Skocz do zawartości

Fokker D.VIII


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 241
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Dziś odbył się kolejny lot fokkerka tym razem ze zmodyfikowanym podwoziem. Czy to za sprawą wiatru czołowego 4-5 m/s, czy niższego i szerszego podwozia ale model już nie kapotował. Po rozpędzeniu lekkie prztyrzymanie wysokości i sam się odrywał od pasa lotniska. Wykonałem również niski przelot na klapolotkach - wszyscy byliśmy zaskoczeni jak wolniutko przeleciał. To były te lepsze newsy :* Niestety podczas dwóch lotów silnik gasł mi dwa razy co kończyło się upadkiem modelu z wysok ok 3-4 m. I tu wyszły plusy pancernego modelu :rotfl: - tylko golenie podwozia pokrzywione ale do wyprostowania w imadle.

Najgorsze to to, że nie bardzo doszliśmy dlaczego silnik gasł, a działo to się przy szybkim dodawaniu gazu. Regulowaliśmy nawet na stanowisku, o ile szybkie przejścia z obrotów przy poziomym ustawieniu modelu nic nie zakłócało pracy to przy pionowym ustawieniu modelu tylko wolne przejścia z małych w duże obr. nie kończyły się zgaśnięciem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzis ogladalem Fokkera na zywo. Irek nie daje mi sie przekonac ze klopoty ze startem (skrecanie w lewo) sa spowodowane brakiem wyklonu silnika. W tym modelu smiglo ma 16 cali i 2 stopnie w prawo to minimum, a tu po przyjrzeniu sie dostrzeglem lekki wyklon w lewo!! Wlasciciel twierdzi ze model skreca przy starcie nie od ciagu a od podwozia. Prosze, dopiszcie sie tu i potwierdzcie moje slowa ze bez wyklonu bedzie dupa przez duze D :D Moze wiecej rozsadnych glosow pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialo to kilka osob, Adam, Marcin. Moze morda jest krzywa i wyglada jakby silnik byl w lewo, ale na 100000% nie jest w prawo. W locie jest to mniej odczuwalne bo model ma predkosc i statecznik pionowy utrzymuje go w kierunku. Jak rozpedzasz model na pasie to tylko ciag silnika nim porusza. Uwierz mi, w akrobacie z silnikiem ustawionym na wprost tez wystepuje ten efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - konsekwentny to nie jesteś :rotfl: Teraz zmieniasz zdanie , że może jednak tylko na wprost jesli nie w lewo... a ja nie twierdziłem, że jest w prawo. Już na lotnisku mówiłem Ci , że to złudzenie i jest na wprost jeśli nie w prawo. A z teorią, że w locie to nie przeszkadza nie zgodzę się całkowicie, w końcu jakiś fakt rekompensujemy wychyleniem w prawo :idea: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem konsekwentny, przyznalem Ci racje zeby nie wyszlo ze zrobiles wyklon w zla strone :D Jak spojrzysz na mordke Twojego Fokkera to zauwazysz ze os silnika jest blizej lewej strony krawedzi otworu niz prawej. A jesli chodzi o prawidlowe mocowanie silnika, to podstawa loza nie jest mocowana po srodku firewalla tylko lekko w lewo, dzieki czemu koncowka osi silnika po ustawieniu odpowiedniego wyklonu wypada w osi symetrii kadluba. Ale po co ja to pisze, przeciez doskonale o tym wiesz i z przekory nie zastosowales tego w modelu :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Fokkera :

Niestety musze potwierdzic slowa Pawla, silnik lekko, ale wyraznie wykloniony jest w lewo. W ostatnich 3 modelach modelach ( Neuport , mały fokker i duzy fokker ) masz podobne problemy z rozbiegiem . Sadzę że może to być spowodowane brakiem wyklonu w prawo.

Pozdrowienia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to ze model skreca ZAWSZE w lewo to tez mi sie zdawalo? Przy starcie zeby to zniwelowac ostro kontujesz ogonem. Model sie odrywa od ziemi i zwala sie. Przyjrzyj sie temu filmowi z nieudanych startow. Poza tym twierdzisz ze skrecanie w lewo spowodowane jest podwoziem. Dlaczego zatem po przyziemieniu nie skreca?? A dlatego, ze nie ma ciagu ktory powodowalby zmiane kierunku. Co Pan na to, panie Fokker :lol2: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto fotka sławnego już skierowanego silnika w lewo :lol2:

 

fokkerskrtsilnika001poptq1.jpg

 

Jeśli chodziło Paweł w lewo ale od strony silnika to faktycznie masz rację :rotfl:

 

Adam - dzięki serdecznie za Twe spostrzeżenia. Twoja fachowa rada i ocena przyda mi się przy nastepnych konstrukcjach. Gnębi mni jednak pytanie - czemu z takim zasobom wiedzy i praktyki rozbijasz co rusz kolejny model???

 

Do obu Panów - fotka ukazała jak łatwo zrobić z siebie idiotów. Jest to o tyle przykre, że obaj Panowie mają ze mną stały kontakt na gg a mimo to woleli o tym dyskutować publicznie...

 

Co kolwiek odpowiecie na moje słowa,a znając Was odpowiecie ja już nie napiszę na ten temat nic więcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sliczny dywan, naprawde, dobrze Fokker na nim sie komponuje :rotfl: Ciekawe czy ktokolwiek z Forumowiczow powie ze masz dobrze ustawiony silnik. Fotka zrobiona dzis, cholera Cie wie czy nie zmieniles czegos w modelu zeby zrobic z nas idiotow, a nawet jesli to i tak na durnia wyszedles Ty, bo kazdy poczatkujacy modelarz wie, ze silnik MUSI miec wyklon. A Twoja fotka pokazuje w jak niefachowy sposob silnik zostal zamontowany w tym modelu.

 

Nie pisalem na forum po to zeby szukac sensacji, ale jesli na zywo nie przyjmujesz argumentow, to malem nadzieje ze glosy Forumowiczow dadza Ci do myslenia. Mam nadzieje ze jeszcze ktos cos napisze widzac to zdjecie.

 

edit

A tak dopisze jeszcze: to ze silnik nie jest w osi nie oznacza wyklonu :rotfl: a brak precyzji w montazu. Wyklon osiaga sie poprzez nierownoleglosc osi wzdluznej silnika i kadluba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozbijania modeli... Ymnn to prawda rozbilem P 40. Ale co rusz to przesada... Tobie duży Fokker też kilkakrotnie zwalił się na skrzydło , Neuporta uszkodzileś w krzakach ale to normalne przypadki które Tobie również sie zdarzają. Ja każdorazowo latam sam natomiast Tobie często pomaga inndy doświadczony pilot Krzysztof Szykowski. Jeśli on lata Fokkerem ( jak było zreszta w ostatnia niedzielę ) a Ty stoisz obok to faktycznie jest trudno rozbić model.... Co do umiejętności budowy modeli to przyznaje że masz duze możliwości i nigdy ich nie kwestionowalem.

Pozdrawiam :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki po co tak ostro? Nie chcę się wrypać między wódę a zakąskę ale rzeczywiście skłon w prawo jest 0 stopni lub ew. bardzo minimalny. Skłon w prawo robi się celem równoważenia momentu obrotowego śmigła które to - również właśnie daje w kość podczas startu nie tylko modelem ale i piloci prawdziwych maszyn (jednosilnikowych śmigłowych) muszą kontrować kierunek w czasie rozbiegu.

 

Nie sugeruję iż jest to przyczyna tak znacznego ściągania modelu podczas startu lecz może warto się zastanowić? Przy okazji sprawdzić i te podwozie. Jakaś przyczyna musi być - model ewidentnie pruje w lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.