radek872 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Mam takie koła w modelu 8kg nie ma żadnych problemów.Czym mozna nabic powietrze do tego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwijatkowski Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Pompką rowerową. Musisz mieć tylko jeszcze taki mały wkręcany gadżet, który o ile dobrze pamiętam dostaje się w komplecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Kolejny raz mogę podziękować za podpowiedzi, zostały zamówione pompowane kavany, pomimo, że słyszałem opinie, że wystrzeliwują w nich wentyle, odnośnie piasty to te duże są już na panewkach bądź łożyskach i raczej nie pękają. Ale sądzę, że jest to kwestia doboru ciśnienia w oponkach, one muszą się uginać pod obciążeniem, oponki są grubsze to też jest większy skok na amortyzację, można regulować ich sztywność przez zmianę ciśnienia no i waga ich 55g jest mniejsza niż piankowych Nonów (80g-105mm) generalnie mnie staremu mechanikowi bardziej się podobały Kavany i zamówiłem je - takie właśnie z bieżnikiem i osłonki na kółka, jak i również balsę extra, serwa HS5645MG i HS7950TG (29kg/6V), programator do serw - i wszystko to za jedyne 1,8kzł - trochę boli. Do diaska!, nie mogę się doczekać, aż na dobre ruszy montaż tego modelu, czekam też na obiecane przez kolegów statory do budowy silnika pod ten model, jakoś nie mogę się przekonać do tego silnika z HC, a Hacker jest poza zasięgiem finansowym i jeszcze w tzw międzyczasie szykuję/uruchamiam frezarkę CNC (może jeszcze na niej coś zdążę wyciąć do tego modelu). Generalnie brak mi czasu na to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Tomku klej, klej żebyś jeszcze w tym sezonie zdążył nim polatać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Ruszyły powoli prace przy modelu, zdjęcia jutro. Zacząłem od najmniejszych elementów, czyli ster wysokości i kierunek, W tzw międzyczasie (dzisiaj) przyszła balsa, serwomechanizmy, koła, owiewki. Balsa waży 810g (860g mniej), pomimo większej długości formatek i co ciekawe jest czeska - Pelikana. Nie wiem, czy kesony przy natarciu nie zrobić jednak z trochę twardszej balsy. Koła mają opony z jakiegoś polietylenu, które są dosyć sztywne i nie wiem czy je dopompowywać. Na razie idę się pobawić programatorem HPP21 Plus i serwami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Spokojnie kesony możesz zrobić z "oryginalnej" balsy. Velox jest mocno przeażurowany. Coś musi te parę metrów skrzydła trzymać. :wink: A tak przy okazji czy waga napędu "elektro" nie wychodzi ciężej niż benzyna np. 80? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Wg mnie wyjdzie ciężej i nie łatwo będzie uzyskac taki zapas mocy.Ja widzę w tym modelu DA 85.Stosunek mocy do masy super i bardzo duży nadmiar mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Na razie na to wygląda, przy zastosowaniu silnika z HC wyjdzie ciężej niż spalina, dlatego myślę o zrobieniu swojego silnika http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=278122#278122 . Zresztą przy tej lekkiej balsie model z serwami i odbiornikiem może wyjść w granicy 5200-5300g + napęd od. 3500-4500g w zależności od silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Sporo modeli tej wielkosci poszło z dymem i ludzie odeszli od tego po prostu w tej wielkosci spalina sprawdza się najlepiej.Dla mnie to napęd elektryczny w tym modelu jest tylko dla szpanu.Ogromne ilosci cel problem z ładowanie i chłodzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Tylko, że do napędu elektrycznego brakuje mi tylko silnika, ogniwa na pakiety są, regulator jest, ładowarki mam, mam alternator w aucie 3kW i wiem, że na wolnych obrotach daje ponad 600W mocy (tyle było pobierane i napięcie na akumulatorze samochodowym rosło - czyli jeszcze był doładowywany) i mam doświadczenie w napędach elektrycznych, może nie w tej mocy, ale moja Katana ma ok. 1kW mocy, to tylko 4 razy mniej niż tutaj potrzebuję. W spalinach nie mam doświadczenia, albo nie najlepsze, no i paliwo śmierdzi, mam go dosyć w pracy. Pomijając fakt, że pewnie na prąd tańsze będę miał latanie. Do napędu spalinowego musiałbym kupić silnik i tłumik, musiałbym czyścić model po każdym locie, nie wszędzie otoczenie toleruje hałas z silnika spalinowego, no i nie nabrałbym doświadczenia w budowie mocniejszego napędu elektrycznego. Pożary elektryków biorą się z bezkrytycznego podejścia do pakietów silników i regulatorów, mnie jak na razie (odpukać) nic nie sfajczyło się oprócz kilku regulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Radoslawie z tego co pamietam to jeszcze niedawno 2.4 było wg Ciebie dla szpanu. Nie chce prowadzić dyskusji co lepsze elekro czy gas ale jeśli ktoś chce mieć duzego elektryka to oszczedzcie sobie komentarzy. Sam czekam na Veloxa tylko ze 2.2 i tez bedzie e-powered. A Velox 2.6m w pradzie to już w ogóle kisiel, dlatego z niecierpliwością czekam na dalsza cześć relacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Mogę wreszcie pokazać pierwsze zdjęcia z sklejania modelu (Hurra, Hurra !!!). Dosyć ciężko było zacząć, ale wreszcie zacząłem (Choina, przejrzałem twój post z Pilotem RC i wiem już dlaczego piszesz "sklejaj, sklejaj ..." ). Muszę przyznać, że składanie Wilgi z Artexu jest dużo łatwiejsze, tutaj wszystko jest większe i niestety nie jest tak przygotowane jak przy Wildze i trzeba wszystko robić dokładniej. Do montażu przydaje się podkładka z miękkiej płyty pilśniowej, przydała by się grubsza, ta to podkładka pod panele podłogowe. http://rapidshare.com/files/365744588/sterwys1.jpg.html klejenie żeber http://rapidshare.com/files/365744640/sterwys2.jpg.html Klejenie wzmocnień pod zawiasy i dźwignię serwa. W tle widać rysunek wstępny projektu statora do silnika do tego modelu. Średnica tego statora to 90mm, wytnę pewnie na drutówce, wykorzystany pewnie będzie pakiet grubości 25-30mm, średnica zewnętrzna silnika to ok. 115mm, waga ok. 1200g, moc do ok. 5kW A tutaj zdjęcie klamota, który odrywa mnie od modelu. http://rapidshare.com/files/365747337/frezarka1.jpg.html frezarka CNC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Pepicy chytrze rozwiązali krawędzie spływu, jestem ciekaw jak zdadzą egzamin. Wypróbuję takie przy robieniu stateczników w moim modelu. Tomku, mógłbyś pokazać te wzmocnienia na zawiasy? Bo jakoś ich nie widzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Takie duże balsowe klocki, trudno ich nie zauważyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Takie duże balsowe klocki, trudno ich nie zauważyć Ten wielki jest do dźwigni, drugi może być do zawiasu. Ale czy taki model lata na 2 zawiasach :crazy: Być może Tomek jeszcze nie wkleił wszystkich i dlatego jest to dla mnie takie mylące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Marku mogą być 2 . W końcu zawiasy w Veloxie to klocki niemal o 1cm przekroju. (wzrokowo mierząc ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Są 2 zawiasy - przecież to jest tylko połowa steru wysokości, większy klocek to prawie 2 pudełka zapałek, sklejony z 2 kawałków balsy 50x25x15mm, jedno na drugim, mniejszy pod zawias to jeden kawałek 35x25x15mm. W większym, oprócz zawiasu jest jeszcze mocowana dźwignia napędowa. Całość pokryta jest balsą, właśnie go oklejam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 na gorąco kolejne zdjęcie podklejanie krawędzi zawiasowych w sterze wysokości. Największa zmora to czekanie aż klej złapie, chyba wezmę na tapetę jeszcze ster kierunku. i kolejne zdjęcie http://rapidshare.com/files/366236256/sterwys4.jpg.html przyklejone krawędzie , na górnym sterze już obrobione, przygotowane pod klejenie poszycia. Zastanawiam się czy posklejać razem na płaskim płaty balsy 2mm tak aby później jednym większym płatem okleić jedną stronę poszycia, potem drugą, czy też doklejać poszczególne deseczki na oklejanym sterze. Paweł R: naprawiłem fotke Skończył mi się transfer na RS-ie, ale już powinno być OK, Paweł dzięki, ale dopiero po informacji na PW od MarkaD zacząłem sprawdzać co się dzieje i usunąłem problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Kolejne fotki, już kleję poszycie. Sporo kłopotu było z wykończeniem krawędzi natarcia na końcówce steru wysokości - dwie klejone listewki sosnowe, jedna na sztorc, druga płasko i na to jeszcze balsa do wypełnienia. Całość dosyć trudna do oszlifowania - ta sosna jest naprawdę twarda w porównaniu z balsą. http://rapidshare.com/files/366398019/sterwys5.jpg.html Przygotowane poszycie w jednym kawałku na jedną stronę i przygotowana konstrukcja steru do oklejenia balsą. Poszycie ma na krawędź spływu i na natarciu twardszą balsę. http://rapidshare.com/files/366398020/sterwys6.jpg.html Klejenie poszycia, podkładka jest z pianki gumowej, dosyć elastycznej, no i sporo ciężarków - musiałem wyciągnąć z warsztatu drobne nasadki nr 41 do 50. http://rapidshare.com/files/366433005/sterwys7.jpg.html jedna strona oklejona, trzeba jeszcze obrobić i można kleić drugą stronę. Może zdążę przed północą okleić te stery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 C.D. kończenie steru wysokości http://rapidshare.com/files/367307165/sterwys8.jpg.html przyklejanie drugiej strony poszycia, ciekawe jaki złom będę musiał wyciągnąć przy oklejaniu skrzydła? http://rapidshare.com/files/367307166/sterwys9.jpg.html http://rapidshare.com/files/367318511/sterwys10.jpg.html oklejanie końcówek Trzeba się wziąć za kadłub bo bez niego niewiele można pociągnąć dalej - stateczniki i skrzydła są pasowane do kadłuba bo tam idą kieszenie do dzielonych powierzchni i rurki ustalające http://rapidshare.com/files/367731740/sterwys11.jpg.html Efekt końcowy, obrobiony wykończony ster wysokości, waga 74g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.