Jump to content

Mig 29 Flyfly 2x90 mm EDF - 2800W


Recommended Posts

Witajcie,

No i stało się...Przyszła paczka ze styropianem. A miałem go unikać...No ale po przeanalizowaniu za i przeciw z pewną pomocą napoju o nazwie kamyka co go ślimaki w muszlach trzymają...jest.

Tak to jest jak się czyta forum...

Dołączona grafika

 

Model ze stajni Fly-fly hobby kupiony w Europie na Ebayu. Rozpiętość 1160 mm długość 1480 mm. Rtf 2.85 wg Jepe.

Mój plan:

2xMidi/HET FAN

2xLittlescreamer JS1490

2xTurnigy 85A

2x6s 20c Zippy 4000

2xmg14 hextronik na lotki

2xhd cyfrowe 15.5g na tailerony

podwozie w trakcie rozważań

Koniecznie przemalować...

Zaklajstikować - laminat epoksydowy (tkanina 40g) na gondole silników, poliuretanowy (tkanina 25 g) na resztę.

 

Jakiś czas temu szukając lekkich silników dla zakupionych okazyjnie turbinek MidiFan natrafiłem na tanie silniki Littlescreamers Js 1490 (160g), gdzie 1490 miało oznaczać liczbę Watów jaką można obciążyć silnik. Są to outrunnery produkowane oczywiście na Śródziemiu firmowane przez małą firmę ze Stanów. Silniki mają kv~1800 co do końca nie jest jasne...Na Rcgroups jest wątek na ich temat (którego niestety nie czytałem przed zakupem). Otóż miały to być silniki na pakiet 6s. Koledzy przetestowali i okazało się ,że silnik strasznie się grzeje a niższe napięcie nie daje zadowalających wyników (~800W). Wynika to z tego, że cały silnik jest schowany w obudowie wentylatorka. Outrunnery jak wiadomo mają znacznie gorsze odprowadzenie ciepła niż inrunnery i wymagają solidnego przepływu powietrza wokół statora. Wierząc w zapewnienia chłopaków z Littlescreamers o wielkiej wytrzymałości temperaturowej uzwojenia tych silników postanowiłem nieco poprawić ich warunki pracy. Oczywiście rozwiązanie znalazłem tu na forum - wypychacze do form z FCPK Bytów to niezastąpione źródło odpowiedniej jakości i długości wałów do outrunnerów :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ograniczając koszty zakupiłem rotory z turbinki HET 9305 (te które dostałem w komplecie to rotory ze starszej ECOFAN Pro – prądożerne ale troszkę lepsze do szczotkowych motorków z tamtych czasów). Zastosowanie tychże spowodowało, że trzeba było zainstalować dodatkowe „szczytowe” łożysko. Razem jest ich 4 co zapewnia zero luzów na wale (2 oryginalnie w silniku, 1 na końcu adaptera i 1 szczytowe .

Dołączona grafika

Trochę to widać na rysunku

Dołączona grafika

Adaptor został wykonany z laminatowych „kupnych” wręg silnikowych klasy 500-600 i 4 rurek węglowych na rozpórki. Element nie jest obciążony na skręcanie ponieważ może być zabezpieczony klejem na styku z obudową silnika turbinki. Jak ktoś ma tokarke to można zrobić go z aluminium. Mój adapter waży 15g.

Takie rozwiązanie daje wiele możliwości – np. można zastosować tanie silniki śmigłowcowe klasy 500-600 jak typhoon(15$) czy bardzo wydajne i wytrzymałe scorpiony HK (powyżej 2 kW na silniku 170g). W przypadku Scorpionów HK 30xx trzeba pamiętać że bez adaptera należy zwiększyć średnicę obudowy silnika w turbince co jest bardzo kłopotliwe.

Tutaj jeszcze fotka wlotów Miga. Na szczęście żadnych dodatkowy dziurek w brzuchu…

Dołączona grafika

 

Ambitne mam plany ale czasu trochę mało…Jeszcze nie wyszedłem z pieluch mojego drugiego 2.5 miesięcznego pilota.

Pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

2,8kW - będzie około 1kW/kg, powinien polecieć 8)

 

Ograniczając koszty zakupiłem rotory z turbinki HET 9305

Na fotce rotora widać coś niebieskiego, to fabryczne wyważenie, czy jakiś odbłysk na zdjęciu?

Próbowałes już zapuszczać motorki, wirniki nie walą po obudowie, bo jakiś ślad jest widoczny.

 

PS

Z tyłu widzę drugiego Miga, ach te obniżki w rc-warbirds :lol:

Link to comment
Share on other sites

Uruchamiałem ją na 7s A123 - max 1000W i spadało. Ta niebieska masa to wyważenie rotora. Jakieś wibracje pojawiły się przy niskich obrotach bez ringu. Potem było O.K.

Przy okazji okazało się, 3-letni pakiet 3300PQ 20C (mało używany i dobrze przechowywany) nie daje więcej niż 20 A...Jak otrzymam zamówione pakiety to odpalę na 6s.

Mam dość mało czasu na testy bo starszy synek się denerwuje bo jak mówi "tata odlatuje". Fakt, hałas jest niemiłosierny...

Jakbym poczekał tydzień miałbym rotory MF z kołpakami za te same pieniądze.

 

A tak na marginesie:

 

Turbinki Midi, HET, FLY-FLY są kompatybilne

Obudowa HET ma mocowanie silnika na 4 śruby

Mam taką:

Obudowa Fly-fly

rotor Midi (stary wyważany ręcznie)

Mega 22/20/3

Link to comment
Share on other sites

A co myślisz o moim zdaniem beznadziejnym mocowaniu stateczników poziomych ? Zastanwiam sie jak to rozsądnie przerobić. Poczekam i popatrze jak sobie z tym poradzisz bo ja na chwlie obecną nie wiem co o tym myśleć.

Link to comment
Share on other sites

Akumulatorki przyszły :lol:

 

Zrobiłem testy:

6s Zippy Flightmax 20C 4000

1402 - 1390 W - akumulatorki w pełni naładowane

32800 rpm

65A

ciąg około 2500 g z pierścieniem wlotowym

Timingi fabryczne z z regla turnigy 85A

Temperatura silnika po testach akceptowalna ~ 60oC można go przytrzymać ręką

Wibracji brak.

 

Będzie OK.

 

A co myślisz o moim zdaniem beznadziejnym mocowaniu stateczników poziomych ? Zastanwiam sie jak to rozsądnie przerobić. Poczekam i popatrze jak sobie z tym poradzisz bo ja na chwlie obecną nie wiem co o tym myśleć.

No fakt. Materiału w miejscu mocowania tych klocków jest mało. Wydaje mi się, że jedynym wyjściem z sytuacji jest zalaminowanie tego elementu razem z górną częścią obudowy turbinek. Na pewno będę też laminował również dukty w środku - tkanina 25 g lub 40 g i L285. Na pozostałe części zastosuje laminat poliuretanowy.

Może coś dziś dłubnę to zrobię fotki.

Robisz podwozie?

 

Pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji okazało się, 3-letni pakiet 3300PQ 20C (mało używany i dobrze przechowywany) nie daje więcej niż 20 A

Dokładnie mam to samo z PQ3200 30C :evil:

 

Też kupiłem do Mirage 6S 4000 20C Zippy, jeszcze nie doszły, ale widzę że nie są złe.

Możesz zmierzyć napięcie na pakiecie, gdy ciągniesz te 65A?

Link to comment
Share on other sites

Hałas jest taki, że nie zanotowałem napięcia. Ale z pewnym przybliżeniem 1390/65=21,3 V. Czyli około 3.6 V na celkę przy 65 A- nieźle. Zmierzę jeszcze raz...

Co ciekawe 4 pakiety 3s 4000 miały 3.84V na celkę jak dotarły. A 5s 3000 40C miał 3.84V/celę. Chłyt martetigowy czy co?

Używacie tego rpm-metera z HC? Niezłe ustrojstwo.

Pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.