Jump to content

Listwa na natarciu.


Y/F-22

Recommended Posts

Witajcie.

Od dłuższego czasu dręczy mnie jedno pytanie....

Nie raz widzę jak podczas budowy niektórzy zamiast zwykłego balsowego kesonu odcinają przód żeberka i przyklejają listwę którą później szlifują ...

Tylko jak Wam się udaje uzyskac odpowiedni profil, w końcu krawędź natarcia powinna byc odwzorowana bardzo dokładnie ?

I jak szlifujecie takie skrzydło, ja jeszcze nie widziałem tak długich pilników :lol: ?

Link to comment
Share on other sites

Tylko jak Wam się udaje uzyskac odpowiedni profil, w końcu krawędź natarcia powinna byc odwzorowana bardzo dokładnie ?

I jak szlifujecie takie skrzydło, ja jeszcze nie widziałem tak długich pilników ?

Szlifuje się czymś dłuugim. Np. długą twardą deską z naklejonym papierem ściernym. Wtedy mamy pewność, że natarcie nie wyjdzie krzywe. A kształt skrzydła poniekąd wyznacza nam kierunek szlifowania więc raczej ciężko tu o pomyłkę.

Link to comment
Share on other sites

Ja do szlifowania krawędzi natarcia zastosowałem metrowy aluminiowy ceownik, do którego na taśmę dwustronną przykleiłem papier ścierny. Od wewnątrz, dla lepszego uchwytu, wkleiłem dwa drewniane klocki i do nich przykręciłem rękojeść. Podczas szlifowania, dla bezpieczeństwa, przykręciłem do zewnętrznych żeberek wykonane z 4mm twardej sklejki, półżeberka, powiększone o grubość pokrycia kesonu. Wyszło niemalże perfekcyjnie i bez nerwów. Dla pewności okleiłem je jeszcze taśmą pakową, którą dość ciężko przeszlifować. Uznałem, że jaka by nie była, to w końcu nadal tylko sklejka.

Link to comment
Share on other sites

Albo jeszcze inaczej !

Zrobic szablon żeberka z trudno szlifującego się materiału i przyłożyc do balsowego w skrzydle (z obciętym noskiem), namalowac linię gdzie kończy się żeberko w skrzydle i według tej linii przymocowac do leżącej nieopodal listewki żeberko całe (bez obciętego noska)....i szlifowac a potem dopiero przykleic do skrzydła oszlifowaną listwę....

Link to comment
Share on other sites

Albo jeszcze inaczej !

Zrobic szablon żeberka z trudno szlifującego się materiału i przyłożyc do balsowego w skrzydle (z obciętym noskiem), namalowac linię gdzie kończy się żeberko w skrzydle i według tej linii przymocowac do leżącej nieopodal listewki żeberko całe (bez obciętego noska)....i szlifowac a potem dopiero przykleic do skrzydła oszlifowaną listwę....

gmatwasz i wywarzasz otwarte drzwi

Jan

Link to comment
Share on other sites

nie prościej kupić gotową listwe natarcia? w Końcu aby ręcznie nie szlifować są one dostępne w sprzedaży.

O siet... :lol:

 

 

To jest listwa... o przekroju prostokątnym lub kwadratowym.

A czy kolega wie jak wygląda krawędź natarcia? :D

Link to comment
Share on other sites

O siet... :lol:

 

 

To jest listwa... o przekroju prostokątnym lub kwadratowym.

A czy kolega wie jak wygląda krawędź natarcia? :D

Nie do końca:

http://modelarski.com/produkt-Kraw%C4%99d%C5%BA_natarcia_10x14,2505.html

http://modelarski.com/produkt-Kraw%C4%99d%C5%BA_natarcia_8x10,2504.html

 

Niemniej trafić w profil taką listwą ... no cóż :P

Ale na pewno łatwiej doszlifować taką listwę niż zaczynać od przekroju prostokątnego (przynajmniej dla mnie)

Link to comment
Share on other sites

 

O siet... :lol:

 

 

To jest listwa... o przekroju prostokątnym lub kwadratowym.

A czy kolega wie jak wygląda krawędź natarcia? :D

Nie do końca:

http://modelarski.com/produkt-Kraw%C4%99d%C5%BA_natarcia_10x14,2505.html

http://modelarski.com/produkt-Kraw%C4%99d%C5%BA_natarcia_8x10,2504.html

 

Niemniej trafić w profil taką listwą ... no cóż :P

Ale na pewno łatwiej doszlifować taką listwę niż zaczynać od przekroju prostokątnego (przynajmniej dla mnie)

Też masz rację. To są gotowe listwy które też trzeba po swojemu doszlifować.

Ja robię z takiej o profilu prostokątnym. Docinam z grubsza nożykiem na grubość a później papierek 80tka naklejona na deskę i jazda :D Wcale długo nie schodzi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.