paulusr Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Witajcie, No i stało się...Przyszła paczka ze styropianem. A miałem go unikać...No ale po przeanalizowaniu za i przeciw z pewną pomocą napoju o nazwie kamyka co go ślimaki w muszlach trzymają...jest. Tak to jest jak się czyta forum... Model ze stajni Fly-fly hobby kupiony w Europie na Ebayu. Rozpiętość 1160 mm długość 1480 mm. Rtf 2.85 wg Jepe. Mój plan: 2xMidi/HET FAN 2xLittlescreamer JS1490 2xTurnigy 85A 2x6s 20c Zippy 4000 2xmg14 hextronik na lotki 2xhd cyfrowe 15.5g na tailerony podwozie w trakcie rozważań Koniecznie przemalować... Zaklajstikować - laminat epoksydowy (tkanina 40g) na gondole silników, poliuretanowy (tkanina 25 g) na resztę. Jakiś czas temu szukając lekkich silników dla zakupionych okazyjnie turbinek MidiFan natrafiłem na tanie silniki Littlescreamers Js 1490 (160g), gdzie 1490 miało oznaczać liczbę Watów jaką można obciążyć silnik. Są to outrunnery produkowane oczywiście na Śródziemiu firmowane przez małą firmę ze Stanów. Silniki mają kv~1800 co do końca nie jest jasne...Na Rcgroups jest wątek na ich temat (którego niestety nie czytałem przed zakupem). Otóż miały to być silniki na pakiet 6s. Koledzy przetestowali i okazało się ,że silnik strasznie się grzeje a niższe napięcie nie daje zadowalających wyników (~800W). Wynika to z tego, że cały silnik jest schowany w obudowie wentylatorka. Outrunnery jak wiadomo mają znacznie gorsze odprowadzenie ciepła niż inrunnery i wymagają solidnego przepływu powietrza wokół statora. Wierząc w zapewnienia chłopaków z Littlescreamers o wielkiej wytrzymałości temperaturowej uzwojenia tych silników postanowiłem nieco poprawić ich warunki pracy. Oczywiście rozwiązanie znalazłem tu na forum - wypychacze do form z FCPK Bytów to niezastąpione źródło odpowiedniej jakości i długości wałów do outrunnerów Ograniczając koszty zakupiłem rotory z turbinki HET 9305 (te które dostałem w komplecie to rotory ze starszej ECOFAN Pro – prądożerne ale troszkę lepsze do szczotkowych motorków z tamtych czasów). Zastosowanie tychże spowodowało, że trzeba było zainstalować dodatkowe „szczytowe” łożysko. Razem jest ich 4 co zapewnia zero luzów na wale (2 oryginalnie w silniku, 1 na końcu adaptera i 1 szczytowe . Trochę to widać na rysunku Adaptor został wykonany z laminatowych „kupnych” wręg silnikowych klasy 500-600 i 4 rurek węglowych na rozpórki. Element nie jest obciążony na skręcanie ponieważ może być zabezpieczony klejem na styku z obudową silnika turbinki. Jak ktoś ma tokarke to można zrobić go z aluminium. Mój adapter waży 15g. Takie rozwiązanie daje wiele możliwości – np. można zastosować tanie silniki śmigłowcowe klasy 500-600 jak typhoon(15$) czy bardzo wydajne i wytrzymałe scorpiony HK (powyżej 2 kW na silniku 170g). W przypadku Scorpionów HK 30xx trzeba pamiętać że bez adaptera należy zwiększyć średnicę obudowy silnika w turbince co jest bardzo kłopotliwe. Tutaj jeszcze fotka wlotów Miga. Na szczęście żadnych dodatkowy dziurek w brzuchu… Ambitne mam plany ale czasu trochę mało…Jeszcze nie wyszedłem z pieluch mojego drugiego 2.5 miesięcznego pilota. Pozdrawiam, Paweł
hubert_tata Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 2,8kW - będzie około 1kW/kg, powinien polecieć 8) Ograniczając koszty zakupiłem rotory z turbinki HET 9305Na fotce rotora widać coś niebieskiego, to fabryczne wyważenie, czy jakiś odbłysk na zdjęciu?Próbowałes już zapuszczać motorki, wirniki nie walą po obudowie, bo jakiś ślad jest widoczny. PS Z tyłu widzę drugiego Miga, ach te obniżki w rc-warbirds
paulusr Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 Uruchamiałem ją na 7s A123 - max 1000W i spadało. Ta niebieska masa to wyważenie rotora. Jakieś wibracje pojawiły się przy niskich obrotach bez ringu. Potem było O.K. Przy okazji okazało się, 3-letni pakiet 3300PQ 20C (mało używany i dobrze przechowywany) nie daje więcej niż 20 A...Jak otrzymam zamówione pakiety to odpalę na 6s. Mam dość mało czasu na testy bo starszy synek się denerwuje bo jak mówi "tata odlatuje". Fakt, hałas jest niemiłosierny... Jakbym poczekał tydzień miałbym rotory MF z kołpakami za te same pieniądze. A tak na marginesie: Turbinki Midi, HET, FLY-FLY są kompatybilne Obudowa HET ma mocowanie silnika na 4 śruby Mam taką: Obudowa Fly-fly rotor Midi (stary wyważany ręcznie) Mega 22/20/3
solainer Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 A co myślisz o moim zdaniem beznadziejnym mocowaniu stateczników poziomych ? Zastanwiam sie jak to rozsądnie przerobić. Poczekam i popatrze jak sobie z tym poradzisz bo ja na chwlie obecną nie wiem co o tym myśleć.
paulusr Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Akumulatorki przyszły Zrobiłem testy: 6s Zippy Flightmax 20C 4000 1402 - 1390 W - akumulatorki w pełni naładowane 32800 rpm 65A ciąg około 2500 g z pierścieniem wlotowym Timingi fabryczne z z regla turnigy 85A Temperatura silnika po testach akceptowalna ~ 60oC można go przytrzymać ręką Wibracji brak. Będzie OK. A co myślisz o moim zdaniem beznadziejnym mocowaniu stateczników poziomych ? Zastanwiam sie jak to rozsądnie przerobić. Poczekam i popatrze jak sobie z tym poradzisz bo ja na chwlie obecną nie wiem co o tym myśleć. No fakt. Materiału w miejscu mocowania tych klocków jest mało. Wydaje mi się, że jedynym wyjściem z sytuacji jest zalaminowanie tego elementu razem z górną częścią obudowy turbinek. Na pewno będę też laminował również dukty w środku - tkanina 25 g lub 40 g i L285. Na pozostałe części zastosuje laminat poliuretanowy. Może coś dziś dłubnę to zrobię fotki. Robisz podwozie? Pozdrawiam, Paweł
hubert_tata Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Przy okazji okazało się, 3-letni pakiet 3300PQ 20C (mało używany i dobrze przechowywany) nie daje więcej niż 20 ADokładnie mam to samo z PQ3200 30C :evil: Też kupiłem do Mirage 6S 4000 20C Zippy, jeszcze nie doszły, ale widzę że nie są złe. Możesz zmierzyć napięcie na pakiecie, gdy ciągniesz te 65A?
paulusr Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Hałas jest taki, że nie zanotowałem napięcia. Ale z pewnym przybliżeniem 1390/65=21,3 V. Czyli około 3.6 V na celkę przy 65 A- nieźle. Zmierzę jeszcze raz... Co ciekawe 4 pakiety 3s 4000 miały 3.84V na celkę jak dotarły. A 5s 3000 40C miał 3.84V/celę. Chłyt martetigowy czy co? Używacie tego rpm-metera z HC? Niezłe ustrojstwo. Pozdrawiam, Paweł
hubert_tata Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 z pewnym przybliżeniem 1390/65=21,3 VDotarły moje 6S 4000 20C Zippy.Są lepsze od PQ 30C, biorę z nich 60A "z górką" i napięcie spada do 22V (3,66V/celę).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.