razor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 mam w delcie teraz słaby silnik ray 2822/17 (http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=987) na śmigle GWS EP-8040 delta (~410g, pakiet 3s) lata w miarę dobrze (ciąg jest chyba minimalnie większy niż waga delty) mam jeszcze silnik emax cf2822, który jest mocniejszy a proponowane do niego śmigła to 9'' niestety delcie nie mam tyle miejsca. mocując śmigło 8x4 (które mam) nie wykorzystam w pełni jego mocy, czy można zamocować zatem śmigło 8'' ale o większym skoku? (model będzie leciał szybciej?) czy uda się wykorzystać lepiej moc silnika ?
ppompka Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja latałem wczoraj na smigle 8x4 i mocy starczyło do szarpania modelem 350g shocka więc myślę że do delty cf2822 z 8x4 też powinien wystarczający.
Janosik72 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 mozesz zalozyc smiglo o wiekszym skoku, ale zmierz pobierany prad , by nie zrobic grzalki mozesz tez wziasc wieksze smiglo i dociac masz wtedy lopaty szersze a co za tym idzie wiekszy ciag przy zwiekszaniu skoku predkosc modelu wzrasta i to duzo Pozdrawiam Jan
zzradek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 czy uda się wykorzystać lepiej moc silnika ?Tak. Ciąg wzrośnie nieznacznie, a prędkość znacznie. W praktyce efekt zależy od samego modelu, od oporów jakie stawia powietrzu. Albo będzie latał szybciej, albo nie. Porównując oczywiście użycie śmigła 8x4 i np 8x6 na danym silniku. Daj śmigło o jak najszerszych łopatach, to też zwiekszy oddaną moc. Mozna np. kupić śmigło większe i je przyciąć. Ja bym jednak nie zmieniał silnika. Poprawa może być nieznaczna, albo wcale niezauważalna. Przepaszam, na pewno będzie cichszy
MiQ27 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ktoś tu wspominał, że 3 lub 4 łopatowe śmigła działają mniej więcej jak większe zwykłe. Może dać 8x4 ale 3-łopatowe ?
razor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 też myślałem o 3-4 łopatowym, ale przy lądowaniu (brak podwozia) będzie się chyba trochę uszkadzało (pomimo użycia propsavera) ? to popróbuję z tym większym silnikiem i śmigłem o większym skoku. w sumie delta jest smukła, wczoraj śmigała szybko, tylko ten silnik był mały.
karlem Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 ...przycinanie łopat, to takie stawianie na głowie, bo pogarsza się sprawność; łopatka pracuje od 55% od piasty, czyli na zewnątrz, te pozostałe 45% to odcinek wynikowy. Tyle moich wiadomości, a te są sprzed ponad 40 lat; niech mnie bardziej biegli w temacie poprawią... :wink:
Irek M Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja też uważam , że przycinanie łopat tylko pogarsza sprawę.O ile w elektryku tego nie czuć i nie widać od razu o tyle w spalinie tak. Po przycięciu śmigła drewnianego z 15" na 14 silnik nie chciał pracować; jak dało si.ę wyregulować niskie to gasł na wysokich i odwrotnie. Może gdyby za przycięciem poszło i wyprofilowanie końcówek - tak jak było przed cięciem - ale tak to tylko zmieniona zostaje charakterystyka śmigła. Smigło 3 łopatowe jest zawsze mniej sprawne od 2 łopatowego.
zzradek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 przycinanie łopat, to takie stawianie na głowie, bo pogarsza się sprawnośćTu się zgodzę, szerokie końcówki stawiają duży opór, a niewiele wnoszą do ciągu. Ale Koledze chodzi o zmaksymalizowanie oddanej mocy przy ograniczonej średnicy i dodatkowo niewielkich obrotach. A to w zproponowany przeze mnie sposób, mozna uzyskać. Kosztem, jak zaznaczyliście sprawności. Podobnie zresztą, jak w śmigle 3-łopatowym.
razor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 to jeszcze szybko pytanie o różnicę między śmigłem do modeli elektrycznych a spalinowych. rozmiar ten sam 8x6: do elektryka http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p518,smiglo-8x6-e-apc do spaliny http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2408,smiglo-8x6-apc albo takie http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2502,smiglo-8x6-nylon-kavan te do spaliny jest po prostu cięższe/masywniejsze/wytrzymalsze ?
zzradek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 te do spaliny jest po prostu cięższe/masywniejsze/wytrzymalszewytrzymalsze = wytrzymają większe obrotysztywniejsze = mogą przenieść większą moc bez wyginania się i grubsze = większe opory przy obracaniu
Janosik72 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 niektore gwsy sa szerokie tak samo na calej dlugosci i tylko takie przycinam SF raczej bym nie docinal :-)
razor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 no i przetestowałem dziś chwilę z APC 8x6 delta na połowie mocy zasuwała szybciej niż na poprzednim silniku z 8x4 na pełnej mocy. niestety mocy nie jestem w stanie zmierzyć, mam prosty miernik do 10A. prędkość powietrza za śmigłem w poprzedniej konfiguracji to ~52km/h (~10cm za śmigłem) w nowej wersji ~62km/h ale widać takie suche dane nie oddają tego jak się w locie model zachowuje.
zzradek Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 :mrgreen: A ciąg się zwiększył czy zmniejszył? W praktyce pytam o zdolność modelu do lotu w kierunku nieba.
razor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 prędkość powietrza mierzyłem wiatromierzem 10cm za śmigłem ale podejrzewam że ciąg też się zwiększył (śmigło ma rozmiar ten sam, a silnik większy)
razor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 co jest lepsze (bardziej wydajne prądowo?) silnik z wyższym kV i pasujące do niego śmigło, czy silnik z niższym kV ale za to ze śmigłem o większym skoku ?
f-150 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Wydajne prądowo to mogą być akumulatory.Sprecyzuj pytanie.
pawel66 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 większe śmigło powinno mieć większą sprawność więc więcej mocy idzie na napęd modelu
razor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Wydajne prądowo to mogą być akumulatory.Sprecyzuj pytanie.to już chyba jakieś czepianie się chyba wiadomo o co mi chodzi ? co jest wydajniejsze - przy tych samych parametrach (ciśnieniu statycznym i prędkości powietrza za śmigłem) pobiera mniej prądu
f-150 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 To nie jest czepianie .Sprecyzuj dokładnie co chcesz osiągnąć w modelu.Inaczej będziesz otrzymywał odpowiedzi jak od Paweł 66.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.