Skocz do zawartości

Velox Revolution II 2,6m z OrionModel


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za rady, na szczęście nie powyginała się konstrukcja, może dlatego, że nie zwilżyłem mocno deseczek. Ciekawe czy zamiast płynu do mycia szyb może być denaturat - jak na razie o taki łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous

Z tego co wiem to powinien być to płyn do mycia okien na bazie amoniaku. Gdzieś czytałem, że te nadające się mają zwykle niebieski kolor :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to powinien być to płyn do mycia okien na bazie amoniaku. Gdzieś czytałem, że te nadające się mają zwykle niebieski kolor

Zgadza się. Potwierdzam i amoniak i ten niebieski kolor. Bardzo szybko odparowuje bardzo łatwo się gnie. Ale jak widze sposobów wyginania balsy tyle ilu modelarzy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C.d. walki z kabinką, niestety późno dziś wróciłem do domu to i niewielkie postępy, teraz czekam aż się sklei. Przy okazji wypakowałem też kołpak do silnika z HC, nylonowy 4'' , ma bardzo przyzwoity kształt (mnie się podoba), nie jest za ciężki, a pewnie jeszcze ze 20g odejdzie, bo podtoczę podkładkę, no i najważniejsze kosztował niecałe 4$. Poniżej foto, miłego oglądania, a ja dłubię wycięcia pod śmigło w kołpaku.

http://rapidshare.com/files/389724576/kabinka04.jpg.html

http://rapidshare.com/files/389724580/kabinka05.jpg.html

 

http://rapidshare.com/files/389724582/kolpak1.jpg.html

http://rapidshare.com/files/389724583/kolpak2.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żona to ma teraz czym czepiać pranie do sznurka :D

Też bym kiedyś chciał się dorobić takiego miejsca gdzie mógłbym złożyć na spokojnie model tej wielkości.

Robota pali ci się w rękach, jak tak dalej pójdzie to jeszcze w tym sezonie poleci :D Co do kołpaka to było zaszaleć i wyngiel mu dać na ryj albo chociaż z aluminiową podstawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żona to ma teraz czym czepiać pranie do sznurka :D

Też bym kiedyś chciał się dorobić takiego miejsca gdzie mógłbym złożyć na spokojnie model tej wielkości.

Robota pali ci się w rękach, jak tak dalej pójdzie to jeszcze w tym sezonie poleci :D Co do kołpaka to było zaszaleć i wyngiel mu dać na ryj albo chociaż z aluminiową podstawą.

Muszę przyznać, że miałem przerwę w składaniu modelu bo urządzałem od nowa swoją modelarnię, jeszcze nie wszystko gotowe, ale mogę się pochwalić swoim kącikiem

http://rapidshare.com/files/390065575/mojamodelarnia.jpg.html

 

Te drewniane spinacze to nawet zakup mojej żony, nie są najlepsze, bo słabo się rozdziawiają, ale mam ich ze 40szt, do tego ze 20szt małych plastikowych i 20szt. dużych plastikowych, do wyboru do koloru, mogę spokojnie użyczyć małżonce jak zabraknie jej.

 

Jak na razie dokończyłem kabinkę, pozostało ją okleić i przykleić węglową "szybkę", mam mały zgryz, bo jednak się przekosiła w czasie klejenia, odłożyłem ją na monitor, a jeszcze do końca nie ściągnął klej i teraz te 3mm jest przekoszona. Nie ma problemu ją dociągnąć, ale jak by się dało ją wyrównać, np. przez zwilżenie i przymocowanie do kadłuba to pewnie to bym zrobił,. Pytanie czy ktoś tego próbował i z jakim skutkiem?. Zacząłem też wklejać kieszenie do rury skrzydła i steru wysokości. Zostanie mi jeszcze wkleić prowadzenie linek do steru kierunku, bowden do anteny, półki serw i można się będzie wziąć za statecznik pionowy i garb za kabinką. Potem skrzydła i trzeba będzie myśleć jak go okleić.

Odpaliłem też dzisiaj silnik ze śmigłem i kołpakiem, nie rozkręciłem go na maksa bo silnik tylko przykręcony do deski i strach że coś się nie uda. Próby pokazałuy jednak, że z kołpakiem nie jest tak słodko, trochę bije i pewnie skończy się na kołpaku węglowym, a ten będzie tymczasowy. poniżej kilka fotek z efektami dzisiejszych prac.

 

http://rapidshare.com/files/389994032/kabinka06.jpg.html

http://rapidshare.com/files/390073016/kabinka07.jpg.html

Kabinka przed szlifowaniem, trochę nierówno wklejone poszycie

 

http://rapidshare.com/files/390065574/kadlub10.jpg.html

Kabinka po szlifowaniu, udasło się wszystko wyrównać - balsa to wdzięczny materiał

 

http://rapidshare.com/files/389994034/silnik11.jpg.html

Silnik z kołpakiem, łapy są z tulejkami amortyzującymi - własnej produkcji (dobrze jest mieć tokarkę :wink: )

 

Edit 22.05 11:11 dorzuciłem parę fotek i opisy do zdjęć

 

http://rapidshare.com/files/390262116/kadlub12.jpg.html

kieszeń na rurę łączącą skrzydła

 

http://rapidshare.com/files/390262117/kadlub14.jpg.html

tulejki ustalające do skrzydeł

 

http://rapidshare.com/files/390262115/kadlub11.jpg.html

Kieszeń do rurki łączącej statecznik poziomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poodcinałem kieszenie rur łączących skrzydła i statecznik poziomy, i wziąłem się za statecznik pionowy i poziomy.

Kolejna porcja zdjęć

 

http://rapidshare.com/files/391529870/statpion01.jpg.html

przymiarki i rozmieszczenie elementów

 

http://rapidshare.com/files/391529871/statpion02.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391529872/statpion03.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391529873/statpion04.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391529874/statpion05.jpg.html

 

http://rapidshare.com/files/391529875/statpoziomy01.jpg.html

statecznik poziomy, 2 żeberka przy kadłubie nie są wklejone od strony krawędzi natarcia, wkleję je dopiero po przymiarce na kadłubie.

 

Jako przerywnik proponuję obejrzeć fajny filmik z YouTube z pikniku modelarskiego, też jest tam Velox 3m

 

http://rapidshare.com/files/391572024/statecznik.jpg.html

Przymiarki statecznika poziomego i statecznik pionowy z klejonym poszyciem

 

Pochwalę się jeszcze modyfikacjami w kołpaku (który i tak pewnie będzie tymczasowy), wykonałem podstawę z duralu, pełna blacha, a i tak lżej niż oryginalna podstawa plastiowa.

http://rapidshare.com/files/391572025/silnik12.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przymiarki zawiasów, dłubanie dziurek pod nie itp. Pojawiły się problem w stateczniku poziomym, na drodze kieszeni do rury łączącej stateczniki wystają zawiasy, widać to na zdjęciach poniżej. Trzeba przyciąć zawiasy, tylko ciekaw jestem, czy osadzenie zawiasu na głębokości 1cm to nie za mało, z drugiej strony nie ma szans na inne rozwiązanie i mam nadzieję, że Łukas z Orion Models świadomie wybrał takie rozwiązanie bo tak w zupełności wystarczy, a nie jest to kolejny błąd prototypu. Mam też nadzieje. że wychylenie sterów o 45° jest w zupełności wystarczające. Czy dajecie jakieś przetyczki, śruby, w poprzek płata aby umocować zawias, czy też tylko klej wystarczy?

 

http://rapidshare.com/files/391784152/statecznikpoz03.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391784153/statecznikpoz04.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391784150/statecznikpoz02.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem statecznik pionowy, dosyć trudno wyrównać go ze sterem kierunku, ale daje radę.

 

http://rapidshare.com/files/391924142/statpion07.jpg.html

http://rapidshare.com/files/391923650/statpion06.jpg.html

 

 

Wziąłem się za skrzydło i jak zwykle zacząłem od przymiarek. Pierwsza ważna rzecz, to elementy dźwigara nie są symetryczne, pomimo tego, że wpusty są rozłożone symetrycznie to elementy nie są symetryczne. Skrzydło ma lekki wznios, to też krawędzie czołowe są lekko pochylone, na drugim zdjęciu jedno żebro dźwigara jest celowo obrócone, żeby było widać różnice. Spodziewałem się tego, ale na pierwszy rzut oka żeberka te wyglądały na symetryczne. Kolejna rzecz to wzmocnienie górne i dolne są "cieniowane", przez pierwsze 6 żeber są podwójne listewki, później pojedyncze. Byłoby mniej problemu z identyfikacją ułożenia żeberek dźwigara, gdyby wpusty nie były rozłożone symetrycznie, wtedy dałoby się to złożyć tylko dobrze.

 

http://rapidshare.com/files/391919130/skrzydlo01.jpg.html http://rapidshare.com/files/391919131/skrzydlo02.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno mnie stresuje oklejanie (a właściwie wybór wzoru) , nie bardzo wiem na co się zdecydować, pewnie coś a'la "buterfly1" albo "snake" z Orion models http://www.oriononline.cz/galerie.html . Propozycje generalnie mile widziane, ważne, żeby to nie było 287 gwiazdek wycinanych ręcznie i był kontrast góra/dół.

 

Do klejenia pooznaczałem na żeberkach dźwigara wszystkie górne rogi od strony kadłuba, jest to ważne, bo później przy klejeniu nie ma czasu na dywagacje jak to włożyć. Przed klejeniem złożyłem prawie wszystkie elementy skrzydła. Upewniłem się w ten sposób, że wszystko pasuje i nie spotkają mnie niespodzianki, chociaż pozbieranie wszystkiego do kupy zajmuje ze 2 godziny. Żeberka dźwigara i krótkie wewnętrzne podłużnice są klejone na epidian 57, zewnętrzne długie podłużnice klejone są na klej D3.

 

http://rapidshare.com/files/392108849/skrzydlo04.jpg.html

oznaczenie położenia na żeberkach podłużnic, górny róg od strony kadłuba

 

http://rapidshare.com/files/392108850/skrzydlo05.jpg.html

wyrównywanie końców kieszeni rury łączącej skrzydła, aby nie uciąć na tzw "kiełbasę" tej laminatowej rurki owięłem ją kartką papieru, krawędź kartki wyznacza właściwe miejsce cięcia. Okulary powiększające (lupa nagłowna) są bardziej dla ochrony oczu niż poprawy widoczności (bardzo fajny gadżet za 20-30zł)

 

http://rapidshare.com/files/392108851/skrzydlo06.jpg.html

złożone przed klejeniem skrzydło, należy uważać na końcowe żebro skrzydła, jest symetryczne i łatwo je założyć na rurki montażowe do góry nogami, ale różnią się wcięcia na przednie listewki przy krawędzi natarcia, górne wcięcie jest inaczej pochylone.

 

http://rapidshare.com/files/392108852/skrzydlo07.jpg.html

http://rapidshare.com/files/392108853/skrzydlo08.jpg.html

http://rapidshare.com/files/392207838/skrzydlo09.jpg.html

Zwróćcie uwagę jak perspektywa zmienia geometrię na tym zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie panie Tomku, pieknie. Model powstaje tak szybko ze juz chyba czas zaczac pytac o wzor oklejenia!

Z góry przepraszam za OT, ale zgadzam się z Pawłem. Na prawdę i jakość klejenia modeliku zaskakuje(pozytywnie) i szeroka relacja zdjęciowa też pierwsza klasa :) Mam tylko pytanie, czy statecznik pionowy na tej rurce jest zdejmowany? Czy to tylko ułatwienie do jego montażu?

 

A z tym zawiasem Tomku, który ma być obcięty to osobiście bym go skrócił i od góry do dołu przewiercił klocek razem z zawiasem wiertłem 3mm i wstawił w środek węglowy pręt. To powinno wytrzymać.

 

Co do kąta 45° to w zupełności wystarczy. Na przeciągnięciu pozwala na korektę a jak dodasz gazu to sam zobaczysz jakie Ci ukaże pazurki.

 

Aha no i Tomku może zdradzisz nam troszkę wagi poszczególnych elementów?

Wiem, że jestem strasznie dociekliwy i strasznie dużo potrafię pytać i dręczyć pytaniami, z góry przepraszam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka w stateczniku pionowym to tylko montażowa, statecznik poziomy jest demontowalny, przy pionowym byłby problem z linkami napędowymi i w zasadzie nie jest to niezbędne. Model ten do małego samochodu i tak nie wejdzie.

Z zawiasem pewnie tak zrobię jak mówisz, są one chyba z jakiegoś polietylenu, a do tego cholerstwa mało co się klei i przyda się przetyczka, chyba, że to poliamid. Co do wagi elementów, to podam ją jak poważę elementy, może dziś w nocy, myślałem to zrobić jak elementy będą gotowe do oklejania, ale nic nie stoi na przeszkodzie zrobić to na gorąco, wcześniej, waga i tak niewiele się zmieni, poza tym nie wszystko jest gotowe. Epidian którego używam wiąże po 24h i trochę spowalnia prace, dlatego rozszerzyłem front robót.

Dzięki koledzy za dobre słowo, trochę mnie to dopinguje, a szczególnie Paweł, który odpalił swojego Veloxa, i im bliżej do końca to bardziej mnie ciśnie żeby skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kadłub - 1240g

garb za kabinką - 63g

kierunek - 155g (103+52g)

wysokość - 2x140g (80g+60g)

kabinka - 155g

szybka - 80g

osłona silnika - 205g

podwozie - 284g

koła i owiewki 2x72g

rura skrzydła - 256g

rura wysokości - 43g

kółko ogonowe kpl.- 36g

galanteria - 152g

silnik kpl. z kołp. i śmigłem 1580g

akumulatory - 2300g

Suma =6970g

 

do tego

skrzydła z 1000g ???

folia 200g

serwa i odbiornik 370g

pakiet odbiornika + BEC 100g

przedłużacze serw 80g

regulator 125g

w sumie 1865g

 

Razem całość ok. 8845g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 10 palcy u rąk i parę oczu, wolę chronić oczy. Tak na prawdę to dopiero na zdjęciu zwróciłem uwagę gdzie wkładam swoje paluchy :wink: .

Niestety trochę dzisiejszy dzień nie jest szczęśliwy, 2 żebra w skrzydle połamałem swoimi wprawnymi paluszkami, a co najgorsze okazuje się, że pomimo uwagi odwrotnie wkleiłem żebra dźwigara i potrzebna będzie podkładka balsowa, bo żebro przy kadłubie jest ustawione pod niewłaściwym kątem i nie przylega do kadłuba. Będę musiał dorabiać "cieniowaną" podkładkę , takie rozwiązanie jest najprostsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niestety tempo osłabło mocno ostatnio - brak czasu, ale wczoraj i dziś powalczyłem trochę z silnikiem, dociągnąłem do 16,5 kG ciągu, wydaje się to trochę mało, ale coś tam czytałem, że śmigła VESS nie dają dobrego ciągu statycznego, natomiast sprawdzają się w praktyce. Na razie to widzę szansę na jakieś 18kG ciągu jak dołożę jeszcze jedną celę i pakiet urośnie do 13S3P. Czy koledzy sądzicie, że te 18 kG ciągu wystarczy przy spodziewanej wadze modelu 9,5kg. Więcej szczegółów na temat silnika w tym wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=302192#302192

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli teraz masz 16,5kg ciagu przy masie modelu rzedu 9,5kg to i tak bedzie wystarczajaco! Zawsze potem mozesz dolozyc jedna celke do pakietu o ile bedzie zle.

A co do ciagu to teraz mam elektryka 1300g do lotu i 2800g ciagu-jesli chcesz zobaczyc jaki ogromny jest to nadmiar ciagu to dzisiaj prawdopodobnie bede latal na Chudoby-moze sie spotkamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.