tadek041 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Witam szanowne grono modelarzy. Mam do was pytanie co możecie mi więcej powiedzieć o kącie wyprzedzenia w regulatorze np Tower Pro H40A. Posiadam taki regulator do helikoptera klasy 450. Działa bez zarzutu i jestem zadowolony z niego. I mam pyta ja zaprogramowałem sobie tę funkcję na mały kąt wyprzedzenia jakie powinno być prawidłowe ustawienie dla modelu helikoptera ? I czym różni się kąt mały od średniego i dużego ? Co ta funkcja daje ? Proszę o pomoc i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meloonik Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Poczytaj to: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6750&highlight=timing+mode powinno ci to troszkę rozjaśnić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Meloonik - nie wprowadzaj ludzi w blad. Tadek041 - regoly gry sa proste - robic to co producent pisze. Jezeli nic nie pisze - ustawic sredni. Kat wyprzedzenia zalezy od konstrukcji silnika, ale nie od tego czy magnesy sa w srodku czy na zewnatrz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzradek Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Zgoda że optymalny kąt wyprzedzenia zależy od konstrukcji silnika. Faktycznie, w większości przypadków będzie to ustawienie średnie, albo wysokie. Zmiany tego parametru wpływają na maksymalną moc silnika, jego sprawność, obroty i moment obrotowy. Trochę podobny efekt, jakby zmieniać w niewielkim zakresie kv. Najczęściej jest tak, że zmiana kąta wyprzedzenia nie powoduje żadnych efektów. Jeśli jednak silnik zrywa synchronizację, lub się nadmiernie grzeje, należy ten kąt zmniejszyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tadek041 Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Dziękuje wam bardzo za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Kąty wyprzedzenia w większości przypadków ustawiamy małe lub (w miarę wzrostu kv-średnie). Duże kąty stosujemy w silnikach z bardzo dużym kv i najczęściej w inrunnerach (które zazwyczaj są bardzo wysokoobrotowe-z magnesami właśnie w środku). pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek-a Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Duże kąty stosujemy w silnikach z bardzo dużym kv i najczęściej w inrunnerach (które zazwyczaj są bardzo wysokoobrotowe-z magnesami właśnie w środku). pozdr. Zeby uscislic Akurat w inrunnerach, z reguly wysokoobrotowych, kat wyprzedzenia zalezy od tego "ilupolowy" jest rotor. Czym miniej tym mniejszy kat wyprzedzenia. Np: do Neu seria 15XX (4-polowe, 60k) producent zaleca 7-12° Marcus, producent regulatorow 17° do 4-10-polowych, 22° do 6-14-polowych itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.