Jump to content

Jaki silnik.


adam49

Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczów. Posiadam model Jak54 o rozpiętości 1600 mm i wadze około3500g .Obecnie model jest napędzany silnikiem Os75ax.Model lata super, ale brakuje mocy.Robi co prawda zawis ale prawie na sto procent gazu. Mam w związku z tym pytanie. Czy silnik Saito100 byłby odpowiedni do tego modelu.A może inne propozycje.Chciałem również spytać czy czterotakty spalają mniej paliwa od dwutaktów biorąc pod uwagę jednakową pojemność. Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie mniej spalają. To jeden z plusów, następne to o wiele mniej zabrudzony model(od spalin ) i przyjemniejszy dżwięk silnika. To również większe śmigło ale i cieższy silnik więc trzeba to brać pod uwagę. Zamieniając silnik 2suwowy na 4suwowy przyjmuje się, że ten drugi powinien być o jeden rozmiar większy. Dla Twego modelu to byłyby jakieś dwa rozmiary i raczej nie będzie zbyt "za mocny" znaczy byłby OK.

Link to comment
Share on other sites

Saito 125, 100 będzie za mało

Potwierdzam słowa Pawła - Saito to wypas, ale możesz spróbować ASP 120 czterotakta ( np. nastik ). Mamy na lotnisku dwie Funtany - jedna lata na Saito 125, druga na ASP 120 - różnica -> umiejętności pilotów :cry: obie wiszą i takie tam podobne ...
Link to comment
Share on other sites

Mam Saito 100 w modelu około 3,6kg. Przy 20% nitro jest lekki zapas w zawisie. Do Twojego modelu FA 125 będzie zdecydowanie najlepszy. ASP/Magnum 4 takt też miałem i złego słowa nie powiem

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o Asp. Byłoby trochę taniej. Jednak to prawie o300 gram więcej dla modelu. Trzeba by też było dołożyć trochę ołowiu na ogon. Nie wiem czy taki wzrost wagi miałby duże znaczenie w lataniu 3D.

Link to comment
Share on other sites

Przy 300 gramach to trochę ciężko by było. Poza tym 300 gram w takim modelu to sporo. Nie będzie już latał jak wcześniej.

3,5kg w tym momencie to też sporo , zwiększanie silnika i masy modelu raczej nie ma sensu ,skoro jak piszesz przy zawisie jest lekki zapas mocy to znaczy że z tym silnikiem model lata dość dynamicznie , może jednak dało by się odchudzić trochę model , koszty znikome a i na pewno właściwości lotne się poprawią

Link to comment
Share on other sites

Jakoś nie chce mi się wierzyć że asp91fs będzie mocniejszy od tego osa75ax :shock:

os75-2.4KM-550g-obr. 15 tyś

asp91fs-1.75KM-640g-obr. 10,5 tyś

dane fabryczne.

Link to comment
Share on other sites

Jakoś nie chce mi się wierzyć że asp91fs będzie mocniejszy od tego osa75ax :shock:

os75-2.4KM-550g-obr. 15 tyś

asp91fs-1.75KM-640g-obr. 10,5 tyś

dane fabryczne.

Jano - dzień dobry - my tu proponujemy Asp 120 czterotakta który ma co prawda tylko 2,2 KM ale przy 10 k obrotów które osiągniesz a tych 15k w os75 to "tylko na papierze" :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Najmocniej sorry :oops: nie wiem gdzie wyczytałem tego 91asp.

Ta 120 jest strasznie ciężka(888g) też wygląda blado przy os75ax.

Jano - dzień dobry po raz drugi - a o jakich 300 gramach tu wspominano ?

 

I jeszcze pytanko - latałeś na czterotaktach ??

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o odchudzenie modelu to widzę jeszcze pewne możliwości. Mógłbym zamienić pakiet NiMh na Lipol. Można by jeszcze podwozie zastąpić węglowym. Model siada bardzo miękko, więc nie powinno sprawiać większych problemów. Już wcześniej wyrzuciłem lalkę pilota i zamieniłem serwo od gazu na lżejsze o połowę. Proszę o jeszcze inne podpowiedzi. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.