Skocz do zawartości

Mocowanie bowdena


KiG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam przed sobą mocowanie bowdena http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=32_78_135&products_id=912, chcę go użyć do zamocowania bowdena na dźwigni lotki. Wszystko fajnie się monuje za wyjątkiem jednej kwestii. W czasie pracy, nakrętki ulegają odkręceniu. Nie chcę narazie zachlapać gwintu CA. Ja coś źle robię, czy przydatność tego akcesoria jest pod znakiem zapytania. Jak się to prawidłowo montuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można zaszaleć z nakrętką samohamowną - są takie małe ale pioruńsko drogie.

Pozostaje CA - spokojnie odkręcisz tylko minimalna kropelka na nakrętkę tak abyś nie przykleił do dzwigni. Oczywiście nie dokręcasz mocno tak aby mocowanie mogło się swobodnie poruszać.

 

Ogólnie takie mocowanie jest zdradliwe ale w mniejszych modelach (mniejsze siły) całkiem sprawnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj klej anaerobowy (beztlenowy),

klej do gwintów zapobiegający odkręcaniu się .

Nie pamiętam nazwy ale w sklepach modelarskich z częściami dla "samochodziarzy" lub w praktikerach itp napewno dostaniesz.

Samo się nie odkręci a jak by co przy urzyciu niewielkiej siły da się odkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zabezpieczałem gwinty klejem LOCTITE. Musisz się tylko dokładnie upewnić jakim, bo są różne odmiany. Ja robiłem to już dość dawno i nie pamiętam dokładnie którym to się robiło. W każdym bądź razie efekt był niezły bo trzymało się bardzo poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuję podobne rozwiązanie tyle, że wykonywane samodzielnie z zacisków do druku :)

 

mocbowd2wo4.jpg

 

Sprawdza się. Jest tylko jedno ale - jeśli w zacisku mocowany jest popychacz bowdena (drut) to musisz pokryć go w miejscu mocowania np. rzadkim CA. Zapobiegnie Ci to przed samoczynnym wysunięciem bowdena z zacisku, co w locie może mieć przykre konsekwencje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous
Wszystko fajnie się monuje za wyjątkiem jednej kwestii. W czasie pracy, nakrętki ulegają odkręceniu. Nie chcę narazie zachlapać gwintu CA.

Sa 2 odpowiedzi:

1. Anerobic Retainer czyli takie lepiszcze co sie silnie rozszerza przy schnieciu. Czesto w zestawach smiglowcow np. trex do skladania jest dodane. Aby odrecic srube z takiego lepiszcza poleca sie ja rozgrzac zapalniczka.

2. U mnie obustronna podkladka wokol dzwigni serwa i 2 przeciwnie wzgledem siebie dokrecone nakretki (parka: glowna i kontrujaca) zalatwiaja sprawe i umozliwiaja obroty wokol osi tak plynne, ze do perfekcji najwyzej smaru by brakowalo. Akurat nakretki 2mm sa tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.