Jump to content

Mocowanie bowdena


KiG

Recommended Posts

Witam,

mam przed sobą mocowanie bowdena http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=32_78_135&products_id=912, chcę go użyć do zamocowania bowdena na dźwigni lotki. Wszystko fajnie się monuje za wyjątkiem jednej kwestii. W czasie pracy, nakrętki ulegają odkręceniu. Nie chcę narazie zachlapać gwintu CA. Ja coś źle robię, czy przydatność tego akcesoria jest pod znakiem zapytania. Jak się to prawidłowo montuje?

Link to comment
Share on other sites

No można zaszaleć z nakrętką samohamowną - są takie małe ale pioruńsko drogie.

Pozostaje CA - spokojnie odkręcisz tylko minimalna kropelka na nakrętkę tak abyś nie przykleił do dzwigni. Oczywiście nie dokręcasz mocno tak aby mocowanie mogło się swobodnie poruszać.

 

Ogólnie takie mocowanie jest zdradliwe ale w mniejszych modelach (mniejsze siły) całkiem sprawnie działa.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj klej anaerobowy (beztlenowy),

klej do gwintów zapobiegający odkręcaniu się .

Nie pamiętam nazwy ale w sklepach modelarskich z częściami dla "samochodziarzy" lub w praktikerach itp napewno dostaniesz.

Samo się nie odkręci a jak by co przy urzyciu niewielkiej siły da się odkręcić

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś zabezpieczałem gwinty klejem LOCTITE. Musisz się tylko dokładnie upewnić jakim, bo są różne odmiany. Ja robiłem to już dość dawno i nie pamiętam dokładnie którym to się robiło. W każdym bądź razie efekt był niezły bo trzymało się bardzo poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

M2 tez sa ;)

 

A klei do gwintu jest cała masa, w wiekszonci sklepow motoryzacyjnych powinienes dostac, oraz elektro-technicznych.

Tylko uzyj delikatniejszego kleju, przy tak małym gwincie nawet średni Locite może by za mocny.

Link to comment
Share on other sites

Ja zaklejam kropelką ,zawsze ciężko ,ale się odkręca ,zaś samo chyba nie dało by nigdy rady.

Jak dotąd nie było sytuacji aby kropelka skleiła tak aby się nie dało odkręcić.

Link to comment
Share on other sites

Stosuję podobne rozwiązanie tyle, że wykonywane samodzielnie z zacisków do druku :)

 

mocbowd2wo4.jpg

 

Sprawdza się. Jest tylko jedno ale - jeśli w zacisku mocowany jest popychacz bowdena (drut) to musisz pokryć go w miejscu mocowania np. rzadkim CA. Zapobiegnie Ci to przed samoczynnym wysunięciem bowdena z zacisku, co w locie może mieć przykre konsekwencje :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonymous
Wszystko fajnie się monuje za wyjątkiem jednej kwestii. W czasie pracy, nakrętki ulegają odkręceniu. Nie chcę narazie zachlapać gwintu CA.

Sa 2 odpowiedzi:

1. Anerobic Retainer czyli takie lepiszcze co sie silnie rozszerza przy schnieciu. Czesto w zestawach smiglowcow np. trex do skladania jest dodane. Aby odrecic srube z takiego lepiszcza poleca sie ja rozgrzac zapalniczka.

2. U mnie obustronna podkladka wokol dzwigni serwa i 2 przeciwnie wzgledem siebie dokrecone nakretki (parka: glowna i kontrujaca) zalatwiaja sprawe i umozliwiaja obroty wokol osi tak plynne, ze do perfekcji najwyzej smaru by brakowalo. Akurat nakretki 2mm sa tanie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.