Skocz do zawartości

DLA 56


jakuban

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ho! Ciekawi mnie ten silniczek, mało o nim w sieci, a może ktoś z "naszych" coś o nim wie. Będę wdzięczny za info. Klik klik

 

Edit:

 

znalazłem coś ciekawego: http://www.dlpower.net/news_view.asp?id=4

Przynajmniej wiadomo, że to niby coś całkiem innego nić silniki DLE. Nie zmienia to jednak faktu, że niewiele wiadomo o produktach firmy Xi’an Feiao Model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie zaciekawił... więc go zamówiłem ;D . Podobno paczka jest już w kraju. Myślę, że jeszcze w tym tygodniu będzie u mnie. Będę miał zarówno DLE55 jak i DLA56 więc jest szansa na relację porównawczą. Niestety to może "trochę" potrwać. Puki co mogę zrobić opis "in box" jak tylko silnik wpadnie w moje łapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię spróbuje oświecić, rozrząd membranowy to taka jakby membrana w gaźniku która pod wpływem podciśnienia które wytwarza tłok otchyla się i otwiera przejście mieszance. Nie wiem czy dobrze mówię, jeśli nie proszę mnie poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem silnik z poczty. Tym razem fiskus nie był zainteresowany przesyłką i obyło się bez dodatkowych opłat :jupi: . Pudełko wymiarowo takie samo jak dla DLE-55. Rzuca się w oczy informacja o konieczności zapoznania się z instrukcją obsługi...

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4284

 

I tu pierwsza niespodzianka - nie ma instrukcji obsługi, nawet po chińsku :? . W pudełku znajdują się inne dobra popakowane w pięć foliowych woreczków.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4285

 

Najmniejszy z nich zawiera uszczelkę wydechu oraz śruby mocujące z podkładkami. Same śruby jakoś nie budzą we mnie entuzjazmu. Widoczne są naloty korozji :( i na jednej z nich jest pęknięcie na łbie - chyba je wymienię.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4286

 

W następnej torebce są tulejki do mocowania silnika... całe w jakimś nalocie :evil: - do wypolerowania. Ciekawe, gdzie oni je trzymali?

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4287

 

Wydech to zawartość trzeciej torebki. Ładny, ale mógłby być lepiej wypolerowany.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4288

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4289

 

Zapłon, świeca, osłona kabla WN, spinki do złącz i kabelek pakietu znajdują się w czwartej torebce. Tu się do niczego nie przyczepię :D .

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4290

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4291

 

W ostatnim, największym woreczku znajduje się silnik. Jest całkiem ładnie wykonany. Szew łączenia formy na cylindrze moim zdaniem ładniejszy niż na DLE-55. Karter obrabiany CNC i niepolerowany, ale i tak wygląda ładnie. Uszy mocujące dość solidne. Silnik śmierdzi paliwem, co świadczyłoby, że pracował.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4293

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4294

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4295

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4296

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4297

 

Waga poszczególnych elementów:

- silnik 1325g

- wydech 112g

- tuleje ze śrubami 122g

- zapłon 134g

- uszczelka wydechu ze śrubami 9g

Razem 1702g (o 6g mniej niż DLE-55). Odległość piasty od firewalla - 170mm, długość tulejek mocujących 68mm. Rozstaw otworów mocujących 80x67 mm. To na razie wszystko, co mogę o tym silniku powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do szczęścia brakuje mi srednicy piasty prosiłem już o ten wymiar ale się wycofałem z postem :roll:

Jeśli to nie problem to czy możesz ten wymiar podać?

Rysunki jakie znalazłem nic o nim nie mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dźwięku to najpierw muszę zmajstrować jakąś hamownię, która by nie odleciała razem z silnikiem :wink: . Na warsztacie mam 2 projekty pod benzynę 50 ccm - Edge'a 540 z projektu Piotra (w nim będzie DLE-55 z wydechem typu canister) oraz Ultimata projekt własny, rozpiętość 185 cm. I do Ultimata właśnie zamierzam zamontować DLA-56 na "stockowym" wydechu. Niestety oba tartaczki, więc jest co robić i trochę to trwa, ale dwupłacik będzie skończony jako pierwszy. Faktycznie owiewki jeszcze nie mam ;D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do szczęścia brakuje mi srednicy piasty ...

Średnica piasty 40 mm, tulejka centrująca śmigło o średnicy 10mm z gwintem wewnętrznym M5 (na kołpak :?: ) oraz cztery otwory z gwintem M5 co 90 stopni na promieniu 15 mm na śruby mocujące śmigło.

 

Co do osiągów, to na razie nie pomogę. Pewnie nie wytrzymam i odpalę silnik w ciągu najbliższych tygodni - muszę kupić śmigło i jak tylko pogoda pozwoli, pojechać na działkę i zmajstrować stanowisko prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

ponawiam temat, właśnie stałem się posiadaczem takiego silnika i od razu mam pytania, nadmieniam że mam doświadczenie przy silnika żarowych, tutaj jest benzynowy choć docierałem silnik spalinowy ale przy kosie spalinowej, przy tym precedury są chyba jednak inne. Wiem że na docieraniu silnika stosować olej mineralny 30:1 jak z dodawaniem gazu? stopniowo? brak instrukcji w języku Polskim.

elektroniczny układ zapłonowy RCExel, do czego podłączyć tą aparaturę? są trzy kabelki z wyjściem chyba na pakiet? odbiornik?

Szukam polskiego producenta śmigieł, nie pamiętam nazwy firmy, ale wiem że jest.

Dołączona grafika

Sruby mocujące silnik w modelu samolotu

Dołączona grafika

Tłumik

Dołączona grafika

Oraz silnik:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.