BartekS Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Właśnie jestem w trakcie budowy górnopłatka elektryka, skrzydło bez wzniosu, profil symetryczny. I tu moje pytanie, jaki muszę dać skłon silnika żeby samolot zachowywał się w locie bardziej jak akrobat niż górnopłat? tu jest link do planów http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/planky/&page=10&planek=bruno%5B173%5D profil skrzydła jest jak w modelu Neutron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Za pewne akrobat musi mieć większą prędkość więc skłon silnika w dół oraz w prawo patrząc od tyłu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekS Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Wiem że w dół i prawo tylko chodzi mi konkretnie ile stopni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Metoda prób i błędów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesto Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Skoro robisz model z planów, to zachowaj kąty jak na planie. Na planach jest -4 stopnie w dół i 2 stopnie w prawo. :rotfl: :jupi: :rotfl: to jest najlepsza odpowiedz na takie pytanieJan Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekS Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Właśnie też myślałem że dam tak jak w planach ale wydaje mi się że do modelu akrobacyjnego to za duży skłon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesto Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 To akurat sprawdzisz empirycznie w czasie oblotu i dokonasz odpowiednich regulacji - o ile będą potrzebne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Model bardzo podobny do Neutrona ze starych planów p.Janusza Wojciechowskiego :-) Ze skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Jak radzą koledzy, zacznij od tego co podano w projekcie :wink: ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 mirolekZe skłonem można eksperymentować po wstępnym oblocie ale na początek lepiej się trzymać danych podanych w projekcie, wykłon zależy od wielkości zastosowanego przez Ciebie śmigła. Założyłem do modelu zamiast śmigła APC elektrycznego 13x4 śmigło spalinowe 12x6 które jest duzo cięższe muszę zmieniać skok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Nie bardzo widzę możliwość zmiany "skoku" śmigła skoro podałeś ustalone jego parametry ale przewiduję rychłą konieczność wymiany łożyska ;D ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 juz tłumacze w moim modelu z zestawu artf w Ameryce montowane jest śmigło 12x6 a w europie 13x4 bardziej od skoku martwi mnie waga tego śmigła mogę spalić silnik :roll: a łożysko ma sie rozlecieć przez drgania tak? czy może zbyt duży nacisk od momentu obrotowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 nacisk od momentu obrotowego?..... nie bardzo wiem o czym piszesz i mieszasz pojęcia. Opisowo .... skłon silnika ma za zadanie zlikwidować "efekt zadzierania modelu" przy wzroście obrotów silnika (można go też likwidować mikserem steru wysokości z obrotami silnika) a wykłon silnika ma za zadanie równoważyć moment obrotowy od śmigła czyli zlikwidować "wymuszenie obrotu" modelu wzdłuż osi kadłuba. Obrazowo .... jak trzymasz w ręce wiertarkę i ją włączysz to poczujesz, że wykręca ci nadgarstek a jak jeszcze założysz do niej śmigło to poczujesz też w łokciu jak ją wyrwie do przodu. Wracając do Twojego pytania.... jeżeli stosujesz do silnika elektrycznego śmigło od silnika spalinowego które zwykle jest cięższe i większe to pojawia się większa siła odśrodkowa a to z czasem niszczy łożysko na którym zawieszony jest wał silnika. Sprawdź średnicę wału silnika spalinowego i elektrycznego .... zobaczysz różnicę. Śmigło 13x4 jest bardzo duże i mam nadzieję, że masz do niego wolnoobrotowy silnik lub stosujesz przekładnię. ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 chodziło mi o tą silę odsrodkową :lol2: dziś chciałem polatać ale miałem delikatnie niecentryczną piastę (powyżej 3/4 gazu słyszałem wibracje pod dodaniu gazu na max śmigło urwało piastę i odleciało z hukiem wyrywając silnik z wręgi :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Mam nadzieje ze czegos cie to nauczylo. I mam nadzieje ze nikt twoim smiglem nie zostal uszkodzony - bo glupota jest krecic silnik wiedzac ze cos jest zle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.