robintom Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Pytanie, jaki jest odpowiednik pojemności dla cox 1/2A lub cox 2/3?
Gość Anonymous Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Pytanie, jaki jest odpowiednik pojemności dla cox 1/2A lub cox 2/3? Czy mógłbyś nieco jaśniej zadać pytanie???TUTAJ MASZ WSZYSTKO O COX'ACH
Jedrula Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Myślę że pojemności są częściami cala, 1/2A znalazłem w google jako 0.8 lub 0.9TD ale pewny nie jestem i niech wypowie się ktoś jeszcze kto jest pewien informacji. Edit Najlepiej szukać na stronie Coxa Edit jeszcze raz A czy na pewno są to oznaczenia silników, może są to oznaczenia pojemności zbiorników paliwa (miałem podobne w planach pipera)
robintom Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 Przeglądając z ciekawości plany RWD4 jest na nich opis że są one do silnika cox 1/2A i 2/3. I tak z ciekawości się zastanawiam jakie to są silniki. Czy to pojemność w inczach? Tylko co to A oznacza?
hubert_tata Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Pytanie, jaki jest odpowiednik pojemności dla cox 1/2A lub cox 2/3? Modele klasy 1/2A są jeszcze bardzo popularne, podobnie silniki.Na pewno chodzi tu o pojemności około 0,8cm3 i popularne Coxy 049 (czyli 0,049cala3) Kiedyś znalazłem w sieci taką tabelkę (dotyczy pojemności silnika), ale skąd taka nazwa nie mam pojęcia. Class X Cubic Inches X Cubic Centimeters 1/2A X 0.000 - 0.050 X 0.000 - 0.819 A X 0.051 - 0.1525 X 0.835 - 2.499 B X 0.1526 - 0.300 X 2.500 - 4.916 C X 0.301 - 0.650 X 4.932 - 10.65
hubert_tata Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki.Nie ma za co.Sam byłem zawsze ciekawy, skąd te nazwy. Prawdopodobnie jakaś nomenklatura sprzed FAI, albo może coś z AMA? Popraw tytuł na zawierający zwrot "1/2A", może kolekcjonerzy silników i starsi modelarze kojarzą genezę tego podziału.
robintom Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Podczas wyszukiwania 1/2 A wyświetla się opis paliwa stosowanego do tych silników.
laminat Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Nie chce byc upierdliwy ale Paweł Praus podał Ci strone ktora nalezało by przewertowac i dostal bys odpowiedz na pytanie w zakładce 3rd party parts na samym dole przy tym kadłubie 2 czesciowym (dla opornych wkleje zdjecie o ktory chodzi bo znowu sie pomyla i wyjdzie ze mieszam w głowach) i tam jest napisane "In order to support ?-A control line speed(...)" co oznacza aby wspomoc klasę modeli prędkich na uwięzi 1/2A(...) Tłumaczac juz maksymalnie dobitnie oznaczenie 1/2A dotyczy klasy modeli na uwięzi w ktorej to stosowano silniki o pojemnosci 0.49 cala szesciennego czyli silniki cox, McCoy i inne czyli to tak jak z naszą jaskółka która jest modelem klasy f1a/m czy juz wszystko jasne?
robintom Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Akurat to co znalazłeś mało daje informacji o 1/2A Ale znalazłem coś takiego ciekawszego jak dla mnie jeśli nie miałem nigdy styczności z 1/2A i silnikami cox. 1/2a
hubert_tata Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Nie chce byc upierdliwy ale Paweł Praus podał Ci strone ktora nalezało by przewertowac i dostal bys odpowiedz na pytanie w zakładce 3rd party parts na samym dole przy tym kadłubie 2 czesciowym (dla opornych wkleje zdjecie o ktory chodzi bo znowu sie pomyla i wyjdzie ze mieszam w głowach) Obrazek i tam jest napisane "In order to support ?-A control line speed(...)" co oznacza aby wspomoc klasę modeli prędkich na uwięzi 1/2A(...) Tłumaczac juz maksymalnie dobitnie oznaczenie 1/2A dotyczy klasy modeli na uwięzi w ktorej to stosowano silniki o pojemnosci 0.49 cala szesciennego czyli silniki cox, McCoy i inne czyli to tak jak z naszą jaskółka która jest modelem klasy f1a/m czy juz wszystko jasne? Nie jest to takie proste.Oczywiscie jasne, że 1/2A dotyczy 0,049cala3 (a nie 0,49) - strona podan przez Robintoma i inne. Tylko skąd takie nazewnictwo?
robintom Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Mimo że nie jestem wielbicielem linek to fajna strona. Aeromaniacs
MASK Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 To są klasy wielkości silników AMA: CL Class ?A 0000—.0504 cubic inch Class A 0505—.1525 cubic inch Class B 1526—.3051 cubic inch Class C 3052—.4028 cubic inch Class D 4029—.6500 cubic inch FF 101 Class 1/2A: .000-.050 Cubic Inch 102 Class A: .051-.200 Cubic Inch 103 Class B: .201-.300 Cubic Inch 104 Class C: .301-.400 Cubic Inch 105 Class D: .401-.670 Cubic Inch Ciekawostką jest, że podział pojemności dla uwięzi jest nieco inny jak dla modeli swobodnie latających. W uwięzi klasa1/2A występuje w modelach prędkościowych, wyścigowych i kombatach (może jeszcze coś). Klasa 1/2A została wydzielona z klasy A w 1949 roku w wyniku miniaturyzacji silników po wynalazku świecy żarowej. Najmniejsze silniki iskrowe produkował Ray Arden (poj. ok. 0,1 cala – 1,6 ccm) i były to na owe czasy naprawdę miniaturowe silniki, zważywszy, że trzeba było jeszcze wozić osprzęt do zapłonu iskrowego. Więc do chwili wynalezienia świecy żarowej "Class A" wystarczyła. Jako pierwszy silnik klasy 1/2A uważany jest K&B Torpedo Infant o pojemności 020, czyli ok. 0,33 cm (1949). Potem były silniki Mela Andersona, motorki OK Cub, K&B Torpedo 035 i 049. Coxy pojawiły sie w połowie lat 50. Klasy AMA wynikają bardziej z tradycji niż chęci usystematyzowania, jak to jest w przypadku FAI.
robintom Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 I następna poważna odpowiedź bez zadzierania nosa. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.