Skocz do zawartości

Skłon silnika, jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Opublikowano

Za pewne akrobat musi mieć większą prędkość więc skłon silnika w dół oraz w prawo patrząc od tyłu.

Opublikowano

Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo.

:rotfl: :jupi: :rotfl: to jest najlepsza odpowiedz na takie pytanie

Jan

Opublikowano

Właśnie też myślałem że dam tak jak w planach ale wydaje mi się że do modelu akrobacyjnego to za duży skłon.

Opublikowano

Model bardzo podobny do Neutrona ze starych planów p.Janusza Wojciechowskiego :-)

 

Ze skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła.

Jak radzą koledzy, zacznij od tego co podano w projekcie :wink:

 

ms

Opublikowano
mirolek

Ze skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła.

 

Założyłem do modelu zamiast śmigła APC elektrycznego 13x4 śmigło spalinowe 12x6 które jest duzo cięższe

muszę zmieniać skok?

Opublikowano

Nie bardzo widzę możliwość zmiany "skoku" śmigła skoro podałeś ustalone jego parametry ale przewiduję rychłą konieczność wymiany łożyska ;D

 

ms

Opublikowano

juz tłumacze

 

w moim modelu z zestawu artf w Ameryce montowane jest śmigło 12x6 a w europie 13x4

bardziej od skoku martwi mnie waga tego śmigła mogę spalić silnik :roll:

 

a łożysko ma sie rozlecieć przez drgania tak? czy może zbyt duży nacisk od momentu obrotowego?

Opublikowano

nacisk od momentu obrotowego?

..... nie bardzo wiem o czym piszesz i mieszasz pojęcia.

 

Opisowo .... skłon silnika ma za zadanie zlikwidować "efekt zadzierania modelu" przy wzroście obrotów silnika (można go też likwidować mikserem steru wysokości z obrotami silnika) a wykłon silnika ma za zadanie równoważyć moment obrotowy od śmigła czyli zlikwidować "wymuszenie obrotu" modelu wzdłuż osi kadłuba.

Obrazowo .... jak trzymasz w ręce wiertarkę i ją włączysz to poczujesz, że wykręca ci nadgarstek a jak jeszcze założysz do niej śmigło to poczujesz też w łokciu jak ją wyrwie do przodu.

 

Wracając do Twojego pytania.... jeżeli stosujesz do silnika elektrycznego śmigło od silnika spalinowego które zwykle jest cięższe i większe to pojawia się większa siła odśrodkowa a to z czasem niszczy łożysko na którym zawieszony jest wał silnika. Sprawdź średnicę wału silnika spalinowego i elektrycznego .... zobaczysz różnicę.

 

Śmigło 13x4 jest bardzo duże i mam nadzieję, że masz do niego wolnoobrotowy silnik lub stosujesz przekładnię.

 

ms

Opublikowano

chodziło mi o tą silę odsrodkową :lol2:

 

dziś chciałem polatać ale miałem delikatnie niecentryczną piastę (powyżej 3/4 gazu słyszałem wibracje

 

pod dodaniu gazu na max śmigło urwało piastę i odleciało z hukiem wyrywając silnik z wręgi :shock:

Opublikowano

Mam nadzieje ze czegos cie to nauczylo. I mam nadzieje ze nikt twoim smiglem nie zostal uszkodzony - bo glupota jest krecic silnik wiedzac ze cos jest zle.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.