Konrad Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Rozwiązanie na neodymach jest znacznie lepsze,jest pewne,estetyczne,łatwe w wykonaniu i łatwiej się odczepia aniżeli rzep.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Dobra, dzięki za pomoc. Zastosuje magnesy neodymowe które miałem na myśli od początku. Taka pomoc mi wystarczy, w następnych postach będę kontynuował dalsze oklejanie.
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Witajcie!;] Dziś przedstawię dalsze losy oklejania skrzydła. :arrow: Skrzydła oklejone są niebieską folią z końcówkami złotymi. Oczywiście dojdą jeszcze inne kolory oraz "wzorki".Tak oto prezentuje się model w tym momencie: :arrow: Jak widać nie tylko skrzydło uległo zmianie ale także kadłub, otrzymał on pasek czerwieni. :arrow: Również wzmocniłem stateczniki ,gdyż one będą musiały wytrzymać duże obciążenia. :arrow: Zrobiłem również podwozie na tylne koło.Niestety aparat tylko uchwycił "żabkę" Maska silnika nadal nie przyklejona i oklejona, jak zamontuje lotki to wtedy ustawię dokładnie wykłon i skłon silnika. Edit: 13.03.2010 godz. 17.11 Dziś jeszcze porobiłem parę rzeczy: 1.Ustawiłem w końcu wykłon i skłon silnika, co pozwoliło mi na przyklejenie maski silnika. Wykłon w prawo o 2-3 stopnie, aby zniwelować ruch śmigła. Skłon w dół, aby model osiągnął dużą prędkość. 2.Wkleiłem na zawiasach ster statecznika pionowego oraz przykleiłem dźwignie i ustawiłem Bowden. 3.Małe dodatki w oklejaniu:końcówki statecznika. 4.Okleiłem lotki. 5.Zamontowałem serwa lotek 6.Wkleiłem skrzydła na stałe. Tutaj foto (lotki zamontowane na taśmie):
Gość Anonymous Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Cześć Maska silnika została wyszlifowana no i oklejona.Silnik jest już zamocowany na stałe z skłonem w dół oraz wykłonem w prawo. Myślę że teraz mogę spokojnie zabrać się za robienie "maski" kolejnej części która zasłania silnik: Stery stateczników wkleiłem na zawiasach JET .Z powodu braku tych zawiasów do wklejenia lotek zastosuje 4 nawiasy z dyskietki na jedną lotkę. Jak na razie wkleiłem tylko jedną lotkę ,ponieważ dyskietka tez się skończyła :| Oraz jak zazwyczaj wstawiam fotki całkowite modelu. Zacząłem również robić kabinę z depronu. Jak na razie wykonałem konstrukcje z depronu 6mm(wręgi) oraz listewek sosnowych. Myślę potem to okleić depronem 3mm no i pomalować na srebrno/szaro. Niestety jeszcze nie uchwyciłem tego na zdjęciu. Tak więc do zobaczyska Edit 15.03.2010 godz.19.32 Witajcie :arrow: Jak wczoraj pisałem zrobiłem szkielet kabiny: Oczywiście wręgi depronowe wkleiłem pod pewnym kątem. :arrow: Zamontowałem również dźwignie do steru oraz do lotki. Zastosowałem drut z Bowdena. Wyciąłem na oko drut i zagiąłem końcówki pod kątem prostym ,po czym przeciąłem ten drut na pół. Następnie do połączenia tego użyłem cienkiej koszulki termokurczliwej. Gdy wszystko już ustawiłem równo to zgrzałem koszulkę: :arrow: Również zrobiłem sobie domowym sposobem kabel Y ,który zastosowałem do lotek.Prezentuje się to tak: Wszystko zaczęło się gdy jakiś czas temu znalazłem w sklepie elektronicznym takie oto złącza: Koszt całego paska (2x to co na zdjęciu) to jedynie 1,5zł, a dzięki temu można zrobić wiele przedłużaczy do serw oraz innych elementów. Połączenie wygląda tak: Jest to rozwiązanie proste oraz można dużo pieniędzy zaoszczędzić.
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Serwus. Do kolejnej części budowy można zaliczyć owiewki na koła. Wykonane są one z bloku depronu 3 i 6mm.: :arrow: Również zacząłem prace nad kabiną. Zacząłem wypełniać wcześniej przedstawiony szkielet. Wypełnienie to styropian oraz znikome elementy depronu. :arrow: Następnie odrysowałem ze szablonu kształt kabiny i odciąłem nadmiary styropianu: :arrow: Po lekkim szlifowaniu model zaczyna przybierać kształty. Na zdjęciu widać również nie skończoną maskę silnika(styropian) oraz wkleiłem cześć dolną kadłub. Środek(wnętrzności) kabiny został wycięte za pomocą lutownicy. : :arrow: Parę osób pytało się mnie na PW dlaczego jeszcze nie ma dolnego pokrycia kadłuba, tak więc macie co chcieliście 8) Jedyne co mnie denerwuje to to że do folii czepia się każdy okruch pianki :x Edycja Oto wyposażenie jakie zastosowałem, niestety zdjęcia sklepowe ,ponieważ ja osobiście nie zrobiłem.Tak więc: :arrow: -Regulator Tower pro Mag 8 18A Jak dla mnie wystarczający ,zazwyczaj latam na prądach w zakresie 13-15A.Mój regulator nie posiada oryginalnej koszulki oraz ma przedłużone przewody. :arrow: -Silnik Tower pro 2410-09 Red Jest to silnik przewijany. :arrow: -Serwa: 3szt Tower pro 9g(lotki,kierunek) oraz 1szt Conrad 9g(wysokość) W większości modeli montuje takie serwa, jak na moje wymagania są idealne. :arrow: -Odbiornik Hitec HFD-08RO Jeden z lepszych odbiorników na rynku. Posiada on 8 kanałów co pozwala ustawienie różnych konfiguracji. Ja osobiście latam na kanale 75 (podwójna przemiana). :arrow: -Akumulatory: 1.Turning 3s 1300mah Jeden z tańszych oraz jakościowo dobrych pakietów. Większość młodych modelarzy na nich zaczyna. 2.Dualsky 3s 1300mah Droższy oraz trochę wydajniejszy pakiet.
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Cześć. :arrow: Doszła maska silnika, oklejona i zamontowana. Widać również aparaturę. Jest to Multiplex z modulatorem Zbig-a. Posiada ona 7 kanałów w czym 5 proporcjonalnych i 2 trzy pozycyjne. Posiada najróżniejsze miksery oraz inne bajery .W środku samolotu widać pakiet oraz resztę elektroniki: :arrow: Następnie na wyszlifowaną maskę nakleiłem taśmę pakową i elegancko naciągnąłem opalarką. Zrobiłem tak ponieważ styropian lubi się kruszyć więc powierzchnia na którą dałem taśmę nie była idealnie prosta, lecz ta taśma tak została naciągnięta że te dziury są zniwelowane. :arrow: Oraz pokryłem czarną folią kabinkę i założyłem do modelu: Zamieszczam link do krótkiego filmu .(praca lotek,steru wysokości, silnika. Serwis YOUTUBE zmienia trochę kolory) Pozdro 8) 8) 8)
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Myślę że model można uznać za skończony. Dziś/jutro dojdzie napis "EXTRA 330" na skrzydle.Końcowa waga wychodzi 600g przy akumulatorze lipo 11,1V 1300mah, czyli waga modelu bez wyposażenia wynosi około 460g. Myślę że jak pogoda dopisze no to oblot odbędzie się w sobotę. Celem oblotu będzie ustawienie i skorygowanie trymerów, jak w większości modeli. Tak więc trzymajcie kciuki :roll:
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Witajcie. Model został obdarzony napisami. Napisy te zostały wycięte na ploterze komputerowym.Prezentują się one tak: Poza tym model dostał wzmocnienie statecznika pionowego. A tak prezentuję się model z wykonawcą: Widzę że z oblotu w sobotę nic nie będzie, gdyż wiatr będzie bardzo silny.
Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Cześć! Następny termin oblotu to jest czwartek. Myślę że nikt nie będzie miał nic przeciwko że jest to święto. :roll: . Pogoda zapowiada się dobrze. :arrow: Pakiety naładowane na "full" czekają, od odbiornika jak i od nadajnika. Do końca konkursu zostało 18dni 15godzin 30minut. Tak więc trzeba się już zacząć śpieszyć z oblotem;] Edycja: Wiatr jest za silny, oblot przełożony na jutro. Lepiej poczekać dłużej niż zbierać szczątki modelu.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Cześć Fotki z lotów. Film będzie później(poniedziałek, wtorek) RTF Przelot nad ziemią. Podchodzenie do lądowania, mało co widać ,ponieważ jest ciemne tło;/ Oraz było duże zachmurzenie.
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Film: Za pewne powstanie jeszcze parę filmów trochę dłuższych.Do oglądania filmu polecam przeglądarkę OPERA lub Internet explorer. W Mozilli firefox jakość jest słaba, możliwe że tylko u mnie ale... W razie złej jakości proszę o chwilową zmianę przeglądarki.W razie potrzeby większego obrazu należy kliknąć na ekran filmu. zamieszczam również link bo niektórzy mogą mieć zablokowany YT no i zawsze można skopiować link. &feature=player_embedded Film zamieszczam po to aby nie było że model leci jak chce tylko że mam nad nim pełną sterowność. Za pewne zdjęcia by wystarczyły ale nie chce był gołosłowny. W każdym bądź razie dowód na poprawne loty jest. Na ten tydzień zapowiada się zła pogoda: wiatr, deszcz. Postaram się jeszcze nakręcić parę filmów. :roll: Myślę że wywiązałem się z założonego sobie celu :jupi:
modrzej Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Nooo ładnie... tylko przydała by się jakaś pętelka albo beczunia... no i troszkę sprawniejszy operator kamery
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Cieszę się że się cieszysz Z czasem jak wyczuje dokładnie model to zacznę robić coś z akrobacji, czyli przy następnych lotach(jutro ,pojutrze) :wink: Edycja: Siła ciężkości wynosi 600g = 5,88N(Niutona) czyli ziemia przyciąga model z taką siłą. Podsumowując model prowadzi się dobrze, aby poprawnie leciał potrzebuje odpowiedniej prędkości około 25-30km/h. Jeżeli nie osiągniemy takiej prędkości to model przy zakrętach lubi "przepadać". Autor planów zastosował poprawne i niezbędne wzmocnienie dzięki którym model przy dużych prędkościach się nie "złoży"(skrzydła) oraz nie rozleci( masywny kadłub). Jako na pierwszy model nie polecam, idealny będzie dla średnio zaawansowanych modelarzy. Później jeszcze napiszę coś na temat tego modelu.Ja skrzydła zrobiłem w całości oraz zamontowane na stałe. Można robić je łączone oraz demontowane,lecz w moim przypadku jest to niepotrzebne ,gdyż model jest mały i łatwy w transporcie. Dzięki temu konkursowi wzbogaciłem się o nowy, fajny model. 8)
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Trochę nowych fotek: Dobre zamontowanie kabiny to podstawa. Gdy model leci kabina stawia opory(chociaż ma opływowy kształt) więc trzeba mocno docisnąć taśmą klejącą. Tutaj jeszcze stare zdjęcie Tutaj już nowość. Manewr ryzykowny i niebezpieczny ale się udał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.