obiecane fotki niebawem wrzucę,brak czasu nie pozwala... pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 witam po dłuższej przerwie . fakt że nic nie pisałem w temacie nie oznaczał że przy modelu nic się nie działo... YAK jest już gotowy do lotu i jak tylko pogoda pozwoli to jutro będzie oblot połączony z dalszym docieraniem nowego silnika. w zeszłym tygodniu udało mi się wypalić na ziemi pierwsze dwa zbiorniki paliwa.silnik DLA 56 to naprawdę porządny sprzęt,zapalił od razu i pracował bezproblemowo. model gotowy do lotu ale bez paliwa waży ok.7800g.wyważył się bez problemu a SC wyszedł mi kilka centymetrów za rurą skrzydła. poniżej kilka zdjęć obrazujących rozmieszczenie osprzętu w modelu: widoczny moduł zapłonu silnika,pakiet zapłonu Li-Fe 2100mAh 2S oraz KILL SWITCH odbiornik i regulator napięcia DLUX 10A zbiornik paliwa i jeden z dwóch pakietów zasilających elektronikę modelu. silnik oraz szczegóły dźwigni ssania i gazu popychacz gazu żywcem wzięty z modelu samochodu spalinowego 1:8.takie rozwiązanie bardzo niweluje drgania od silnika przenoszone na serwo gazu TURNIGY S3317 . zdjęcie z docierania silnika tu też docierania ciąg dalszy,pod wydechem widoczna czarna plama wypluwanego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Bardzo fajnie to wszystko wygląda .Będziesz zadowolony z modelu .Trochę razi sporo odstająca piasta śmigła od maski (pewnie kwestia długości tulejek) ale to ma latać a nie wyglądać i dżwignia od kierunku jakby założona odwrotnie . Praktycznie oblot chyba lada dzień..filmik będzie ? Mam pytanie ,czy tłumik schował Ci się cały pod maską bez potrzeby wycinania otworów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Świetny. Mnie interesuje jak sprawdzi się ten patent popychacza gazu. Osobiście obawiałbym się o wyrobienie tego silikonowego przewodu, jednak częstotliwość drgań w Twoim modelu będzie zupełnie inna niż w takim małym samochodzie. Napisz proszę za jakiś czas, jak się to się trzyma Ważyłeś samolot? Ja równo tydzień temu zważyłem swojego Yaka i ważył 7450g! Jestem niesamowicie zadowolony z swojego modelu i Ty na pewno też będziesz! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 dzięki za miłe słowa,a teraz po kolei... Rafał- to odstawanie śmigła od maski też mnie trochę razi ale niestety spece z DLA tak wyliczyli długości tulei montażowych . z dźwignią kierunku to trochę dziwna sprawa i myślę że nie jedna osoba to zauważyła. według mnie również powinna być odwrotnie założona ale wtedy będzie kąt mniejszy niż 90st. pomiędzy linką a osią serwa.podczas ruchu kierunkiem jedna linka za bardzo się luzowała.w obecnej konfiguracji jest dobrze i nie ma żadnych naprężeń . model kupiłem już z wyciętą maską pod tłumik PITS a obie końcówki wydechu wystają kilka centymetrów poza maskę. dziś jest w miarę przyjemnie na dworze i mam zamiar wreszcie oblatać YAKa . Michał- sam jestem ciekaw jak sprawdzi się to rozwiązanie z popychaczem gazu ale powinno być ok.otóż w modelu bagusa czy tragusa 1:8 jeżdżącym po torze podczas zawodów występują ogromne przeciążenia i wibracje.model nie poskręcany na klej do gwintów potrafi rozkręcić się podczas ośmio minutowego biegu. mam dwa takie spaliniaki i taki patent z gazem sprawdza się rewelacyjnie. mój model waży ok 7800g bez paliwa.Michał,jakie masz wyposażenie w swoim modelu i jakim cudem udało ci się zejść z wagą poniżej 7,5kg? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29945-yak-55m-v3-30-gwaxar/page__st__80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Michał- mój model waży ok 7800g bez paliwa.Michał,jakie masz wyposażenie w swoim modelu i jakim cudem udało ci się zejść z wagą poniżej 7,5kg? pozdrawiam Andrzej, mas tych modeli chyba nie ma sensu porównywać. Michał ma Yak'a 55M GW/AXAR, a Ty masz Yak'a 54 TOPMODEL.CZ. Nie dość, że są to modele różnych samolotów, to Topmodel, buduje swoje modele "bardziej solidnie" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.