bzik4 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Zrobiłem sobie spaliniaczka, nic wielkiego, 115 cm rozpiętości, górnopłat ,własna konstrukcja, a że to moje początki spalinowe model jest maksymalnie prosty, górnopłat sterowanie: lotki na dwóch serwach, ster wysokości, ster kierunku połączony z kółkiem ogonowym. Początkowo do napędu służył MVVS Junior 2cm ale po testach okazało się że przy sporej masie modelu lata się na rzęsach, poza tym cały czas miałem problemy z zasilaniem silnika, gasł najczęściej tuż po starcie podczas wznoszenia lub po wykonaniu pętli. Gdy testowałem silnik na ziemi nie było żadnych problemów, płynnie wchodził na obroty i mogłem wypalić cały zbiornik bez problemów, natomiast w locie :ass: . Pomyślałem więc że może to wina silniczka który nie podaje wystarczającego ciśnienia do silnika i stąd te kłopoty. Pogrzebałem troszkę w klamotach i znalazłem Webrę 20 zamontowałem w modelu wypaliłem dwa zbiorniki w hangarze i na lotnisko, pierwsze 5 minut latania super :jupi: ale potem to już tylko pasmo nieszczęść i kretowania, silnik co chwila gasł tak samo jak poprzedni, na ziemi super, w powietrzu :ass: . Z całą pewnością mogę wyeliminować silnik więc pozostaje instalacja ale ta jest zrobiona wg wszelkich prawideł jakie znalazłem na forum, wyjmowałem już zbiornik, sprawdzałem szczelność przewodów - wszystkie poszły do wymiany i problem nadal nie rozwiązany. Skończyły mi się już pomysły. Założyłem nawet silikonową fajkę na tłumik żeby zwiększyć ciśnienie w tłumiku ale to nic nie pomogło jak podniosę model do pionu to ma typowe objawy "niedostatku" paliwa, na chwilkę obroty wzrastają a po kilku sekundach silnik gaśnie. Ma ktoś jakieś pomysły? Może to wina małego zbiornika 100ml? Może rycyna wypluwana przez tłumik zatyka rurkę nadciśnieniową? Latam na paliwie 20/80. Wszelkie sugestie mile widziane :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 jak podniosę model do pionu to ma typowe objawy "niedostatku" paliwa, na chwilkę obroty wzrastają a po kilku sekundach silnik gaśnie. Ale to wskazuje właśnie na żle wyregulowany silnik. sprawdzasz go prawidłowo tylko nie musi to być całkowicie do pionu lecz np 45 stopni. Reakcja jest prawidłowa - utrudniony dolot mieszanki więc zubażasz ją - wzrastają obroty. Zachwilę gasnie silnik. Więc gdy go odpalisz i uniesiesz dziób odkręć z wyczuciem igłę dopływu mieszanki i obserwuj co sie dzieje. W ten sposób wzbogacisz mieszankę co jest normalną praktyką regulacji przed lotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Takie próby też robiłem, jak zacznie pracować w pionie to zalewa się w poziomie, czterotaktuje i nie wkręca się na obroty . najciekawsze jest to że przez pierwsze 5 minut latania było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasiek Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Miałem podobny problem . Pomogło zmniejszenie średnicy wylotu tłumika .Sama guma na tłumik nie pomogła , ale wstawiłem w nią aluminiowa rurkę i lekko spłaszczyłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Ptasiek, niezły pomysł, jutro spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Miałem podobny problem . Pomogło zmniejszenie średnicy wylotu tłumika .Sama guma na tłumik nie pomogła , ale wstawiłem w nią aluminiowa rurkę i lekko spłaszczyłem . Gdy zmniejszałem przekrój wylotu tłumika to spadała i moc silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 A sprawdziłeś szczelność wężyka w zbiorniku, tego między ciężarkiem a korkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Tak sprawdziłem, poza tym jest on cały zalany paliwem jak zbiornik zostanie zatankowany do pełna, i takie objawy faktycznie by przemawiały za dziurawym wężykiem, jednak pięciominutowe latanie było tylko jedno, potem nawet jak zatankowałem do pełna to i tak gasł. EDIT Zupełnie zapomniałem Ci podziękować za pomoc w identyfikacji silniczka :oops: Bardzo dziękuję! EDIT 12.05.2010 No i chyba się udało zrobiłem dwie rzeczy, uszczelkę pod tłumik i zwiększyłem dopływ paliwa (pokrętłem którego nazwy nie znam) i zmniejszyłem dopływ paliwa igłą. Jeszcze nie latałem, bo czasu zabrakło, ale nawet jak wezmę samolot do pionu to i tak cały czas równiutko pracuje :jupi: EDIT Niestety w powietrzu nadal gasł, więc wymieniłem przewody na takie o mniejszej średnicy wewnętrznej i znowu :ass: dziś zrobiłem rachunek sumienia i przypomniało mi się że jak kupiłem ostatnio paliwo to po odkręceniu korka nie było tam folii świadczącej o tym że nie było otwierane - zaświtało mi w głowie że może to paliwo jest zwietrzałe :roll: Zrobiłem więc dziś mieszankę tego paliwa (MT 80/20 kupione w www.riku.pl odebrane osobiście) z paliwem BYRON 20%nitro i 12%syntetyka w stosunku 3:1. Zatankowałem samolot uruchomiłem silnik, trzy minuty regulacji i jest super! pracuje na wolnych obrotach, płynnie się wkręca na wysokie, można machać modelem na wszystkie strony a on cały czasz ładnie sobie warczy, szybka decyzja jadę polatać, 1,5godziny w powietrzu, piękna równa praca, odpala od palca - banan na twarzy 8) (chyba pozbędę się wszystkich elektryków :rotfl: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyboy Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Tak z ciekawosci spytam. Czy przypadkiem zbiornik paliwa nie jest za nisko w stosunku do gaznika? Moze dlatego na poczatku chodzi ok a w miare jak ubywa paliwa gasnie. Jak uszczelniles tlumik i lepiej zasila cisnieniem to pompuje paliwo "pod gore" niwelujac objawy lokacji zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.