Irek M Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 W tym poście będzie wszystko o moim nieszczęsnym D.VIII. Jest to połmakieta w skali 1/5 wykonywana od podstaw na podstawie Planów Modelarskich Nr - 129. Narazie jedna z najwcześniejszych fotek; To najwcześniejsza forma - charakterystyczne wybrzuszenie boku kadłuba Tu kadłub pokryty papierem japońskim z wydrukowanym wzorem lozenge W ten sposób wykonałem amortyzację podwozia, ale chyba jeszcze raz wykonam z wykorzystaniem gumy. Pierwsze malowanie lozenge... Efekt końcowy malowania; Mocowanie śmigła... Skrzydło przed oklejeniem balsą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Powiedzcie czy zauważalnie zmniejszyłbym wagę skrzydła bez jego osłabiania, wycinając w nim na otwory o śr 3-5cm? Jest to rdzeń oklejony balsą. Z serwami ale przed oklejeniem folią waży 1200g :cry: Szuykam już oszczędności gdzie sie da bo bez tego model ważyć będzie ok 5kg przy 52dm slrzydła. To daje olbrzymie obciażenie powierzchni :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 ..... Z serwami ale przed oklejeniem folią waży 1200g :cry: .....: ile to ma rozpiętości ?? skrzydełka do EDGE 540 170cm bez kadłuba czyli jakieśc 150cm ważyły gotowt po oklejaniu folią 700g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Irek, a co z poprzednim skrzydłem, klasyczne balsowe chyba byłoby ładniejsze (pokrycie foliowe ładnie się układa). Chyba, że oryginał nie miał płóciennego pokrycia :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Rozp to ok 188cm. zastanawiam się czy nie robić nastepnych skrzydeł - konstrukcyjnych - 3ci wersja :cry: ale ile mozna!!?? Poprzednia jakoś tak dziwnie - jakby krzywo wygląda w osi długiej - ale nieoklejona balsą od góry waży tylko - 400g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 kolega do Edge między kalsycznym a styro balsa miał różnice 120g przy w/w rozpiętości czyli 170cm n akożysć styro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Tak sobie pomyślałem, że moze nie trzeba będzie odchudzać gdyż; pow. skrzydła = 52dm, pow. statecznika = 12dm, pow. skrzyd. podwozia = 5,5dm w sumie to daje 69,5dm , ale raczej tylko pow skrzydła podaje się do obli pow. obciażenia... :cry: Nie mogłem sie powstrzymać by nie wkleić filmiku z lotu tego modelu - ale to jeszcze nie mój; http://media.putfile.com/Fokker-DVIII-with-4-Stroke-Gasser http://media.putfile.com/Flight-Fokker-D-VIII http://www.hoosierdawnpatrol.com/fokker1.wmv http://www.hoosierdawnpatrol.com/fokker2.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Coś poszło jednak nie tak...z wcześniejszym ważeniem. Teraz wszystko razem ale bez skrzydełka podwozia i bez oklejenia folia skrzydła, bez 2 serw i ogniw - wyszło prawie 4kg W tym układzie myslę że do lotu nie przekroczę 4,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Wszyscy coś robią i prezentują więc i ja coś zrobiłem. Może nie tak efektowne prace ale nareszcie skrzydło prawie już wykończone i przygotowane do oklejenia. Tak prezentuje się całosć; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Irek Co się stało z Twoimi zdjęciami z rcgroups? Link, który podałem wcześniej w tym poście przestał działać: Irek, a co z poprzednim skrzydłem, klasyczne balsowe chyba byłoby ładniejsze (pokrycie foliowe ładnie się układa). Chyba, że oryginał nie miał płóciennego pokrycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Nie wiem Hubert o co chodziło z linkiem do RC Groups ale wszystko działa; http://www.rcgroups.com/gallery/showgallery.php?cat=500&ppuser=29455 Co do skrzydła ;wyjasniałem już, że w Fokkerze modelu D.VIII po raz pierwszy zastosowano skrzydło z grubym profilem oraz kryte nie płutnem ale sklejką. Więc w moim też jest 'sklejkowe' poszycie. Skrzydło rdzeniowe u mnie jest tylko dlatego, że żeberkowe nierówno skleiłem i bardzo szpetnie wyszło to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Faktycznie wszystko działa. Szkoda, że konstrukcyjne nie wyszło, bo już było prawie gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Faktycznie wszystko działa.Szkoda, że konstrukcyjne nie wyszło, bo już było prawie gotowe. Nic Hubercie - straconego. Statczniki poziome mam trzy, skrzydełko podwozia - dwa, skrzydła dwa. Może i trzecie wykonam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 qna tak to fajnie wyglada ze moze bym sie skusil na jakiegos weterana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Nawet się nie zastanawiaj Artur- bierz się i rób Ja Bardzo poważnie myślę nad Fokkerem E.III w skali 1/4 na benzynę 22 cm. Kadłub prosta sprawa, skrzydła podobnie. Muszę tylko skończyć tego D.VIII i Nieuporta 11, a - i oblatać wkońcu Zero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 ...i oblatać wkońcu Zero. To Zero GWSa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Tak to GWS, pechowy bo trzy obloty i trzy porażki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Tak jak już kiedyś dyskutowaliśmy na innym forum, musisz Irku nad nim popracować. To Zero z GWSa lata bardzo dobrze. Przypomnę bardziej udane fotki: No i stary już filmik z lotów lekko akrobacyjnych w wykonaniu mojego syna: http://www.freewebs.com/lossuperktos1/zero2_0001.wmv (trzeba zrobić "zapisz jako", bo chyba się nie otworzy) PS Przepraszam za lekkie odstępstwo od tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 To "0" wyglada jak by mialo z 1,5 m rozpietosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Zjadło mi wypowiedź rano, a napisałem, że u mie porazka związana była ze złym wywazeniem. Teraz mam wyważarkę do modeli więc pódzie łatwiej. Moje "0" wygląda tak; Edit - 22:25 - kłopoty z Image shack uniemozliwiają mi wklejenie fotki No nareszcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.