jakuban Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Hej ho! Ciekawi mnie ten silniczek, mało o nim w sieci, a może ktoś z "naszych" coś o nim wie. Będę wdzięczny za info. Klik klik Edit: znalazłem coś ciekawego: http://www.dlpower.net/news_view.asp?id=4 Przynajmniej wiadomo, że to niby coś całkiem innego nić silniki DLE. Nie zmienia to jednak faktu, że niewiele wiadomo o produktach firmy Xi’an Feiao Model
Grabcio Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Też mnie zaciekawił... więc go zamówiłem ;D . Podobno paczka jest już w kraju. Myślę, że jeszcze w tym tygodniu będzie u mnie. Będę miał zarówno DLE55 jak i DLA56 więc jest szansa na relację porównawczą. Niestety to może "trochę" potrwać. Puki co mogę zrobić opis "in box" jak tylko silnik wpadnie w moje łapki.
Wojtekr Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 ...."wyposażony jest w gaźnik Walbro współpracujący z rozrządem membranowym" Brzmi poważnie, ale rozrząd kojarzy mi się ze sterowaniem zaworami....ktoś pomoże mi zrozumieć? Pozdrawiam
Kuba12 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Ja Cię spróbuje oświecić, rozrząd membranowy to taka jakby membrana w gaźniku która pod wpływem podciśnienia które wytwarza tłok otchyla się i otwiera przejście mieszance. Nie wiem czy dobrze mówię, jeśli nie proszę mnie poprawić
Wojtekr Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Dzięki Kuba..... człowiek uczy się całe życie.
Grabcio Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Wczoraj odebrałem silnik z poczty. Tym razem fiskus nie był zainteresowany przesyłką i obyło się bez dodatkowych opłat :jupi: . Pudełko wymiarowo takie samo jak dla DLE-55. Rzuca się w oczy informacja o konieczności zapoznania się z instrukcją obsługi... http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4284 I tu pierwsza niespodzianka - nie ma instrukcji obsługi, nawet po chińsku :? . W pudełku znajdują się inne dobra popakowane w pięć foliowych woreczków. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4285 Najmniejszy z nich zawiera uszczelkę wydechu oraz śruby mocujące z podkładkami. Same śruby jakoś nie budzą we mnie entuzjazmu. Widoczne są naloty korozji i na jednej z nich jest pęknięcie na łbie - chyba je wymienię. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4286 W następnej torebce są tulejki do mocowania silnika... całe w jakimś nalocie :evil: - do wypolerowania. Ciekawe, gdzie oni je trzymali? http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4287 Wydech to zawartość trzeciej torebki. Ładny, ale mógłby być lepiej wypolerowany. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4288 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4289 Zapłon, świeca, osłona kabla WN, spinki do złącz i kabelek pakietu znajdują się w czwartej torebce. Tu się do niczego nie przyczepię . http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4290 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4291 W ostatnim, największym woreczku znajduje się silnik. Jest całkiem ładnie wykonany. Szew łączenia formy na cylindrze moim zdaniem ładniejszy niż na DLE-55. Karter obrabiany CNC i niepolerowany, ale i tak wygląda ładnie. Uszy mocujące dość solidne. Silnik śmierdzi paliwem, co świadczyłoby, że pracował. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4293 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4294 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4295 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4296 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4297 Waga poszczególnych elementów: - silnik 1325g - wydech 112g - tuleje ze śrubami 122g - zapłon 134g - uszczelka wydechu ze śrubami 9g Razem 1702g (o 6g mniej niż DLE-55). Odległość piasty od firewalla - 170mm, długość tulejek mocujących 68mm. Rozstaw otworów mocujących 80x67 mm. To na razie wszystko, co mogę o tym silniku powiedzieć.
Osa Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Do szczęścia brakuje mi srednicy piasty prosiłem już o ten wymiar ale się wycofałem z postem :roll: Jeśli to nie problem to czy możesz ten wymiar podać? Rysunki jakie znalazłem nic o nim nie mówią.
Wojtekr Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Dźwięk, dźwięk.....czekamy na dźwięk . Model, w którym będzie to cacko musi być bez owiewki...... Masz już gdzie go zamontować? pozdrawiam Wojtek
Grabcio Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Co do dźwięku to najpierw muszę zmajstrować jakąś hamownię, która by nie odleciała razem z silnikiem :wink: . Na warsztacie mam 2 projekty pod benzynę 50 ccm - Edge'a 540 z projektu Piotra (w nim będzie DLE-55 z wydechem typu canister) oraz Ultimata projekt własny, rozpiętość 185 cm. I do Ultimata właśnie zamierzam zamontować DLA-56 na "stockowym" wydechu. Niestety oba tartaczki, więc jest co robić i trochę to trwa, ale dwupłacik będzie skończony jako pierwszy. Faktycznie owiewki jeszcze nie mam ;D .
jakuban Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 Najciekawsza rzecz to osiągi i praca. Pewnie za parę miesięcy okaże się na ile jest awaryjny/niezawodny. Do tego czasu kupię penie inny silnik. Niemniej będę śledził temat.
Grabcio Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 Do szczęścia brakuje mi srednicy piasty ... Średnica piasty 40 mm, tulejka centrująca śmigło o średnicy 10mm z gwintem wewnętrznym M5 (na kołpak :?: ) oraz cztery otwory z gwintem M5 co 90 stopni na promieniu 15 mm na śruby mocujące śmigło. Co do osiągów, to na razie nie pomogę. Pewnie nie wytrzymam i odpalę silnik w ciągu najbliższych tygodni - muszę kupić śmigło i jak tylko pogoda pozwoli, pojechać na działkę i zmajstrować stanowisko prób.
Tomek Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Nie zapomnij o wymianie świecy po pierwszych 3-4 litrach wylatanego paliwa. Bo zaczynają się kaprysy . A szkoda modelu za koszt 25-30 nowej świecy.
Grabcio Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Świecę planuję wymienić po dotarciu, jak będę przechodził na olej syntetyczny. Ta z zestawu to jakaś "no name". Zobaczymy jak się będzie spisywała. Być może rozstanę się z nią wcześniej.
Tomek Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Czasami zdycha motor w najmniej oczekiwanym momencie , czasami co mniej jest stresujące a bardziej boli rękę , nie chce zapalić.
Byczek Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 ponawiam temat, właśnie stałem się posiadaczem takiego silnika i od razu mam pytania, nadmieniam że mam doświadczenie przy silnika żarowych, tutaj jest benzynowy choć docierałem silnik spalinowy ale przy kosie spalinowej, przy tym precedury są chyba jednak inne. Wiem że na docieraniu silnika stosować olej mineralny 30:1 jak z dodawaniem gazu? stopniowo? brak instrukcji w języku Polskim. elektroniczny układ zapłonowy RCExel, do czego podłączyć tą aparaturę? są trzy kabelki z wyjściem chyba na pakiet? odbiornik? Szukam polskiego producenta śmigieł, nie pamiętam nazwy firmy, ale wiem że jest. Sruby mocujące silnik w modelu samolotu Tłumik Oraz silnik:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.