endriu Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam, W ofercie Pana Marka ostatnio pojawił się model dwupłata PITTS S-12. Ciekawy jestem czy już ktoś jest posiadaczem tego modelu i może podzielić się swoją opinią. Link do opisu modelu PS Jeżeli nikt nie będzie w stanie napisać własnej opinii to pewnie będę musiał go kupić i zmienić temat na "... - moja opinia" Pozdrawiam, Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 posiadam ale w "proszku" ładnie wycięty dobrze pomalowany - pozostałych achów i ochów na razie brak może w przyszłym tygodniu go zmontuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 A jak wygląda kwestia lotek? Mam na myśli jak dużą część płata stanowią i czy można spodziewać się spokojnego modelu czy raczej zabawki do szaleństw. Ze zdjęć na stronie widzę, że ster wysokości wygląda pokaźnie ale niestety brak jest ujęcia płata z "odciętą" lotką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Cieciwa płata 160 mm lotka na całej długośći płata i stanowi 25% pow płata Lotka ma 40 mm . Ja zamówiłem lotki na obu płatach do pełnego szaleństwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dzięki za info - to chyba już podjąłem decyzję. --- EDIT --- No i model zawitał do mojego hangaru. Tak jak pisał Utopia, wszystko ładnie wycięte i pomalowane. Niestety ze względu na brak pakietu muszę się chwilowo wstrzymać z budową. To mój pierwszy dwupłatowiec więc nie wiem jak uzyskać prawidłowy SC "w ciemno". Chodzi mi tu głównie o miejsca na serwa ogona. Jak tylko dotrą pakiety myślę, że problem się sam rozwiąże. PS A może już ktoś ulotnił ten model i może podzielić się uwagami co do rozplanowania miejsc pod wyposażenie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Modele oblatane? Jak sprawują się w locie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Modele oblatane? Jak sprawują się w locie? Póki co tylko posklejany. Jak tylko dotrą do mnie pakiety to montuje wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Mój jeszcze w tzw "proszku" czyli nieruszony planuję poskładać go w przyszłym tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Tu masz podane SC SC PITSA Też zastanawiałem się nad tym modelem. Ale nie wiem dlaczego wszystkie akrobaty robią 80 na 60.(lub podobnie) Niemal wszystkie dobrze latające akrobaty. to kwadraty np. 80x80 lub 2mx2m. Ostatecznie kupiłem innego EPP z Modele max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Szkic gdzie powinien wypaść SC widziałem. Planuję wsadzić lekki pakiet dlatego wstrzymuje się z montażem. Serwa ogona + pakiet wpłyną w największym stopniu na wyważenie więc najpierw chcę zrobić przymiarkę zanim coś powycinam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Jeśli planujesz szaleć tym modelem postaraj się skupić wszystkie masy jak najbliżej SC Kiedyś to lekceważyłem i uważałem za przesadę a teraz wiem ze trzeba tak kombinować z wyposażeniem by skupić je jak najbliżej sc . Model staje się wtedy bardziej przewidywalny , nie zamiata ogonem i ma mniejszą bezwładność . Figury wychodzą bardziej "kształtne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Witaj Ojcze w naszej forumowej parafii :shock: :rotfl: Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Witam, Po ciężkich bojach z wygospodarowaniem czasu na budowę udało się dokończyć Pittsa. Jeżeli pogoda pozwoli to jutro odbędzie się pierwszy oblot. Generalnie pierwsze testy przeszedł już w trakcie budowy. Trudno to nazwać nawet oblotem bo z braku dyskietek oraz innych materiałów na zawiasy, testy odbył się bez steru kierunku. Dodatkowo przy dosyć silnym wietrze i z silnikiem zaklinowanym na "zero". Okazało się, że brak steru kierunku i moment od śmigła powodują piękny korek przy każdym zaciągnięciu wysokości. Lot na wprost był wręcz niemożliwy Dodatkowo wiatr był za silny i model latał do tyłu. Obecnie już wstępnie ustawiłem wykłon silnika i zamontowałem ster kierunku - myślę, że to powinno znacząco poprawić jego właściwości lotne Jak będą zainteresowani to postaram się go zważyć i zrobić jakieś zdjęcia. Tymczasem trzymam kciuki za jutrzejszą pogodę. EDIT Oblot się odbył ale nie wyglądało to obiecująco. Ustawiony wykłon silnika pomógł znacząco opanować tendencję do korkociągów. Niestety nadal model strasznie zadziera. Nie jest to spowodowane skłonem silnika gdyż ten sam efekt jest przy szybowaniu. Trzeba cały czas oddawać (sporo) ster wysokości bo inaczej wali się na ogon. Sprawdziłem SC i jest wg planu. Sprawdziłem również zaklinowanie górnego płata przy pomocy załączonych do zestawu szablonów i też jest ok. Chyba troszeczkę pomogło włączenie klapolotek i obniżenie lotek jak do lądowania - piszę "chyba" bo test odbył się już przy sporym jak na ten model wietrze i odczucia mogły być zafałszowane. Myślę o doważeniu przodu modelu i zrobieniu kolejnej próby ale to dopiero jak mi wrócą chęci. Chwilowo opadł mi zapał do dalszych prac nad modelem Macie może jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Mam Pits-a ale z zestawu VA-Models, to duzo większy model i lata dosknale. Wklej zdjęcia Twojego modelu, ciekaw jestem jak wygląda z zestawu p. Marka D. u którego zamawiam kombaty do ESA. Te modele latają rewelacyjnie Dwupłaty tej wielkości są bardzo podatne na wiatr i oblot koniecznie należy wykonać przy bezwietrznej pogodzie. Podobne objawy miałem z modelem ESA WWI Albatros ktory też kupiłem u p. Marka.... bez wiatru latał jak po sznurku a z wiatrem podrywało go zaraz do pionu. Pomogło troche przeważenie na przód i różnicowe wychylenie lotek ale i tak najlepiej lata się nim w spokojny dzień. Z wiatrem zachowuje się nieprzewidywalnie. Tu temat z budowy i oblotu mojeg modelu, może coś pomoże http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25727 ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgodnie z namową dam modelowi kolejną szanse - tym razem jak będzie bezwietrznie. Chwilowo model ma zdemontowany silnik (poszedł do innego modelu od p. Marka ) i odbiornik ale to najmniejszy problem. Wezmę ze sobą trochę ołowiu więc może się uda. A tu LINK do całej galerii zdjęć modelu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Model wygląda bardzo dobrze, na jednym zdjęciu widać jakby statecznik poziomy był lekko skrzywiony ale może przekłamuje zdjęcie. Widoczny jest pręt węglowy który prostuje statecznik przed linią spływu ale przy lini natarcia (wklejenie w kadłub) jest lekko skrzywiony :?: Powodem korka jest często zbyt mała powierzchnia usterzenia ale w tym przypadku proporcje wyglądają dobrze i nie powinno być problemów. Dla pewności możesz jednak nieco powiększyć płetwą, stałą powierzchnię steru kierunku - sprawdź potem model bez wiatru i z mniejszym śmigłem. Ponieważ mamy dość podobne objawy w naszych modelach, niecierpliwie czekam na wrażenia z kolejnej próby. Może się okazać, że dwupłaty z Cyber-fly robią czasem "fochy" i nie chcą latać ..... trzeba rozwiązać ten problem. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Statecznik poziomy jest prosty - to wina zdjęcia. Tendencje do korka już opanowałem przez ustawienie prawidłowego wykłonu silnika. Pozostał problem z zadzieraniem dzioba i przepadaniem na ogon w przypadku lotu bez silnika. Wg planów CG jest na krawędzi natarcia dolnego płata - jak to wygląda w przypadku innych dwupłatów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Są programy do obliczenia śc ale ja wstępnie wyważam na 30% cięciwy górnego płata a potem koryguję doświadczalnie. Mój duży Pits jest teraz wyważony bardziej na ogon i muszę lądować z silnikiem bo inaczej gwałtownie zadziera, szybowanie całkowicie odpada ale za to zwisy i harier dobrze wychodzą :lol2: Wszystko zależy od tego, co chcesz robić tym modelem - latasz rekreacyjnie to wyważ go na 25% latasz 3D ustaw na 40% górnego płata. To nie jest model do wolnego latania i szybowania, płat jest krótki i bez wzniosu co powoduje niestabilność poprzeczną, dodatkowo płaty są zakrzywione do tyłu i ma dwuwypukłe (nie nośne) profile, czyli jak nie ma ciągu silnika to traci stateczność podłużną i kończy pompką albo korkiem. Bez silnika to raczej nim nie polatasz ..... ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Model kupiłem z myślą o 3D Dam znać jeszcze jak wyszły loty w bezwietrznych warunkach. Myślę, że lot odwrócony wyjaśni czy to wina CG czy zaklinowania płata/skłonu silnika. Jak się uda to może zrobię jakiś filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Na RC Forum ktoś zamieścił sposób wyznaczenia położenia środka ciężkości dla dwupłatowców: http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=3147812 Nie wiem czy poprawny, ale można spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.