BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Właśnie jestem w trakcie budowy górnopłatka elektryka, skrzydło bez wzniosu, profil symetryczny. I tu moje pytanie, jaki muszę dać skłon silnika żeby samolot zachowywał się w locie bardziej jak akrobat niż górnopłat? tu jest link do planów http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/planky/&page=10&planek=bruno%5B173%5D profil skrzydła jest jak w modelu Neutron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Za pewne akrobat musi mieć większą prędkość więc skłon silnika w dół oraz w prawo patrząc od tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Wiem że w dół i prawo tylko chodzi mi konkretnie ile stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Metoda prób i błędów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo. :rotfl: :jupi: :rotfl: to jest najlepsza odpowiedz na takie pytanieJan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Właśnie też myślałem że dam tak jak w planach ale wydaje mi się że do modelu akrobacyjnego to za duży skłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 To akurat sprawdzisz empirycznie w czasie oblotu i dokonasz odpowiednich regulacji - o ile będą potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Model bardzo podobny do Neutrona ze starych planów p.Janusza Wojciechowskiego :-) Ze skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Jak radzą koledzy, zacznij od tego co podano w projekcie :wink: ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 mirolekZe skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Założyłem do modelu zamiast śmigła APC elektrycznego 13x4 śmigło spalinowe 12x6 które jest duzo cięższe muszę zmieniać skok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Nie bardzo widzę możliwość zmiany "skoku" śmigła skoro podałeś ustalone jego parametry ale przewiduję rychłą konieczność wymiany łożyska ;D ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 juz tłumacze w moim modelu z zestawu artf w Ameryce montowane jest śmigło 12x6 a w europie 13x4 bardziej od skoku martwi mnie waga tego śmigła mogę spalić silnik :roll: a łożysko ma sie rozlecieć przez drgania tak? czy może zbyt duży nacisk od momentu obrotowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 nacisk od momentu obrotowego?..... nie bardzo wiem o czym piszesz i mieszasz pojęcia. Opisowo .... skłon silnika ma za zadanie zlikwidować "efekt zadzierania modelu" przy wzroście obrotów silnika (można go też likwidować mikserem steru wysokości z obrotami silnika) a wykłon silnika ma za zadanie równoważyć moment obrotowy od śmigła czyli zlikwidować "wymuszenie obrotu" modelu wzdłuż osi kadłuba. Obrazowo .... jak trzymasz w ręce wiertarkę i ją włączysz to poczujesz, że wykręca ci nadgarstek a jak jeszcze założysz do niej śmigło to poczujesz też w łokciu jak ją wyrwie do przodu. Wracając do Twojego pytania.... jeżeli stosujesz do silnika elektrycznego śmigło od silnika spalinowego które zwykle jest cięższe i większe to pojawia się większa siła odśrodkowa a to z czasem niszczy łożysko na którym zawieszony jest wał silnika. Sprawdź średnicę wału silnika spalinowego i elektrycznego .... zobaczysz różnicę. Śmigło 13x4 jest bardzo duże i mam nadzieję, że masz do niego wolnoobrotowy silnik lub stosujesz przekładnię. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 chodziło mi o tą silę odsrodkową :lol2: dziś chciałem polatać ale miałem delikatnie niecentryczną piastę (powyżej 3/4 gazu słyszałem wibracje pod dodaniu gazu na max śmigło urwało piastę i odleciało z hukiem wyrywając silnik z wręgi :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Mam nadzieje ze czegos cie to nauczylo. I mam nadzieje ze nikt twoim smiglem nie zostal uszkodzony - bo glupota jest krecic silnik wiedzac ze cos jest zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.