Skocz do zawartości

Pomoc w doborze śmigła do modelu Fun Fly


modelarzkobi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewne pytanie. Bo kończe właśnie remont Fun Fly którego dostałem i chce dać do niego silnik MVVS 4,6 ccm tylko słyszałem że do modeli tego typu trzeba dać śmigło o mniejszym skoku ale więkrzej średnicy niż w innych modelach. Jeśli to prawda to dlaczego :?: Powiem jeszcze że w modelu Cessny z tym silnikiem miałem śmigło 10'*5'/

Prosze o pomoc i konkretną odpowiedz.

Opublikowano

Uzywalem tego silnika w fun flyu. 3 smigla beda do niego pasowaly- APC 11x3 , 10x3 i 10x4 wybierz sobie takie, ktore bedzie Ci najbardziej pasowalo. Ja uzywalem APC 10x3 jako droga kompromisu- najmniejszy skok oraz najszybsze wchodzenie na obroty.

Opublikowano

Modele FunFly z natury latają wolniej niż typowe akrobaty oraz częściej "na silniku" aniżeli na skrzydłach. Stąd w tego typu modelach grubsze profile,lżejsza masa, mniejsze obciążenie powierzchni itp. w porównaniu z typowym akro.

 

Napęd przy takim modelu dobierany jest w taki sposób by wytwarzał możliwie duży ciąg statyczny. Stąd większe średnice śmigieł. Prędkość strumienia zaśmigłowego nie jest tak istotna (wręcz zbędna) - stąd mniejszy skok śmigła. W ten sposób mniejszy silnik (lżejszy) wytwarza większy ciąg statyczny. Wielkość śmigła ma również znaczenie jeżeli chodzi o sterowność modelu np. w przypadku zawisów.

Opublikowano

latałem funem z takim silnikiem i do niego wstawiałem śmigło APC 11x3, miało lepszą sprawność niż 10x3, z deczka lepiej dla zawisu

Opublikowano

A co powiecie o śmigłach KAVAN sa gorsze niż inne? A np. śmigła Master Airscrew ja osobiście te używam. Które z nich sa leprze i dlaczego :?:

Opublikowano
latałem funem z takim silnikiem i do niego wstawiałem śmigło APC 11x3, miało lepszą sprawność niż 10x3, z deczka lepiej dla zawisu

 

To nie sprawność śmigła a sprawność całego zespołu napędowego w takim przypadku robi różnicę. :)

 

Osobiście używam śmigieł Master Airscrew. Kavan też mam tyle że czarne - żółte wydawały się zbyt elastyczne ale czy ma to istotny wpływ na sprawność? Nie wiem chętnie się dowiem. Śmigła różnych marek mają różną sprawność (w rzeczywistości różnice nie są chyba zbyt wielkie) oraz różne wagi a to już może mieć wpływ na elastyczność napędu. Chętnie wysłucham opinii innych podejrzewam że zdania jednak mogą być mocno podzielone :)

Opublikowano

Mastery są świetnymi śmigłami, ale lepiej się sprawują w większych silnikach, po prostu są trochę cięższe, ale np do 4 takta to wolę własnie MASTERA

Opublikowano

Ja jak narazie to używam Mastery i jestem z nich zadowolony.

A wracając do pytania o śmigło. Czyli ta teoria która wcześniej pisałej jest prawdziwa że do Fun Fly śmigło o małym skoku a dużej średnicy.

Opublikowano

Jeszcze takie małe pytanie może nie na temat śmigła ale o silniku. Problem mam taki ponieważ nieumiem dobrze regulować iglicą do wolnych obrotów :? I gdy silnik mam na wolnych obrotach i chodzi chwile to gdy dam pełny gaz to z 2 sekundy trwa zanim zaskoczy. Co mam tą iglice dokręcić bo silnik ma wtedy za dużo paliwa(tak wnioskuje)? Czy moży w czym innym tkwi problem :?:

Opublikowano

Dolącze sie do pytania - do 2taktu ASP 8.5ccm jakiego rozmiaru smiglo polecacie? aktualnie latam 13x5 = myslalem o zmianie na 13x4 W (APC) albo nawet wersje Diablotin. 12,25x3,75

 

Paweł - na moje to masz przelany silnik na obrotach wolnych i motor się dławi - gdybys mial za malo paliwa to by gasł - pobaw się w regulację bo potem bedziesz miał jak ja - za dlugo na wolnych, zalało motor i ..... :* w ziemię.

Opublikowano

Też myśle że jest troche na zalaniu. Tylko jak ja nie lubie się bawić tą iglicą do wolnych obrotów jest tuż przy tłumiku i blisko śmigła :D Już mnie nie raz śmigło drasło ale tylko delikatnie bez obrażeń :wink:

Opublikowano

Dla mojego st-51 śmigło 12x4 to maź bo i tak już ładnie na oborty nie wchodzi.@-takty mają mniejszy moment ,ale większą prędkość obrotową dlatego obciążanie ich dużymi śmigłami to taki sobie pomysł.

Aktualni w modelu o wadze ok.2 kg z st-51 mam śmigło 12x 3,75 .

Jak tylko będzie pogoda to podzielę się wrażeniami z lotów i ewentualnych zawisów.

Opublikowano

Silnik pozwala na zawis na okolo 80% gazu wiec mowimy tutaj o malej rezerwie. Co do powierzchni skrzydel to ... zerkne na jakas strone... 53,6 dm2... wiecej grzechow nie pamietam :)

Opublikowano

Ja bede może jutro oblatywał mojego funa którego dostałem, na silniku 4,6 ccm (model jest na 6,5ccm) ale nie mam innego ale jak na pierwszego funa to i tak dobrze. Zawisu nim nie zrobie bo za mała moc ale da rade na jakieś akrobacje. Waga dosyć spora bo ok.2200 g przy powierzchni 50dm2 :? Ale powinien latać. Plus jest jeszcze taki że jest gardzo gróby profil bo ok. 25-26% na oko jest taki że można go ręką objąć :D Jak lata to powiem po oblocie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.