Marcin Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Mam następujący kłopot : Chcę w jednym modelu zastosować składane śmigło pchające. Niestety testy naziemne mnie przeraziły. Łopatki, po złożeniu się do tyłu, przy rozruchu silnika, nie chciały się rozlożyć, wprowadzając cały model w niezłe drgania. Czy muszę zastosować kołpak, żeby łopatki złożyły się równolegle do kadłuba? Bo teraz to po złożeniu, obie skierowane są do ziemi, i jedna, ta co wisi z dołu, układa się po starcie normalne, ale ta, która jest u góry, nie potrafi się podnieść.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 http://www.proseth.com/eagle/imagesE/keep.jpg Mi pomogło takie coś.
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Chodzi chyba o to, że łopatka zapada się zbyt nisko Wtedy siła (jak ją zwał tak ją zwał), która działa na łopatkę wpycha ją do środka zamiast rozchylać. Rozwiązanie jakie zaproponowął Bartosz Mesjasz jest okej, powoduje że łopatka będzie miała zawsze kąt dodatni względem osi silnika.
Andych Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Mam składane pchające w Xeno i działa bez problemu, wibracje u mnie są, ale to od wału, trochę krzywo wklejony, a nie mam czasu poprawić, na razie tak latam. Zobacz sam: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/Xeno2kam.MPG
Marcin K. Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Testowałem takie rozwiązanie w jednym z modeli które nie doczekały sie relacji na forum. Mianowicie zrobiłem coś w stylu hamulca, bezpiecznika, od maksymalnego złożenia łopatek do wewnątrz. Kawałek sosny naklejony na piastę śmigła o odpowiedniej długości, blokujący łopatki śmigła w pozycji złożonej równolegle do siebie. Żeby nie odpadło troche CA i rowingu węglowego, wyważyć i świetnie spełniało swoje zadanie.
gregoorr Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Ja np: w ES mam podobne rozwiązanie jak Bartosza, ale wkładam krążek, który nie pozwala za mocno złożyć się łopatkom. Takie rozwiązanie zdaje egzamin przy łopatkach z HC. Łopatki np.: Graupnera są bardziej wygięte przy kołpaku i takie rozwiązanie się nie sprawdziło. Po odwróceniu ich, zbyt mocno wchodziły na silnik i nie starczała piasta.
Marcin Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Dzięki, chłopaki. Na początku wypróbuję pomysł Bartka M - wydaje się najprostszy
maski Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 kup właściwy kołpak MPJ http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=p_69&iPage=15 nigdy nie wpadło mi w zła stronę , przy zastosowaniu tego kołpaka jest wszystko na miejscu problem jest z duzymi łopatami takie jak stosuje przy Tzagi 2m i 3m rozpiętości wymaga to dużego odstępu od silnika ale i to jest do rozwiązania przecież latają mi te modele. powodzennia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.