Skocz do zawartości

jakie śmigło wybrać, czy można zwiększyć skok jeśli nie możn


razor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam w delcie teraz słaby silnik ray 2822/17 (http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=987)

na śmigle GWS EP-8040 delta (~410g, pakiet 3s) lata w miarę dobrze (ciąg jest chyba minimalnie większy niż waga delty)

 

mam jeszcze silnik emax cf2822, który jest mocniejszy a proponowane do niego śmigła to 9''

niestety delcie nie mam tyle miejsca. mocując śmigło 8x4 (które mam) nie wykorzystam w pełni jego mocy, czy można zamocować zatem śmigło 8'' ale o większym skoku? (model będzie leciał szybciej?)

czy uda się wykorzystać lepiej moc silnika ?

Opublikowano

Ja latałem wczoraj na smigle 8x4 i mocy starczyło do szarpania modelem 350g shocka więc myślę że do delty cf2822 z 8x4 też powinien wystarczający.

Opublikowano

mozesz zalozyc smiglo o wiekszym skoku, ale zmierz pobierany prad , by nie zrobic grzalki

mozesz tez wziasc wieksze smiglo i dociac masz wtedy lopaty szersze a co za tym idzie wiekszy ciag

przy zwiekszaniu skoku predkosc modelu wzrasta i to duzo

Pozdrawiam Jan

Opublikowano

czy uda się wykorzystać lepiej moc silnika ?

Tak. Ciąg wzrośnie nieznacznie, a prędkość znacznie.

W praktyce efekt zależy od samego modelu, od oporów jakie stawia powietrzu.

Albo będzie latał szybciej, albo nie.

Porównując oczywiście użycie śmigła 8x4 i np 8x6 na danym silniku.

Daj śmigło o jak najszerszych łopatach, to też zwiekszy oddaną moc. Mozna np. kupić śmigło większe i je przyciąć.

 

Ja bym jednak nie zmieniał silnika. Poprawa może być nieznaczna, albo wcale niezauważalna. Przepaszam, na pewno będzie cichszy :)

Opublikowano

Ktoś tu wspominał, że 3 lub 4 łopatowe śmigła działają mniej więcej jak większe zwykłe. Może dać 8x4 ale 3-łopatowe ?

Opublikowano

też myślałem o 3-4 łopatowym, ale przy lądowaniu (brak podwozia) będzie się chyba trochę uszkadzało (pomimo użycia propsavera) ?

 

to popróbuję z tym większym silnikiem i śmigłem o większym skoku. w sumie delta jest smukła, wczoraj śmigała szybko, tylko ten silnik był mały.

Opublikowano

...przycinanie łopat, to takie stawianie na głowie, bo pogarsza się sprawność; łopatka pracuje od 55% od piasty, czyli na zewnątrz, te pozostałe 45% to odcinek wynikowy.

Tyle moich wiadomości, a te są sprzed ponad 40 lat; niech mnie bardziej biegli w temacie poprawią... :wink:

Opublikowano

Ja też uważam , że przycinanie łopat tylko pogarsza sprawę.O ile w elektryku tego nie czuć i nie widać od razu o tyle w spalinie tak. Po przycięciu śmigła drewnianego z 15" na 14 silnik nie chciał pracować; jak dało si.ę wyregulować niskie to gasł na wysokich i odwrotnie. Może gdyby za przycięciem poszło i wyprofilowanie końcówek - tak jak było przed cięciem - ale tak to tylko zmieniona zostaje charakterystyka śmigła.

Smigło 3 łopatowe jest zawsze mniej sprawne od 2 łopatowego.

Opublikowano

przycinanie łopat, to takie stawianie na głowie, bo pogarsza się sprawność

Tu się zgodzę, szerokie końcówki stawiają duży opór, a niewiele wnoszą do ciągu.

Ale Koledze chodzi o zmaksymalizowanie oddanej mocy przy ograniczonej średnicy i dodatkowo niewielkich obrotach. A to w zproponowany przeze mnie sposób, mozna uzyskać. Kosztem, jak zaznaczyliście sprawności. Podobnie zresztą, jak w śmigle 3-łopatowym.

Opublikowano

to jeszcze szybko pytanie o różnicę między śmigłem do modeli elektrycznych a spalinowych.

 

rozmiar ten sam 8x6:

do elektryka

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p518,smiglo-8x6-e-apc

 

do spaliny

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2408,smiglo-8x6-apc

albo takie http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2502,smiglo-8x6-nylon-kavan

 

te do spaliny jest po prostu cięższe/masywniejsze/wytrzymalsze ?

Opublikowano

te do spaliny jest po prostu cięższe/masywniejsze/wytrzymalsze

wytrzymalsze = wytrzymają większe obroty

sztywniejsze = mogą przenieść większą moc bez wyginania się

i grubsze = większe opory przy obracaniu

Opublikowano

no i przetestowałem dziś chwilę z APC 8x6

delta na połowie mocy zasuwała szybciej niż na poprzednim silniku z 8x4 na pełnej mocy.

niestety mocy nie jestem w stanie zmierzyć, mam prosty miernik do 10A.

 

prędkość powietrza za śmigłem w poprzedniej konfiguracji to ~52km/h (~10cm za śmigłem)

w nowej wersji ~62km/h ale widać takie suche dane nie oddają tego jak się w locie model zachowuje.

Opublikowano

prędkość powietrza mierzyłem wiatromierzem 10cm za śmigłem

ale podejrzewam że ciąg też się zwiększył (śmigło ma rozmiar ten sam, a silnik większy)

Opublikowano

co jest lepsze (bardziej wydajne prądowo?)

 

silnik z wyższym kV i pasujące do niego śmigło, czy silnik z niższym kV ale za to ze śmigłem o większym skoku ?

Opublikowano

Wydajne prądowo to mogą być akumulatory.Sprecyzuj pytanie.

to już chyba jakieś czepianie się :)

 

chyba wiadomo o co mi chodzi ? co jest wydajniejsze - przy tych samych parametrach (ciśnieniu statycznym i prędkości powietrza za śmigłem) pobiera mniej prądu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.