BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Właśnie jestem w trakcie budowy górnopłatka elektryka, skrzydło bez wzniosu, profil symetryczny. I tu moje pytanie, jaki muszę dać skłon silnika żeby samolot zachowywał się w locie bardziej jak akrobat niż górnopłat? tu jest link do planów http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/planky/&page=10&planek=bruno%5B173%5D profil skrzydła jest jak w modelu Neutron.
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Za pewne akrobat musi mieć większą prędkość więc skłon silnika w dół oraz w prawo patrząc od tyłu.
BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Opublikowano 3 Maja 2010 Wiem że w dół i prawo tylko chodzi mi konkretnie ile stopni?
kesto Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo.
Janosik72 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo. :rotfl: :jupi: :rotfl: to jest najlepsza odpowiedz na takie pytanieJan
BartekS Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Opublikowano 3 Maja 2010 Właśnie też myślałem że dam tak jak w planach ale wydaje mi się że do modelu akrobacyjnego to za duży skłon.
kesto Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 To akurat sprawdzisz empirycznie w czasie oblotu i dokonasz odpowiednich regulacji - o ile będą potrzebne.
mirolek Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Model bardzo podobny do Neutrona ze starych planów p.Janusza Wojciechowskiego :-) Ze skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Jak radzą koledzy, zacznij od tego co podano w projekcie :wink: ms
pawel66 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 mirolekZe skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Założyłem do modelu zamiast śmigła APC elektrycznego 13x4 śmigło spalinowe 12x6 które jest duzo cięższe muszę zmieniać skok?
mirolek Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Nie bardzo widzę możliwość zmiany "skoku" śmigła skoro podałeś ustalone jego parametry ale przewiduję rychłą konieczność wymiany łożyska ;D ms
pawel66 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 juz tłumacze w moim modelu z zestawu artf w Ameryce montowane jest śmigło 12x6 a w europie 13x4 bardziej od skoku martwi mnie waga tego śmigła mogę spalić silnik :roll: a łożysko ma sie rozlecieć przez drgania tak? czy może zbyt duży nacisk od momentu obrotowego?
mirolek Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 nacisk od momentu obrotowego?..... nie bardzo wiem o czym piszesz i mieszasz pojęcia. Opisowo .... skłon silnika ma za zadanie zlikwidować "efekt zadzierania modelu" przy wzroście obrotów silnika (można go też likwidować mikserem steru wysokości z obrotami silnika) a wykłon silnika ma za zadanie równoważyć moment obrotowy od śmigła czyli zlikwidować "wymuszenie obrotu" modelu wzdłuż osi kadłuba. Obrazowo .... jak trzymasz w ręce wiertarkę i ją włączysz to poczujesz, że wykręca ci nadgarstek a jak jeszcze założysz do niej śmigło to poczujesz też w łokciu jak ją wyrwie do przodu. Wracając do Twojego pytania.... jeżeli stosujesz do silnika elektrycznego śmigło od silnika spalinowego które zwykle jest cięższe i większe to pojawia się większa siła odśrodkowa a to z czasem niszczy łożysko na którym zawieszony jest wał silnika. Sprawdź średnicę wału silnika spalinowego i elektrycznego .... zobaczysz różnicę. Śmigło 13x4 jest bardzo duże i mam nadzieję, że masz do niego wolnoobrotowy silnik lub stosujesz przekładnię. ms
pawel66 Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 chodziło mi o tą silę odsrodkową :lol2: dziś chciałem polatać ale miałem delikatnie niecentryczną piastę (powyżej 3/4 gazu słyszałem wibracje pod dodaniu gazu na max śmigło urwało piastę i odleciało z hukiem wyrywając silnik z wręgi :shock:
Leszek_K Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 Mam nadzieje ze czegos cie to nauczylo. I mam nadzieje ze nikt twoim smiglem nie zostal uszkodzony - bo glupota jest krecic silnik wiedzac ze cos jest zle.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.