Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Wiem tępy jestem jeszcze - nikt nie rodzi się z wiedzą. A tak przy okazji, znajomy na lotnisku ma AXN i z powodzeniem stosuje normalną piastę nie prop saver. Mniej problemów moim zdaniem a przy takim umiejscowieniu śmigła (na rzbiecie) szanse na jego demolkę są naprawdę znikome.....
Callab Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Eski napisał/a: lotkę wysokości Nie ma czegoś takiego. Albo lotka albo ster wysokości. Ale skąd oni biorę tę terminologię? To się dosyć często powtarza więc pewnie jest podane na jakiejś "fachowej" stronie WWW lub innym artykule.
pawel4090 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Leszku nie przejmuj się, głowa do góry, każdy kiedyś zaczynał.... Najważniejsze, że są ludzie na forum, którzy pomogą-wytłumaczą-Ładziak miał zły dzień Przyznam się i ja do błędu, po zmianie napędu na bez szczotkę w modelu focus-pelikan, nie obróciłem śmigła. Byłem strasznie zdziwiony, że model ledwie się unosił a robił tyle hałasu - lepiej latał silniku szczotkowym 480 :shock: Następnego dnia wpadłem na pomysł aby obrócić śmigło Pozdrawiam uszy do góry. Paweł
karlem Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 ...Ale skąd oni biorę tę terminologię? Z fachowych opisów na Alledrogo, bo najłatwiej :evil:
Ładziak Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Najważniejsze, że są ludzie na forum, którzy pomogą-wytłumaczą-Ładziak miał zły dzień Ładziak miał dobry dzień. I to bardzo! Ale Ładziak nie lubi, gdy wspomnianym "ludziom na forum, którzy pomogą-wytłumaczą" bez chwili refleksji oświadcza się, że robi się odwrotnie niż oni radzą, bo wie się lepiej. A ci pomocni ludzie na modelarstwie zęby zjedli, przez co są szczerbaci i brzydcy, ale dysponują ogromną wiedzą, którą się z nami dzielą - ale chyba nie po to, by podważać ich kompetencje w kwestiach fundamentalnych? leszek_c, to nie było bezpośrednio, personalnie do ciebie. Taka ogólna refleksja mnie naszła, gdy zauważyłem, że nawet tu zaczyna się cenić czcze gadanie, bylejakość i widzimisię, a nie czyny tudzież doświadczenie i osiągnięcia. Bardzo dobrze, że się pytasz i radzisz.
leszek_c Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Opublikowano 6 Maja 2010 Nic nie odbieram osobiście. Na co mam się obrażać dziecko nie jestem.Nie byłem po prostu pewien z tym śmigłem, bo jak je miałem założone to siłę ciągu jak dla mnie to miał wielką. Jak leciał to ładnie poszedł do góry, a i na podłodze szedł jak burza. Ale ja się wciąż uczę i bardzo chętnie słucham rad i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dziś i jutro już nie polatam, czekam na snap-y (horns), aż dojdą. Statecznik już skleiłem, ale zastanawiam się czy nie kupić tych zawiasów (hinge) do statecznika. Hmmm. A to jest śmigło jakie mam w oryginale http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7934 Zamówiłem jeszcze 2:) Wrzucam fotki z napraw, tym razem roz. 800x600:) I i II fota, pokazuje związany dziób by klej dobrze złapał peknięcia i wsadzona bateria by rozszerzyć środek, prawa strona była pęknięta. III fotka, skleiłem statecznik, docisnałem i chwyciłem taśmą by trzymała (pozostawione na całą noc) IV fotka po "operacji", jak widać dziób troszkę przekrzywiony na prawą stronę. Mam nadzieję, że nie będzie miało to dużego wpływu na lot. Nie będzie mi skręcał w prawo? W sumie wygląda jak taka śmieszna mordka:) Pozdrawiam P.S. A jest ktoś może z Bristolu lub okolic?
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Zamiast zawiasów to taśma klejąca zbrojona sprawdza się bardzo dobrze. Tania, szybka w montażu i w razie czego łatwo można ją naprawić nakładając kolejną warstwę. Mam tak zrobione lotki w ES'ie i stery w Solution'ie - działa.
Y/F-22 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Nie będzie mi skręcał w prawo?Mało prawdopodobne że będzie skręcał.Wklej po bokach jakieś pręty węglowe... będzie bardziej odporny na krety i może się wyprostuje.
pawel4090 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Aby wyprostować mordkę-nosek i pozbyć się śladów po sznurku, wystarczy zanurzyć kilkakrotnie w gorącej wodzie, wszystko powinno wrócić do stanu poprzedniego. Tak zrobiłem z moim w modelu focus.
karlem Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 ...nos mu się zmarszczył, bo nie lubi kretowania; mnie też by się nie podobało :wink:
leszek_c Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Opublikowano 6 Maja 2010 Aby wyprostować mordkę-nosek i pozbyć się śladów po sznurku, wystarczy zanurzyć kilkakrotnie w gorącej wodzie, wszystko powinno wrócić do stanu poprzedniego. Tak zrobiłem z moim w modelu focus. Ok, spróbuję. Dziękuję ...nos mu się zmarszczył, bo nie lubi kretowania; mnie też by się nie podobało To był pierwszy raz:) Też mi się nie podobało:) Pozdrawiam Leszek
pawel4090 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 ... karlem, z każdym postem rozbawiasz mnie do łez...
Gites Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 leszek_c, rozumiem że zakupiłeś zestaw proponowany przez Ertmana. Czy kupiłeś też może zalecany zestaw śmigieł? O ten
Gites Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Skoro jesteśmy przy śmigłach to czy ktoś może wyjaśnić praktyczną różnicę pomiędzy śmigłem 5x5 a 5x3? (długość x skok). Zawężając pytanie... jak zmieni się zachowanie AXN po wymianie oryginalnego 5x5 na polecane przez Ertmana 5x3 ?
RomanJ4 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Teoretycznie mniejszy ciąg a więc prędkość postępowa Można sprawdzić w symulatorze http://www.geistware.com/rcmodeling/articles/propeller_selector.htm http://www.hoppenbrouwer-home.nl/ikarus/software/thrusthpv20d.htm http://www.brantuas.com/ezcalc/dma1.asp http://www.drivecalc.de/ co do silnika to chyba większe obroty, lub przy obrotach constans mniejszy prąd.
Gites Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Teoretycznie mniejszy ciąg a więc prędkość postępowa [...] co do silnika to chyba większe obroty, lub przy obrotach constans mniejszy prąd.Czyli AXN po wymianie śmigła 5x5 na 5x3 powinien latać wolniej (mniejszy ciąg), dłużej (mniejszy prąd) i żwawiej reagować na drążek gazu (większe obroty). Czy dobrze to zrozumiałem?
leszek_c Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Opublikowano 6 Maja 2010 leszek_c, rozumiem że zakupiłeś zestaw proponowany przez Ertmana. Czy kupiłeś też może zalecany zestaw śmigieł? O ten Tak mam ten zestaw śmigieł. Sa czarne, nie tak jak na zdjęciu blady czerwony/pomarańczowy:)
RomanJ4 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 tak mi się wydaje. wg kalkulatora prędkość spadnie z ok 57km/h przy 7000 obr const. do ok 38 km/h Edit. Ciąg 2,313/2,592 kg No, ale to tylko teoria na tyle dokładna jak zastosowany algorytm.
Gites Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 leszek_c, rozumiem że zakupiłeś zestaw proponowany przez Ertmana. Czy kupiłeś też może zalecany zestaw śmigieł? O tenTak mam ten zestaw śmigieł. Sa czarne, nie tak jak na zdjęciu blady czerwony/pomarańczowy:)I latałeś już na nich? Jak odczucia w porównaniu do "stokowych" śmigieł?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.