Skocz do zawartości

Zmiana oleju w benzynie


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Takie krótkie pytanie :

 

Latam w DL 50 na oleju Motul 800. Czy, gdybym znalazł inny, tańszy, olej, mogę tak po prostu na niego przejść? Czy nie jest to wskazane i lepiej, by pozostać już przy oleju, na którym silnik trochę już przepracował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Myślisz, że się przyzwyczaił i może dostać alergii :wink: ?

Jest teoria, że jak silnik jest dosyć spracowany na oleju mineralnym i zostanie użyty olej syntetycznym, to wymyje uszczelniające silnik nagary. To jedyny przesąd jaki znam o zmianie oleju oprócz dywagacji o docieraniu. Dotyczy to jednak IMO czterosuwów.

Dla dwusuwa nie umiem dorobić teorii do zalecenia pozostania przy oleju do którego silnik się "przyzwyczaił" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie krótkie pytanie :

 

Latam w DL 50 na oleju Motul 800. Czy, gdybym znalazł inny, tańszy, olej, mogę tak po prostu na niego przejść? Czy nie jest to wskazane i lepiej, by pozostać już przy oleju, na którym silnik trochę już przepracował?

Latasz dużo? 40 l paliwa to nie jest mało.Ja bym nie zamieniał (sam stosuję Motula 800) latałem na Castrolu R2 ale to nie to samo a różnica w cenie hm. jest to prawda: Mobil- 70,- a Castrol -45,- raptem kilka piw. Ale jak rozbierzesz silnik (oby nie) to zobaczysz jak wygląda po Motulu A jak po Castrolu. Pamiętaj mieszaj motula 800 przed lotami i nie zmieniaj. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.