sionziom Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Mam takie pytanie czy gotowa mieszanka: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9129 10% nitro i 12% oleju nada się do silnika ASP 8,5ccm: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1804 :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Pasuje. chociaż ja używam do moich silników takiego paliwa: http://modelarski.com/produkt-Paliwo_Contest_10__5l,642.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Pasuje. Skoro twierdzisz że pasuje to potwierdź że te 12% oleju wystarczy i ew ponosisz skutki zatarcia motorka - pasuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Pozwolę sobie zacytować instrukcje ze strony nastik.pl zamiast składać literki przez pół godziny tak aby moja wypowiedź była zwięzła i zrozumiała: "Do silników Magnum/ASP podczas etapu docierania zaleca się inną mieszankę paliwa niż podczas dalszej pracy po dotarciu silnika. Do docierania należy stosować paliwo zawierające nie więcej niż 10% nitrometanu i nie mniej niż 20% oleju rycynowego (Magnum/ASP zaleca stosowanie paliw wyłącznie z olejem rycynowym ze względu na bardzo dobre właściwości smarujące). Po dotarciu silnika można stosować paliwo zawierające do 15% nitrometanu i nie mniej niż 16% mieszanki oleju rycynowego i syntetycznego. Zaleca się wzbogacenie gotowych mieszanek paliwowych opartych na olejach syntetycznych o przynajmniej kilka (2-5) procent oleju rycynowego (objętościowo). UWAGA!!! Nie zalecamy stosowania paliw zawierających tylko oleje syntetyczne. Używając mieszanki oleju rycynowego i syntetycznego powodujesz że silnik pracuje zimniej a w konsekwencji dłużej. Uruchamianie silnika na paliwie zawierającym tylko olej syntetyczny może spowodować uszkodzenie silnika. Używanie mieszanki olejów zawierającej olej rycynowy w znacznym stopniu redukuje możliwość uszkodzenia silnika. Zalecane" Mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości :wink: Dodam tylko że używałem tego paliwa robiąc do niego domieszkę paliwa Arcticglow z olejem rycynowym. Całkiem spoko mieszanka powstała ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Malker napisał/a: Pasuje. Skoro twierdzisz że pasuje to potwierdź że te 12% oleju wystarczy i ew ponosisz skutki zatarcia motorka - pasuje ? I to jest chyba wystarczający powód by nie wszyscy mogli pisać w każdym dziale. Przynajmniej do czasu uzupełnienia wiedzy popartej praktyką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Malker-nie wiesz,nie pisz!Miałem ASP i przy paliwie na syntetyku po prostu puchł,tracił kompresję i gasł.12% oleju to dla tego silnika jest nic,potrzeba mu 18-20% oleju,bardzo lubi rycyne,dobra jest mieszanka 50/50 syntetyk i rycyna (20% oleju w paliwie).Na tej mieszance silnik nie jest zalepiony rycyną,a jednocześnie nie przegrzewa się.Na czystym syntetyku na paliwie,które polecasz jako dobre temperatura silnika przekroczyła 130 stopni!ASP musi mieć domieszkę rycyny i te 18% oleju,inaczej poprawnie chodził nie będzie(zdarzają się wyjątki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Faktycznie mój błąd nie miałem silnika ASP. Używam tylko OS'ów. Nie zwróciłem uwagi na małą ilość oleju. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Nie każdemu psu burek i nie każdy pies zje rybę z ośćmi Rycyna w przypadku ASP pozwala obniżyć temperaturę pracy motorka i polepszyć smarowanie. Syntetyk przydaje się żeby nie zalepić silnika pozostałościami z oleju rycynowego. Niektóre drogie syntetyki mają bardzo zbliżone właściwości do oleju rycynowego, z tym że nie powielają jego wad. polecam lekturę: http://arcticglow.com/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=44 Na dotarcie polecam A1/20TLR. Na tym paliwie docierałem ASP .46 II (7,5cm3) i i chodził po tym cycuś glancuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 10% nitro i 12% oleju nada się do silnika ASP 8,5ccm: A ja zadam takie durne, staroświeckie pytanie - CO JEST NAPISANE W INSTRUKCJI? Może by przeczytać, zastosować się i ... tyle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Ja akurat nie dostałem do swojego ASP-ka instrukcji w której by cokolwiek na ten temat pisało :roll: . Ale też nie upominałem się żeby mi dosłali bo wiedziałem co i jak trzeba :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 A ja zadam takie durne, staroświeckie pytanie - CO JEST NAPISANE W INSTRUKCJI? a/ sądzisz że ma ?? :rotfl: b/ a nawet jak ma to w jakim języku :rotfl: :rotfl: reszta bez komentarza ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alyan Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 A ja zadam takie durne, staroświeckie pytanie - CO JEST NAPISANE W INSTRUKCJI? a/ sądzisz że ma ?? :rotfl: b/ a nawet jak ma to w jakim języku :rotfl: :rotfl: reszta bez komentarza ... buwi777 - był post wysłany: Dzisiaj 19:34 "Pozwolę sobie zacytować instrukcje ze strony nastik.pl zamiast składać literki przez pół godziny tak aby moja wypowiedź była zwięzła i zrozumiała ....." itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Instrukcja z NASTIK jest "twórczością" własną i nie ma nic wspólnego z producentem. .... baaa być może nawet z realiami, chodź kiedyś i ja ją polecałem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Adam ! ( alyan ) - kojotowi i mnie chodziło o kolegę sionziom a nie o instrukcję z Nastik'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alyan Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Rozumiem Jurek. Zwracam honor. Po prostu nie bardzo pojąłem (późno już ) bo mam ASP i z każdym z nich przyszła instrukcja po angielsku. Jest bardzo ogólna i trochę kulawa - jest w niej tylko mowa o paliwie 10% nitro jako tym preferowanym. O paliwie do docierania brak danych. Instrukcja nastika to przy niej encyklopedia. Edit: literówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Dodam tylko że w instrukcji oryginalnej angielskiej do silników Magnum jest napisane identycznie co w instrukcji nastika. To tak jako ciekawostka. Instrukcja z NASTIK jest "twórczością" własną i nie ma nic wspólnego z producentem. .... baaa być może nawet z realiami, chodź kiedyś i ja ją polecałem :wink:Wydaje mi się że chłopaki z nastik.pl zebrali instrukcje i przetłumaczyli je na polszczyznę tak aby z jednego dokumentu można było mieć pożyteczny "podręcznik" i odniesienie do całej gamy 2-taktów ASP i Magnum. Pisanie że jest to czyjaś własna twórczość i sugerowanie że jest oderwana od realiów jest niejako krzywdzące i nie na miejscu! :evil: Panowie z NASTIK.pl odwalili kawał dobrej roboty! Miałem z nimi kilka razy kontakt i mogę się puki co wyrazić o nich i o sklepie w samych superlatywach! A instrukcje używałem przy moim pierwszym silniku i nie mam jej nic do zarzucenia :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 DarekRG - Po co takie nerwy? Nie łatwiej zapytać o co mi chodzi? Rzeczywiście instrukcja z NASTIK oparta jest na instrukcji do silników Magnum, zwracam Honor. A chodziło mi o to że różnie producenci opisują proces docierania silników typu ABC. Jednym słowem - rozwiałeś moje wątpliwości bo zawsze wolę postępować zgodnie z tym co pisze producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Ciesz się :wink: Nerwy do konserwy i kielich na zgodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.