Skocz do zawartości

Dokładnie z wiatrem, szybciej niż wiatr


A.T.

Rekomendowane odpowiedzi

baxter12 napisał/a:

To nie ma nic wspólnego z jada pod wiatr.

 

 

Zgadza się. Tu chodzi o jazdę z wiatrem szybciej niż wiatr

Przejęzyczyłem sie przepraszam. Byłem w szoku, że się tym zajmujecie.

 

Ten film który podałes wyżej. To ciekawostka po prostu. Taka dziecięca sztuczka.

 

Potrafisz ją wyjaśnić?

Z tym że nie ma nic wspólnego z jeżdżeniem z wiatrem czy pod wiatr. Wiek, zdjęcie i takie tam..

 

Baxter

Aha Koleko AT wypadałoby uzupełnic Avatar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Gmeracz, - "...Owszem, śmigło wytwarza ciąg podtrzymujący ruch"

To nie taki przypadek. Tutaj śmigło nie ciągnie, ono pośredniczy w rzekazywaniu siły na koła. Tutaj ciągną koła, nie silnik

Mozna się poruszać z wiatrem szybciej niż wynosi prędkość wiatru- czy tutaj też macie wątpliwości (Gmeracz i Baxter)-jachty, bojery, etc.. Te pojazdy z filmów wykorzystują inne zjawisko niż "ciągniecie śmigłem". Czy woda może napędzać koło nadając jego punktom na obwodzie większą prędkość niż wynosi jej własna prędkość? W kole lopatkowym nie, w przypadku sruby już tak. To dlatego napęd śrubą jest sprawniejszy od napędu kołem wodnym.

To samo z wiatrakami-mogą się krecić bardzo szybko. Im mniejsze opory ruchu i im lepsze smigła, tym szybciej niż wiatr. Tu nie ma zadnych cudów. A jak poruszają się jachty płynące w ślizgu (mały opór) ze skrzydłami szybowca zamiast żagli?

Cała idea tych filmowych pojazdów polega na wykorzystaniu zjawisk fizycznych i zmianie kierunków wektorów za pomocą maszyn prostych. Te pojazdy, ani nie są ciągnięte śmigłem, ani popychane przez wiatr, ani też nie jest w nich kumulowana energia popchnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się gadac. Na tym polega ta sztuczka, zamieszac w głowie, wektory, srory, poruszajace się bieżnie, aby sie człowiekowi pop... skąd dokąd pzrepływa energia.

Tak samo jak w sztuczce z dwoma kartkami.

Typowy wałek.

bubu przemyśl to jeszcze raz, nie daj sie porwac emocjom.

 

BAXTER

P.S. I uzupełnij wiek w Avatarze, bo jeden taki o mało za to z forum nie wyleciał niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GmeraczTo nie taki przypadek. Tutaj śmigło nie ciągnie, ono pośredniczy w rzekazywaniu siły na koła. Tutaj ciągną koła, nie silnik

Wiele razy zostało już to napisane że NIE! Nie śmigło przekazuje napęd na koła a koła na śmigło :roll: Czy to trudno zauważyć na filmie z bieżnią? Wyraźnie jest to też przedstawione na symulacjach które przedstawił Leda_g.

 

Baxter - piszesz że wałek a nie odpowiedziałeś na moje pytania wyżej :P Gdybyś na nie spróbował chodź odpowiedzieć byłaby konstruktywna dyskusja - a tak piszesz tylko coś czego niczym nie jesteś wstanie poprzeć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że nie ma nic wspólnego z jeżdżeniem z wiatrem czy pod wiatr.

 

Ma sporo wspólnego, zastąp linijkę powietrzem a niebieskie kółko śmigłem. Gorsza wydajność ale ta sama zasada.

 

Tutaj śmigło nie ciągnie, ono pośredniczy w rzekazywaniu siły na koła. Tutaj ciągną koła,

Odwrotnie:

Koła hamują wózek, ale napędzają śmigło, które ciągnie wózek mocniej niż to hamowanie kół.

Tak samo jak w linku powyżej:

Szpulki hamują wózek, ale napędzają niebieskie kółko, które pcha wózek mocniej niż to hamowanie szpulek.

 

Krotko mówiąc: To jest śmigło nie turbina! Tutaj to dokładnie demonstrują:

 

Te pojazdy z filmów wykorzystują inne zjawisko niż "ciągniecie śmigłem".

 

Ciąg śmigła + ruch powietrza względem ziemi.

 

A jak poruszają się jachty płynące w ślizgu (mały opór) ze skrzydłami szybowca zamiast żagli?

 

To jest dobre porównanie!

 

Jednostka żaglowa w ślizgu:

Halsując taka jednostka może wyprzedzić tego balona to jego celu.

 

A łopatka śmigła tego wózka po prostu halsuje po linii śrubowej zamiast zygzakiem:

 

Zgadza się. Nie będzie działać. Ukośnie do wiatru, tak. Dokładnie z wiatrem-nie.

A łopatka śmigła jak się porusza do wiatru, jak wózek jedzie dokładnie z wiatrem? :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak poruszają się jachty płynące w ślizgu (mały opór) ze skrzydłami szybowca zamiast żagli?

 

To jest dobre porównanie!

 

Jednostka żaglowa w ślizgu:

Halsując taka jednostka może wyprzedzić tego balona to jego celu.

 

A łopatka śmigła tego wózka po prostu halsuje po linii śrubowej zamiast zygzakiem:

 

Zgadza się. Nie będzie działać. Ukośnie do wiatru, tak. Dokładnie z wiatrem-nie.

A łopatka śmigła jak się porusza do wiatru, jak wózek jedzie dokładnie z wiatrem? :idea:

Wcześniej piszesz że koła napędzają śmigło - teraz że śmigło koła :wink:

 

Oczywiście nie jest to dobre porównanie a bardzo złe :)

Śmigło tego dziwactwa nie ma nic wspólnego z halsowaniem czy czymś tam.

 

Doszłoby do tego że śmigło powinno obracać się w stojącym powietrzu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej piszesz że koła napędzają śmigło

 

Tak

- teraz że śmigło koła :wink:

 

To chyba nie ja! :) Można najwyżej powiedzieć śmigło "napędza" koła w sposób pośredni, przez pchanie wózka. Ale robi to z pomocą ruchu powietrza względem ziemi. Ale śmigło nie działa jako turbina która kreci kołami.

 

Śmigło tego dziwactwa nie ma nic wspólnego z halsowaniem czy czymś tam.

 

Dla mnie to jest ten sam mechanizm:

Tylko że raz cały pojazd posuwa się pad katem do wiatru, a raz tylko żagiel (łopatka śmigła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A.T. ma rację - każdy myśli że że to co się kręci to śmigło - choć wygląda inaczej (mówię o dużych pojazdach). A tak naprawdę to jest rodzaj żagla - który zahacza się o powietrze jak w zabawce duże kółko o linijkę. A żeby przegonić wiatr musi się obracać.

To niby śmigło jest inaczej zbudowane niż nasze "wydajne" śmigła - a dlaczego - bo to nie śmigło tylko maksymalna powierzchnia jako żagiel. Inną sprawą jest że te pow. są ustawione ukośnie aby móc przegonić wiatr (halsować).

 

Niedowiarkowie proszę oglądać dokładnie filmy poglądowe i się nad tym zastanowić.

A przede wszystkim początek pierwszego filmu od którego temat się zaczął

Tam wyraźnie widać że śmigło się obraca nie jak śmigło (kierunek obrotu) tylko w drugą stronę (bo dostaję napęd od kół) a samo smigło jest rodzajem żagla.

 

EDIT

I w tym wszystkim nie ma perpetum-mobile - bo jak wytłumaczycie latanie szybowcami.

Jak i szybowiec tak i te pojazdy wykorzystują ruch mas powietrza i z tego ruchu czerpia energie - spowalniając go.

 

A tak małe OT - to jak wytłumaczycie że ja do klimatyzatora ustawionego na funkcję grzania daję 1kW energii prądu a dostaję z niego 3,2kW energii ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leda_g, Szybowce do latania nie wykorzystują "ruchu mas powietrza", lecz ciążenie ziemi. Ono jest źródłem napędu. Ruch mas powietrza wykorzystuje do latania worek z folii latający na wietrze, ale nigdy pod wiatr. A jeśli chodzi o filmik z linijką, to zrób sobie takie szpulki i zobacz, czy będzie tak jak na filmie. pozdr

PS. Obieg Lindego i pompa cieplna w klimatyzatorze, nie zamieniają energi elektrycznej na ciepło. Stąd te kilowaty nie są sobie równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to nie śmigło tylko maksymalna powierzchnia jako żagiel. Inną sprawą jest że te pow. są ustawione ukośnie aby móc przegonić wiatr (halsować).

Widzę że będzie ciężko... :cry:

 

Żadne halsowanie i żaden żagiel. Wszyscy dawno już powiedzieli że żaden żagiel, obojętnie jakby był skonstruowany nie umożliwi poruszania się jakiegokolwiek pojazdu szybciej niż wiatr z... WIATREM!

 

Aby cokolwiek z żaglem pływało szybciej niż wiejący wiatr musi poruszać się pod kątem do tego wiatru! Nie wystarczy tylko żagiel wychylony pod kątem ale ruch całego ustrojstwa musi odbywać się pod kątem ponieważ wówczas prędkość tego pojazdu w kierunku takim samym jak wiejący wiatr jest i taz zawsze jest niższa jak prędkość wiatru!

 

Może pomoże w rozumieniu:

 

Dołączona grafika

 

Opis:

 

A - Kierunek wiatru

B - Kierunek poruszania się łodzi gdzie istnieje możliwość przekroczenia prędkości wiejącego wiatru. (ALE KIERUNEK JEST INNY NIŻ WIEJĄCEGO WIATRU)

C - Trasa przebyta przez tą samą łódź zgodna z kierunkiem wiejącego wiatru a że tą trasę odnosimy do tej samej jednostki czasu - czyli powstaje prędkość poruszania się ale w kierunku zgodnym z kierunkiem poruszania się wiatru.

 

I ta prędkość zawsze musi być niższa niż prędkość wiatru <- czy ten warunek jest spełniony przy rozpatrywanym przez nas ustrojstwie - NIE!

 

Powyższym doszliście do stwierdzenia że śmigło wzięte w rękę w pokoju powinno zacząć samoczynnie się obracać i nawet coś napędzać :shock: Jest to przecież analogiczna sytuacja w której pojazd osiąga prędkość równą prędkości wiejącego wiatru - czyli "cisze" brak przemieszczania się mas powietrza względem pojazdu.

 

 

 

I w tym wszystkim nie ma perpetum-mobile - bo jak wytłumaczycie latanie szybowcami.

Jak i szybowiec tak i te pojazdy wykorzystują ruch mas powietrza i z tego ruchu czerpia energie - spowalniając go.

Każdy szybowiec posiada napęd - jest nim grawitacja.

 

A tak małe OT - to jak wytłumaczycie że ja do klimatyzatora ustawionego na funkcję grzania daję 1kW energii prądu a dostaję z niego 3,2kW energii ciepła.

Ponieważ moc grzewcza skraplacza równa się mocy elektrycznej napędu sprężarki + moc chłodnicza chłodnicy (minus straty)

 

Skraplacz (czyli to co grzeje) oddaje ciepło przegrzania czynnika chłodniczego (uzyskanego podczas procesu sprężania) oraz ciepło skraplania, w skraplaczu czynnik chłodniczy zamienia stan skupienia z pary nasyconej w ciekłą. Każdy związek w tym woda podczas tego procesu uwalnia energię.

 

W chłodnicy następuje proces odwrotny do skraplania czyli parowanie. Każdy wie aby jakikolwiek związek zmienił stan skupienia z ciekłego na gazowy potrzebuje do tego energii. Chłodnica dostarcza energię czynnikowi aby ten mógł zmienić stan skupienia.

 

Temperatura skraplania oraz parowania wszelkich związków zależna jest od panującego ciśnienia i tą właściwość wykorzystuje każde urządzenie chłodnicze.

 

Tak po skrócie i na szybko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy już ustaliliśmy, śmigło działa jako napęd. Wiatr wieje w kierunku jazdy pojazdu, do tego śmigło napędzane ruchem kół względem podłoża wytwarza dodatkowy "wiatr" przeciwnie skierowany do wiejącego wiatru (zatem matematycznie można je dodać) i tu teoretycznie prędkość poruszania się pojazdu będzie większa od wiatru. Ale aby koła mogły napędzić śmigło, muszą mieć tarcie o podłożę i tu już mamy pierwsze straty, kolejne straty to przekładnia z kół na śmigło, trzecie miejsce strat to sama sprawność śmigła (akurat do pominięcia, bo nie ważne ile da tej energii, ważne aby była dodatnia to pozwoli teoretycznie rozpędzić się szybciej niż wiatr). Ponadto straty wystąpią również, na samych podporach wałów: kół oraz śmigła. Po przekroczeniu prędkości wiatru zaczną o sobie dawać znać opory aerodynamiczne samego pojazdu. Osobiście wątpię aby model poruszał się szybciej od wiatru, co tam jakaś wstążka? Jakby chociaż zaprezentowano prędkość wiatru z jakiejś stacji pogodowej i prędkość modelu mierząc choćby rowerowym licznikiem. Mogę do mojego auta przyczepić wentylatorek pokojowy i przyczepić wstążkę postawić tyłem do wiatru i pomimo iż będzie stał wstążka będzie powiewała do tyłu, bo sam wiatrak wytworzy strumień szybszy od wiatru, ale o zbyt małej energii aby poruszyć pojazd.

 

Jakby to działało to ktoś zaprezentowałby sensowne pomiary, a nie tylko efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale aby koła mogły napędzić śmigło, muszą mieć tarcie o podłożę i tu już mamy pierwsze straty, kolejne straty to przekładnia z kół na śmigło, trzecie miejsce strat to sama sprawność śmigła (akurat do pominięcia, bo nie ważne ile da tej energii, ważne aby była dodatnia to pozwoli teoretycznie rozpędzić się szybciej niż wiatr). Ponadto straty wystąpią również, na samych podporach wałów: kół oraz śmigła. Po przekroczeniu prędkości wiatru zaczną o sobie dawać znać opory aerodynamiczne samego pojazdu.

No jest właśnie cała masa filmów na bieżni które pokazują że jednak opory są mniejsze niż ciąg wytwarzany przez śmigło. Wydaje mi się że jeżeli istnieje błąd koncepcyjny tego urządzenia to doświadczenia z bieżnią nie pokazują całości przebiegu eksperymentu.

 

W każdym bądź razie potwierdzenie tego w naturalnym środowisku wydaje mi się bardzo trudnym zadaniem, pomijając start a rozpatrywać już tylko jazdę równą i większą od prędkości wiatru.

 

Bo jaka jest różnica gdzie pojazd porusza się w pokoju na bieżni a na przykładowo.. pasie startowym z prędkością równą prędkości wiatru? Żadna o ile występują bardzo stabilne warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc szybciej niż wiatr z wiatrem, to tak jakby jechać pod wiatr :D Poza tym różnica pomiędzy bieżnią, a rzeczywistymi warunkami jest taka, że w pierwszym wypadku bieżnia przekazuje energię pojazdowi, w drugim wiatr. Wiatr musi pchnąć cały wózek, aby ten następnie poprzez tarcie kół napędził ten swój wiatraczek. Swoją drogą ciekawe zagadnienie, jako napęd oczywiście. Bo jeśli chodzi o te prędkości to nie mogę znaleźć jakiś sensownych pomiarów prędkości pojazdu i wiatru chociażby, tylko co najwyżej jakieś dziwne (niezbyt precyzyjne) wstążeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybowce do latania nie wykorzystują "ruchu mas powietrza"

Te naprawdę szybkie szybowce (630 km/h) wykorzystują też ruch mas powietrza względem siebie:

Ale to naprawdę inny temat.

 

A jeśli chodzi o filmik z linijką, to zrób sobie takie szpulki i zobacz, czy będzie tak jak na filmie.

Tak będzie, bo bez poślizgu to czysta geometria.

 

Aby cokolwiek z żaglem pływało szybciej niż wiejący wiatr musi poruszać się pod kątem do tego wiatru! Nie wystarczy tylko żagiel wychylony pod kątem.

 

Łopatka śmigła nie jest tylko wychylona pod kątem do kierunku wiatru. Ona się też porusza pod kątem do kierunku wiatru. Zastanów się jaki jest wektor prędkości punktu na łopatce, jak wózek jedzie dokradnie z wiatrem. Styczna linii śrubowej (kierunek łopatki) nie jest równoległa do osi linii śrubowej (kierunek wiatru i jazdy)

 

ale ruch całego ustrojstwa musi odbywać się pod kątem ponieważ wówczas prędkość tego pojazdu w kierunku takim samym jak wiejący wiatr jest i taz zawsze jest niższa jak prędkość wiatru!

...

czyli powstaje prędkość poruszania się ale w kierunku zgodnym z kierunkiem poruszania się wiatru. I ta prędkość zawsze musi być niższa niż prędkość wiatru

 

Ten warunek wcale nie musi być spełniony. Bojery jada z bardzo małym katem do wiatru kilkakrotnie razy szybciej od wiatru. Tak że składowa prędkości bojera równoległa do kierunku wiatru jest większa niż prędkość wiatru. Patrz (strona 4):

http://www.nalsa.org/Articles/Cetus/Iceboat%20Sailing%20Performance-Cetus.pdf

I wytłumaczenie:

Jaką zasadniczą różnice widzisz do tego?:

 

W każdym bądź razie potwierdzenie tego w naturalnym środowisku wydaje mi się bardzo trudnym zadaniem,

To prawda. Pierwsza podobno udana(1.2 prędkości wiatru) próba z 1969:

http://www.dcss.org/bauer_cart.jpg

http://projects.m-qp-m.us/donkeypuss/wp-content/uploads/2009/06/Bauer-Faster-Than-The-Wind-The-Ancient-Interface.pdf

 

Nowy projekt (test ma być na wiosnę):

http://www.fasterthanthewind.org/

 

pomijając start a rozpatrywać już tylko jazdę równą i większą od prędkości wiatru.

 

Start i rozpędzenie się do prędkości wiatru nie jest problemem, przy odpowiednio silnym wietrze. Ewentualnie można zmieniać kąt łopatek i śmigło na początku używać jako turbiny, a potem zmienić na nastawienie jako śmigło.

 

Jadąc szybciej niż wiatr z wiatrem, to tak jakby jechać pod wiatr

 

Nie, bo jak jedziesz szybciej niż wiatr z wiatrem to dla ciebie nawierzchnia cofa się szybciej niż powietrze. Jak jedziesz pod wiatr jest odwrotnie. Żeby jechać pod wiatr potrzebujesz turbinę która napędza kola. Żeby jechać szybciej niż wiatr z wiatrem potrzebujesz śmigło które jest napędzane kolami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższym doszliście do stwierdzenia że śmigło wzięte w rękę w pokoju powinno zacząć samoczynnie się obracać i nawet coś napędzać

Nie bo nie ma drugiego podłoża (drugiego punktu zaczepienia) kartka w filmie z zabawką lub droga na głównym filmie. Ważne jest że dwie powierzchnie (dwa punkty zaczepienia) się przemieszczają względem siebie.

A to czy to jest kartka i linijka lub ziemia i powietrze lub woda i powietrze to nie ma znaczenia. Zawsze można zrobić taki układ maszyn prostych które nadadzą większą prędkość niż mają przesuwające się miedzy sobą punkty zaczepienia.

To tak jak w podstawowej maszynie prostej dźwigni lub np krążku ruchomym gdzie prędkość końca liny jest dwa razy większa niż krążka - a oba idą w tym samy kierunku (jak wiatr)

 

EDIT

Zróbmy doświadczenie myślowe

Bierzemy linę z krążkiem ruchomym.

Jeden koniec liny mocujemy do ziemi, krążek ruchomy mocujemy do żagla, a drugi koniec liny np. do małego samochodziku.

Jeżeli pojawi się wiatr wiejący na żagiel to będzie przesuwał krążek i co za tym idzie drugi koniec liny z samochodzikiem

I co ciekawe ten samochodzik pojedzie z prędkością dwa razy większą niż wiatr.

 

A tutaj cały czas traktujesz to śmigło jako śmigło - a to jest żagiel ustawiony ukośnie do wiatru - i nie pracuje jak śmigło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest żagiel ustawiony ukośnie do wiatru - i nie pracuje jak śmigło

 

Jedno drugiego wcale nie wyklucza.

 

Ten "żagiel"(łopatka śmigła) jest nie tylko ustawiony ukośnie do wiatru, ale tez się porusza ukośnie do wiatru, przez obracanie się. Obracanie jest spowodowane momentem na osi i wytwarza ciąg, czyli pracuje tak jak śmigło.

 

"Obracający się żagiel" i "śmigło" to w tym wypadku tylko dwa sposoby opisać to samo.

 

EDIT:

 

Twoje doświadczenie myślowe pokazuje ze ten ruch na skos i efekt klina teoretycznie nie są konieczne żeby wyprzedzić wiatr. Teoretycznie można by i tak:

Ale w praktyce, gdzie cały pojazd jest zanurzony w powietrzu, śmigło jest o wiele lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Dobrzy ludzie - Wy to tak na poważnie.....? Byłem przekonany, że to forma subtelnego dowcipu ?

Hmmm, to może tak moderatora poprosić o przeniesienie do Hyde Parku, niekoniecznie do wątku z dowcipami..... Hyde Park jest poza zainteresowaniami wywiadu elektronicznego.

Macie pojęcie coście narobili ? Nasa kończy przeprogramowanie 3 satelitów zwiadu elektronicznego i podsłuchu internetowego.

Kwiat polskich fizyków i aerodynamików sterowanych z centrali w Berlinie jest na progu przełomowego odkrycia !!! Już wyszło na jaw, na skutym lodem polskim wybrzeżu, że kW-ty z sieci energetycznej to nie te same kW-ty co z pompy ciepła. Za zmiany klimatyczne w świecie wreszcie mogą mogą być pociągnięci do odpowiedzialności Amerykanie, wszak to oni posiadają i eksploatują najwięcej klimatyzatorów... A MY ponosimy skutki - długotrwała, nieoczekiwana zima, zrujnowane drogi....

Macie pojęcie co się stanie, jak cała Polska dowie się o cudzie w Wadowicach ?

40 mln Polaków przeprowadzi się do Wadowic, gdzie pobierając 1kW z sieci energetycznej można wykorzystać 3,2 kW do grzania mieszkania !!! Macie pojęcie o rozmiarach katastrofy ekologicznej na Podbeskidziu ? Studiował ktoś plany kanalizacji w tym rejonie ?

 

Jeszcze trochę i namierzą nowe fabryki kół z EPP i śmigieł z elaporu które miały zrewolucjonizować transport lotniczy i stać się naszym hitem eksportowym. Wyjdzie na jaw, tak dobrze dotąd skrywana własność EPP. Wykonane z niej koła nie tylko są lekkie i posiadają 7-krotnie większą przyczepność do betonu, to okazało się jeszcze że mają niespotykaną zdolność przyklejania się do powietrza. W Mielcu i Warszawie prototypy Megabusów są w końcowych badaniach. Cechuje je niekonwencjonalnie rozwiązany napęd wiatrowy. Bez wchodzenia w szczegóły (tajemnica) dość powiedzieć, że Megabus zabiera na pokład 2000 pasażerów i jest całkowicie ekologiczny. Do lotu wystarczy go popchnąć.... I wyciągnąć kartkę spod kół...

55 000 elaporowych śmigieł sprzęgniętych z kołami + wiatry dostarczą pasażerów do dowolnie wybranego punktu kuli ziemskiej.... (byle dalej) Po oderwaniu się od betonu napęd śmigłom przekazywany będzie również z kół.... Okazało się bowiem, że koła z EPP pokryte miodem z dziegciem wykazują wyjątkową przyczepność do powietrza a współczynniki tarcia nie ustępują betonowi...Megabus ponadto nie posiada skrzydeł, są zbędne. Po prostu toczy się po EPP-owych kołach. Całość konstrukcji wykonana z EPP na licencji Mulitiflexa, podrobiona i udoskonalona na dalekim Wschodzie. Wiatrów ostatnio dostatek więc przyszłość świetlana przed nami... Na wypadek anomalii z wiatrami ( ach, ci amerykańscy imperialiści żądni klimatyzacji !) przewidziany jest interwencyjny skup grochu i fasoli, ew. oficjalny import z Chin ! 20 lat teatrzyku na Wiejskiej, celem odwrócenia uwagi wschodnich i zachodnich służb wywiadowczych ma pójść na marne ? Kiedy zostało już tylko ustalić kilka szczegółów, w tym czy transport ma się odbywać z wiatrem, pod wiatr czy skosem ? Brana jest również zdaje się pod uwagę możliwość stosowania łyżew jak w bojerach na wypadek długotrwałych zim lub w przypadku ekspansji eksportowej na północ. Będzie problem z łyżwami tradycyjnymi bo huty polikwidowane... W tajnym ośrodku wdrażania nowych technologii w okolicach Iławy testowane są w warunkach naturalnych łyżwy styropianowe w technologi VB pokrywane cienką warstwą wazeliny izotropowej???

W przededniu wyciągnięcia na hamaku przepracowanego grzbietu i przyjęcia od lokaja zasłużonego drinka ? To wszystko na marne z powodu braku czujności jakiegoś Moderatora ????

Będzie problem z Młodymi....Już tak do szkoły nie chcą chodzić a jak się jeszcze dowiedzą z PFMRC, że Im w szkołach ciemnotę wciskają ??

Jedyne, co mnie martwi, to ten taki dziwny rechot, taki przytłumiony, taki przymulony, jakby z bagien......

No !!! Ludziska !!!! Łobudźta sie !!!!

:roll: _ - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak do szkoły nie chcą chodzić a jak się jeszcze dowiedzą z PFMRC, że Im w szkołach ciemnotę wciskają ??

Mnie w szkole nauczyli ze jest:

- Zasada zachowania energii

- Zasada zachowania pędu

 

Ale nigdy nic nie słyszałem o "zasadzie zachowania prędkości". Dlatego nie widzę żadnego problemu w tym ze ten wózek osiąga większa prędkość niż powietrze które go pcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.